וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא העליון לשעבר ברק על פסקת ההתגברות: המהלך נעשה תחת לחץ

29.4.2018 / 16:54

השופט בדימוס אהרון ברק לא הביע התנגדות עקרונית לפסקה שמחוללת סערה בקואליציה, אך טען כי מהלכי החקיקה נעשים "תחת לחץ של צרכי שעה מידיים". לדבריו מדובר בנושא הדורש לבדיקה יסודית ומעמיקה, ואף התנגד לפסקת התגברות ספציפית לסוגיית המסתננים

בווידאו: שופט העליון לשעבר, אהרון ברק, הביע תמיכה בחוק ההתגברות והציע "פיצויים" לתושבי ת"א/באדיבות הקמפוס החרדי אונו, עריכה: יאיר דניאל

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס אהרון ברק, התייחס בסוף השבוע בכנס עם סטודנטים ליוזמת החקיקה סביב "פסקת ההתגברות". למרות שבמהלך הכנס ברק לא הביע התנגדות עקרונית למהלך, הוא טען כי ההצעות הנוכחיות "נעשות תחת לחץ של צרכי שעה מיידים".

ברק השתתף בכנס עם סטודנטים חרדים בקמפוס החרדי של הקריה האקדמית אונו, ובמהלכו נשאל על יוזמת החקיקה בממשלה ובכנסת. "ההצעות האלה לא נראות לי", השיב ברק. הוא ציין כי פסקת ההתגברות "זה נושא כל כך כבד שאנחנו זקוקים לבדיקה יסודית". לטענתו, קידום החקיקה לא יכול להיעשות מהיום למחר ו"לא תחת לחץ פליטים" היות והכוונה "לפתור בעיה שהיא הרבה יותר גדולה מבעיית הפליטים".

פסקת ההתגברות | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
סערת פסקת ההתגברות: נתניהו נפגש עם נשיאת העליון ושרת המשפטים
הדדליין של בנט: 10 ימים לאישור פסקת ההתגברות, או החרמת הצבעות
ברקע קידום פסקת ההתגברות: נתניהו נפגש עם נשיא העליון לשעבר ברק

אהרון ברק במהלך כנס  של הקריה האקדמית אונו. הקמפוס החרדי אונו, מערכת וואלה! NEWS
טען כי הנושא מחייב בדיקה יסודית. נשיא העליון לשעבר אהרון ברק/מערכת וואלה! NEWS, הקמפוס החרדי אונו

ברק ציין חלק מההצעות שהעלתה הממשלה והכנסת בתקופה האחרונה, בין היתר, פסקת התגברות ספציפית לסוגיית המסתננים, והודה כי הוא מתנגד לכך. "זו בהחלט סוגיה (המסתננים - י"א) שצריך לפתור אותה. אני חושב שלכל אחד מהתושבים בדרום תל אביב יש זכות חוקתית לפיצויים על הנזק שנגרם לו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש לאחרונה עם השופט ברק, ודן עמו ברצונו לקדם חקיקה שתשנה את היחסים בין הרשות השופטת למחוקקת, על רקע הלחץ בימין לקדם חקיקה עוקפת בג"ץ. נתניהו אמר לו שבכוונתו לקדם פסקת התגברות מורחבת - שתטפל לא רק בנושא המסתננים, זאת משום ש"הגיע הזמן להסדיר את מערכת היחסים בין הרשות השופטת למחוקקת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 11 באפריל 2018. יואב דודקביץ ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
נפגש עם נשיאת העליון. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, יואב דודקביץ ידיעות אחרונות

הבוקר נפגש נתניהו עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות כדי לדון בנושא. בפגישה השתתפה גם שרת המשפטים איילת שקד וסגן נשיאת העליון השופט חנן מלצר. הפגישה ארכה כשעתיים, ומהודעת לשכת ראש הממשלה נמסר כי התקיים "דיון מעמיק ורציני". בלשכתה של שקד אמרו כי היא מתכוונת להעלאות להצבעה בוועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק שתאפשר לכנסת לחוקק חוקים מחדש ברוב של 61 חברי כנסת בלבד. בבית היהודי אמרו כי "האולטימטום שלא להצביע עם הקואליציה אם החוק לא יאושר - עדיין בעינו".

הסוגיה מאיימת לייצר משבר בקואליציה, שכן שר האוצר משה כחלון מתנגד לפגיעה בבית המשפט העליון, ומוכן לתמוך רק בחקיקה שתקבל את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט. האחרון הציע לחוקק חוק יסוד: חקיקה, שבמסגרתו הכנסת תוכל לחוקק מחדש חוקים שנפסלו על ידי בג"ץ ברוב של 70 ח"כים. ואולם, בליכוד ובבית היהודי דורשים שהרוב הדרוש בכנסת יהיה נמוך הרבה יותר ויעמוד על 61 ח"כים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully