וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשעבר פרי בריאיון ראשון מאז הפרישה: "לא אשב בבית"

פרי התראיין ל-103FM כשלושה חודשים מאז פרישתו מהחיים הציבוריים, בעקבות ספקות שעלו לגבי עברו הצבאי ואמינותו. "את ההחלטה קיבלתי בתוך שניות, וזה כואב לי. לא רציתי לפגוע ביש עתיד". עם זאת, הוסיף: "עוד אחזור לחיים הציבוריים"

האזינו לריאיון המלא ב-103FM

השר לשעבר יעקב פרי, שפרש מהכנסת אחרי פרסום תחקיר שהטיל צל על עברו הביטחוני ועל מהימנותו, התראיין היום (חמישי) לראשונה מאז פרש מהחיים הפוליטיים לפני כשלושה חודשים. "לא אשב בבית", אמר בשיחה עם אילה חסון ב-103FM.

"נפגעתי מאוד מהביקורת נגדי. ההחלטה שלי לצאת לאזרחות התקבלה תוך שניות וכעת זה קצת מוזר לי. קיבלתי החלטה שאם העיסוק בי עלול לפגוע במפלגת יש עתיד אני מעדיף לעזוב את המפלגה - אך אני עוד אחזור לעשייה הציבורית בתחומים שונים בעתיד הקרוב, ייתכן שבתחום העסקי והעזרה לקהילה", אמר פרי.

יעקב פרי מתוך סיגריה אחרונה עם רבין. מיכל נחום,
"נפגעתי מהביקורת נגדי". פרי/מיכל נחום

פרי, ראש השב"כ לשעבר, התייחס גם לביקורת שהפנה ראש מפלגתו לשעבר, ח"כ יאיר לפיד, נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, על הצגת חומרי הארכיון האיראניים שנתפסו בידי המוסד. "איש מודיעין שכל חייו עסק בחומרים סודיים וממצאים חשאיים לא יכול שלא להיבהל מעוצמת החשיפה. אני מניח שנעשו בדיקות עד כמה חשיפה שכזו יכולה להזיק למקורות המודיעין, אך אין ספק שמדובר במסיבת עיתונאים שחשפה נתונים ללא תקדים", אמר פרי. עם זאת, ראש השב"כ לשעבר הבהיר כי "אם היה מדובר בסוגייה קריטית, אני מעריך שגורמים במערכת הביטחון היו עוצרים את נאום נתניהו והדברים לא היו מתפרסמים".

באשר לנאום נתניהו, אמר פרי כי "זהו הישג מרשים ומעורר הערצה ומוסיף נקודות זכות לתדמיתו של המוסד וגורמי המודיעין של מדינת ישראל בעולם, אך השאלה היא האם החשיפה הזו נדרשה למען המטרה שנתניהו הציב לעצמו. להערכתי התשובה היא שלילית. כשאני צופה בתגובות מהעולם, רבים טוענים שנתניהו לא חידש דבר ולכן אני מעריך שהעשייה החשאית הייתה משיגה תוצאה טובה יותר. אני מניח שנתניהו לא פעל רק ממניעים פוליטיים, אך אי אפשר להתעלם מכך שהוא נמצא במצב מעורער וברצונו גם לשפר את תדמיתו הביטחונית".

  • עוד באותו נושא:
  • יעקב פרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully