וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה בסקוטלנד: מה קורה בגשר אליו כלבים מגיעים כדי להתאבד?

9.5.2018 / 8:47

יותר מ-600 כלבים קפצו מגשר "אוברטון" מאז שנות ה-50 של המאה הקודמת, כ-50 מהם מצאו את מותם ומי שלא, חזר כדי לנסות שוב. האם מדובר בכישוף? והאם כלבים מסוגלים בכלל לשים קץ לחייהם?

3 Theories About The Overtoun Bridge/ReignBot

לגשר אוברטון בסקוטלנד, שתוכנן על ידי הארכיטקט הנודע הנרי ארנסט מילנר ונבנה ב-1895, יש עבר טרגי. בשנת 1994, גבר בן 32 זרק ממנו את בנו התינוק למותו בטענה שהוא השטן. אלא שסיפורו של הגשר ממש לא מסתיים באותו יום נוראי לפני 24 שנים, הוא נמשך עד עצם היום הזה ומסתורין אדיר אופף אותו. הסיבה: גשר אוברטון הוא המקום אליו מגיעים כלבים כדי להתאבד.

עוד ב"אסור לפספס"

אולי הם רק מוחאים כפיים? ילדה צילמה את עצמה בוכה כשברקע הוריה עושים סקס
אלו הן עוגות יום ההולדת המפדחות ביותר בעולם

גשר בסקוטלנד שכלבים מתאבדים ממנו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מלחיץ. כלב על גשר אוברטון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מאז שנות ה-50 של המאה הקודמת, כ-50 כלבים סיימו את חייהם בקפיצה מהגשר, שגובהו 15 מטרים - ואלה רק אלה ש"הצליחו". באותו פרק זמן, ניסו עוד כ-600 כלבים נוספים לשים קץ לחייהם באופן דומה ושרדו. לא רק זה: בין אלה ששרדו, רבים חזרו לאותה נקודה וקפצו פעם נוספת בהזדמנות הראשונה שקיבלו.

על פי הדיווחים, כל הכלבים שקפצו מהגשר הם מזנים יחסית ארוכים, כמו רועה גרמני או טרייר סקוטי, וכולם קפצו מאותה נקודה בדיוק - בצידו הימני של הגשר, ממש מהקצה. בנוסף, כל המקרים הללו אירעו בימים בהירים.

עוד באותו נושא

ההוכחה שהכלב הוא חברו הטוב של האדם: תראו מי נחלץ לעזרתה של אישה נשדדת

לכתבה המלאה

אז למה בעצם קורה כל הטירוף הזה? ובכן, התיאוריה הכי שכיחה (והגיונית) היא שמה שמושך את הכלבים לשם הוא ריח של סנאים, עכברים ובעיקר חורפנים, שפעמים רבות בונים את ביתם מתחת לגשר. בבדיקות שנעשו בניסיון לפתור את החידה, ניתנו לעשרה גורים מהזנים המתאימים עשרה ריחות לרחרח, ושבעה מהם העדיפו בבירור את ריח החורפן. התיאוריה הזו מתאימה ממספר סיבות: החורפנים הגיעו לאיזור הגשר בשנות ה-50, כשהקפיצות החלו, והריח שלהם חזק יותר בימים בהירים ויבשים.

אבל זה עדיין לא מסביר מדוע זה קורה בגשר אוברטון ולא באחד מהגשרים הרבים האחרים שמתחתם גרים חורפנים. בנוסף, זה לא מבהיר את נושא "הנקודה הקבועה" להתאבדות החיות. שאלה נוספת שעולה היא, האם בכלל כלבים מסוגלים לשים באופן מכוון קץ לחייהם? על פי פסיכולוג הכלבים דוקטור דייויד סנדס - הם לא יכולים. למרות זאת, כן נרשמו מקרים בודדים בהיסטוריה בהם בעלי חיים התאבדו (פרות, דולפין וגם כלב אחד).

דוקטור סנדס הגיע לגשר עם צוות צילום דוקומנטרי בשנת 2005 כי לנסות להבין בעצמו מה קורה שם, דבר שהאגודה למען חיות בסקוטלנד כבר עשתה לפני כן. "עזבו את הכלבים", הוא אמר כשעמד בנקודת המוות, "אפילו לי כבן אדם יש פה תחושה מוזרה, כל החושים שלי עולים באש". הוא ערך מספר מבדקים במקום ושלל תיאוריות שקשורות לרעש או למראה כלשהו שמטריד את הכלבים, אבל לא מצא תשובה חד משמעית לתעלומה.

ג'נה בת ה-20, שגרה בקרבת הגשר, מסכימה שיש בו משהו מוזר גם עבור בני אדם. "בפעם הראשונה שהגעתי לנקודה הרגשתי שהאוויר נעשה דליל ושהבטן שלי מתהפכת, קצת כמו כשאתם מפספסים מדרגה", היא סיפרה, "בפעם השנייה פשוט הרגשתי כאילו משהו רע עומד לקרות. הייתה שם אישה עם כלב ממש בקצה, והוא לא הסכים לזוז. מאוחר יותר גיליתי שבאותו סוף שבוע, שני כלבים קצפו משם ומתו".

ערוץ המדע על תעלומת הגשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully