וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסדות לימוד זייפו מספרי תלמידים והונו את המדינה ב-24 מיליון שקל

עשרה חברי "קהילת המתמידים" החרדית בירושלים הורשעו בעבירות הלבנת הון, זיוף ומרמה במסגרת הפרשה שעיקרה מסירת דיווח כוזב למשרד החינוך על מנת לקבל כספי תמיכה. בין היתר זייפו הנאשמים 1,600 תעודות זהות של "תלמידים"

ישיבה חרדית. בחדרי חרדים,
1,600 תעודות זהות של "תלמידים" זויפו. אילוסטרציה/בחדרי חרדים

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (ראשון) עשרה מחברי הפלג החרדי "קהילת המתמידים" בירושלים במסגרת פרשת הונאה נרחבת של משרד החינוך. הנאשמים הורשעו בקבלת כספים במרמה בסך כולל של 24 מיליון שקלים ובעבירות של זיוף והלבנת הון.

אחד מעשרת הנאשמים בפרשה הורשע בהלבנת הון אך זוכה מיתר העבירות שיוחסו לו. נאשמת נוספת זוכתה מכל העבירות שיוחסו לו. כתב האישום ייחס לכל העשרה מסירת נתונים כוזבים לגבי כמות תלמידים במוסדות שניהלה הקהילה על מנת לקבל תמיכה רבה יותר מהמדינה. שניים מהנאשמים הורשעו בנוסף לכך בעבירות של שיבוש הליכי משפט והטרדת עד.

באישום המקורי נטען כי היקף ההונאה היה נרחב יותר ועמד על 40 מיליון שקל - שהוצאו במרמה מידי המדינה באמצעות 25 עמותות. הפרקליטות הציגה במהלך המשפט 1,600 תעודות זהות מזויפות ששימשו את חברי הקהילה ל"ניפוח" מספריהם של הלומדים במוסדות שהפעילו העמותות.

מטה משרד החינוך בירושלים. Google Maps, צילום מסך
הנאשמים הזעיקו "תלמידים" כדי לעבור את הביקורת. מטה משרד החינוך בירושלים/צילום מסך, Google Maps

במסגרת פעולות ההונאה שביצעו הנאשמים ובגינן הורשעו הגישו מנהלי העמותות בקשות תמיכה כוזבות למשרד החינוך - בשם גופים הפועלים לכאורה בשליטת אנשים שונים וממקומות שונים. אך לדברי הפרקליטות, "בפועל כולם היו בשליטתם הבלעדית של הנאשמים". לבקשות שהוגשו צירפו הנאשמים מסמכים מזויפים, לרבות תעודות הזהות המזויפות, שמהן עלה כאילו העמותות עומדות בתנאי הסף שקבע משרד החינוך להענקת התמיכות. לתעודות המזויפות אף צורפו תמונות של חברי הקהילה.

בהכרעת הדין בפרשה תואר מקרה שבו במהלך ביקורת שערך משרד החינוך לאחת העמותות הנאשמים למוסדות הלימוד שנבדקו את מי שתמונותיהם הופיעו על התעודות המזויפות. כך התכוונו לעבור את הביקורת ולהבטיח שהתמונה שהציגו למדינה בדבר מספר התלמידים הלומדים במוסדות לא תיחשף ככוזבת.

עוד באותו נושא

"זייפו תמונות של תלמידים": תביעה בסך 52 מיליון נגד מוסדות חרדיים

לכתבה המלאה

"אחת מפרשות ההונאה הגדולות בתחום התמיכות"

השופט רם וינוגרד קבע כי הנאשמים, בעלי העמותות, ביצעו מאות עבירות של זיוף בנסיבות מחמירות ושל רישום כוזב במסמכי תאגיד. נציגת הפרקליטות עו"ד רעות גורדון כץ מסרה כי מדובר ב"אחת מפרשות ההונאה הגדולות ביותר בתחום התמיכות". לדבריה, "אנחנו נלמד את הכרעת הדין אבל אנחנו בהחלט מברכים עליה. זה מסר חשוב לאכיפה ולעבירות כאלה".

עו"ד גורדון כץ הוסיפה כי מדובר ב"קהילה סגורה שאנשיה לעתים אינם משתפים פעולה עם הרשויות" וכי הדבר מעיד על נחישות הפרקליטות ומעביר מסר חד-משמעי לפיו "יש להוקיע את מעשיהם של אלה אשר הונו את המדינה וקיבלו כספים במרמה על חשבון גופים אחרים הפועלים כדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully