וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: חזרה לשגרה מלאה; תושבי רמת הגולן: בת"א צריך לדאוג יותר

בתום הערכת מצב בפיקוד הצפון נקראו תושבי רמת הגולן להמשיך בשגרה אזרחית מלאה, במהלכה לקיים את הלימודים כרגיל ולהמשיך בעבודות חקלאיות. משרד החינוך הורה לבטל 30 טיולים באזור בהתאם להנחיות מערכת הביטחון. "מי יפצה את תיירני הצפון על אובדן ההכנסה?", מחו

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

בעקבות רצף האירועים בסוריה, בפיקוד הצפון ערכו הלילה (רביעי) הערכת מצב ובמהלכה הוחלט לקיים היום ברמת הגולן שגרה אזרחית מלאה ביישובים. בהתאם לכך, הלימודים בבתי הספר יתקיימו כרגיל ועבודות חקלאיות יתקיימו כסדרן. בנוסף, טיולים יתקיימו כשגרה בתיאום מול צה"ל. מספר אתרי תיירות יחסמו באופן נקודתי ויש להשמע להוראות הכוחות בשטח על פי צורך.

למרות זאת, ההתרחשויות האחרונות משפיעה על התיירות באזור, ובשעות האחרונות נרשמים ביטולים באתרי התיירות. "מי יפצה את תיירני הצפון על אובדן הכנסה?", תהתה רווי רז, יו"ר צוק מנרה. "מדוע משרד החינוך מחזיר את התושבים לשגרה אך לא מאפשר לטיולים שנקבעו מראש להגיע לגליל? ביטולים רבים נרשמו בשעות האחרונות כולל לסופ"ש של חג השבועות".

במשרד החינוך השיבו לטענות ואמרו כי "המשרד פועל בכפוף ובהתאם להנחיות של צה"ל. נכון לעת זו, ההנחיות של צהל שגרה. אתמול, בהתאם להנחיות, בוטלו 30 טיולים ברמת הגולן.ככל שיהיו הנחיות אחרות, המשרד יפעל בהתאם".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: 9 הרוגים בתקיפה ישראלית של מצבור טילים איראניים ליד דמשק
צה"ל נערך לתגובה איראנית, הרשויות ברמת הגולן הונחו לפתוח מקלטים
נתניהו: "ההסכם היה מאפשר לאיראן לייצר ארסנל נשק גרעיני"

פתיחת מקלטים בקצרין בעקבות הוראת צה"ל לאחר פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין. 9 במאי 2018. חיי שפיר, מערכת וואלה! NEWS
פתיחת מקלטים בקצרין, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, חיי שפיר

ביישובי רמת הגולן התעוררו הבוקר למציאות מתוחה במיוחד, לאחר שאמש צה"ל הנחה את הרשויות לפתוח את המקלטים באזור, ויוחסה לו תקיפה הלילה בבסיס בסוריה שקשור לאיראן. במועצה האזורית גולן הגבירו את רמת הכוננות ונערכו בהתאם ביישובים, אולם התושבים ממשיכים בשגרתם. בהתאם לכך הודיעו במועצה האזורית כי הלימודים בכל מוסדות החינוך מתקיימים כסדרם, לפי הוראות צה"ל ופיקוד העורף.

זמן קצר לאחר שנודע על הנחיית צה"ל לפתיחת המקלטים, תושבי קיבוץ אורטל שבצפון רמת הגולן ציינו כי מערכת החירום בקיבוץ ערוכה בכל ימות השנה, ועל כן אין בכך שינוי גדול עבורם.

בקצרין, נצפו אנשי העירייה פותחים את המקלטים תוך זמן קצר מרגע שהועברה הנחיית צה"ל, זאת לאחר שבמשך השבוע תקינותם נבדקה ודרכי הגישה אליהם פונו. "ההודעה של צה"ל אפילו לא משנה את התכניות שלנו לארוחת הערב", אמרה לוואלה! NEWS ויקי בדריאן, תושבת העיר. "אני לא מרגישה שאנחנו שאננים. את תושבי תל אביב זה צריך להדאיג יותר, זאת משום שאנחנו למעשה רגילים לכך יותר ומוכנים. סומכים על צה"ל גם בעיניים עצומות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פתיחת מקלטים בקצרין בעקבות הוראת צה"ל לאחר פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין. 9 במאי 2018. חיי שפיר, מערכת וואלה! NEWS
פתיחת מקלטים בקצרין, אמש/מערכת וואלה! NEWS, חיי שפיר

בדריאן הוסיפה כי היא אינה חוששת בעקבות ההחלטה לפתוח את המקלטים: "ממילא רוב התושבים כאן בכלל לא יודעים איפה המקלט שלהם. אם תהיה אזעקה אנחנו ניכנס לממ"ד ונתפלל. נקווה שלא נחזור שוב לתקופה שבה יושבים שבועות וחודשים במקלטים ובממ"דים. ממש לא בא לי על זה".

אשכול שוקרון, תושב היישוב הקהילתי קלע אלון שברמת הגולן, מוטרד קצת יותר. "אנחנו לא מודאגים אבל זה לא מצב רגיל כי עימות עם האיראנים לא היה לנו בכלל", אמר שוקרון, המשמש גם כמנכ"ל עיריית קריית שמונה. "במרחב האזרחי אני לא מודאג כי להערכתי איראן רוצה להגיב מול מטרה צבאית. גם במרחב הצבאי אני לא מודאג כי אני יודע שצה"ל יידע לדאוג לאינטרסים שלו. כנראה שביומיים-שלושה האחרונים מתנהלת איזה התרחשות בגולן שמבוססת על מודיעין והעברת מסרים מצד לצד סביב ההבנה שהאיראנים רוצים להגיב, ויש לנו הרגשה שבחלון הזמן עד הבוקר זה עלול להבשיל".

בצל האיום האיראני ותנועות חריגות של הכוחות האיראניים בסוריה, צה"ל הורה לפתוח מקלטים. דובר צה"ל
היערכות צה"ל ברמת הגולן, אמש/דובר צה"ל

"להערכתי, לאף אחד אין אינטרס להסלים את המצב", טען שוקרון, ששימש כמח"ט חטיבת הגולן בין השנים 2013-2012. "גם אם יהיה משהו זה יהיה מוגבל ומצומצם. ההנחיה של צה"ל להגביר את המוכנות היא הנחיה טובה. לא צריך ללכת למקלט ולא צריך לשבת בממ"ד. אבל זה בסדר שמקלטים יהיו פתוחים כדי שאם וכאשר נצטרך אותם הם יהיו מוכנים". הוא הוסיף כי בקריית שמונה טרם נפתחו מקלטים.

דורון קרן, מנכ"ל הגושרים מלון בטבע, אמר כי באזור הצפון רגילים מידי פעם למצב בטחוני מתוח, אך כרגע הכל רגוע ומוכן לקראת קבלת האורחים והקבוצות במלון. לדבריו, אכן היו טלפונים מודאגים למלון אמש, בעיקר ממדריכי קבוצות אך לאור הודעת פיקוד הצפון על רגיעה והמשך שגרה בכל הגזרה, הוא מקווה כי כל האורחים והנופשים יגיעו לגליל ולגולן כמתוכנן.

תקיפה בבסיס שקשור לאיראן בסוריה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד תקיפת הבסיס הצבאי בסוריה, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלי מלכה, ראש המועצה האזורית גולן, ציין כי בשנים האחרונות אנשי המועצה נערכו בתיאום עם צה"ל ופיקוד העורף באופן מיטבי להתמודדות עם הסלמה בגזרת הגולן. "אוכלוסיית הגולן מלוכדת ובעלת חוסן", אמר אמש זמן קצר לאחר שהועברה הנחיית צה"ל והדיווחים על פיצוצים בסוריה. "אנו עדים להיערכות המאוד משמעותית של צה"ל בפריסה רחבה בגולן, ובטוחים שצה"ל ידע לתת מענה הולם ולהגן על תושבי הגולן ומדינת ישראל", הוסיף מלכה.



(עדכון ראשון: 07:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully