וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני נגד השמרנים באיראן: חסימת טלגרם מנוגדת לדמוקרטיה

5.5.2018 / 13:16

הנשיא תקף את ההחלטה של מערכת המשפט לחסום את אפליקציית המסרים הפופולרים בטענה שהיא "מסכנת" את הביטחון הלאומי. "זאת לא החלטה של הממשלה", הדגיש רוחאני

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: הפגנות ברוסיה נגד חסימת טלגרם)

נשיא איראן, חסן רוחאני, ביקר אתמול (שישי) את ההחלטה לאסור את השימוש באפליקציית המסרים טלגרם ואמר כי היא "מנוגדת לדמוקרטיה". מערכת המשפט, הנשלטת בידי השמרנים, הורתה בתחילת השבוע על חסימת הטלגרם, הפופולרי בקרב התקשורת הממסדית, פוליטיקאים ואזרחים מהשורה, כדי "להגן על הביטחון הלאומי". צעד דומה נקטו הרשויות ברוסיה לפני כמה שבועות.

המהלך לחסימת האפליקציה גובש מאז ינואר, אז התחולל גל המחאה ברחבי המדינה, שהתמקד תחילה במשבר הכלכלי והתפשט לכדי התנגדות למשטר חכמי הדת בכללותו. הטלגרם שימש את המפגינים לארגון המחאה, שדוכאה על ידי משמרות המהפכה כעבור כמה שבועות. בזמן המהומות, שפרצו בכ-80 ערים ברפובליקה האסלאמית, נחסמה זמנית האפליקציה.

לקריאה נוספת בנושא
נגד 40 מיליון משתמשים: איראן אוסרת על שימוש בטלגרם

נשיא איראן, חסן רוחאני, מנופף לקהל באירוע פומבי במהלך ביקורו בעיר תבריז שבצפון-מערב איראן, יום שלישי, 24 באפריל 2018. AP
אינו בעל המילה האחרונה באיראן. רוחאני/AP

"השימוש בכוח ובאמצעים משפטיים במקום בהליך משפטי תקין מנוגד לדמוקטיה", כתב רוחאני, המשתייך למחנה המתון ושהבטיח להרחיב את החירויות החברתיות במדינה, בפוסט באינסטגרם. "הסינון והחסימה של טלגרם לא בוצעו על ידי הממשלה, שלא אישרה זאת", אמר רוחאני, המתנגד להטלת הגבלות על הרשתות החברתיות, אך כוחו מוגבל ומצומצם יותר בהשוואה לשל המנהיג העליון עלי חמינאי, שמחזיק בקו שמרני ונוקשה יותר.

המשטר חושש מחידוש המחאות אם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יסרב להמשיך בהקפאת הסנקציות ב-12 במאי - המועד שהציב למדינות אירופה לתקן את "הפגמים" בהסכם הגרעין שנחתם ב-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully