וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תיעד: פעיל חמאס מטפס על הגדר - ומנסה לשבור מצלמה

29.4.2018 / 10:00

פעיל חמאס נעצר במהלך פעילות מבצעית במעבר קרני, לאחר שניסה לחבל בתשתית של צה"ל. "זהו חלק ממהלך שמוביל ארגון הטרור חמאס להפוך את מרחב הגדר למרחב לחימה", נמסר מדובר צה"ל

צילום: דו"צ, עריכה: יאיר דניאל

כוח צה"ל זיהה ותיעד הבוקר (ראשון) במהלך פעילות מבצעית, פעיל ארגון חמאס הפוגע בתשתית ביטחונית במעבר קרני בחסות הערפל. הפעיל נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון. דובר צה"ל מסר כי מדובר בפעילות טרור נוספת, דרכה מבקש חמאס לחדור לשטח ישראל.

"זהו חלק ממהלך שמוביל ארגון הטרור חמאס במסגרתו מנסה לשוות למאמצי הטרור גם כסות אזרחית ולהפוך את מרחב הגדר למרחב לחימה. צה"ל נחוש לפעול ולממש את חובתו להגן על אזרחי ישראל ולא לאפשר פגיעה בתשתיות הביטחוניות, המגינות עליהם", נמסר מדובר צה"ל.

שלשום נהרגו ארבעה פלסטינים ולפחות 349 אחרים נפגעו מירי ומגז מדמיע של צה"ל בהפגנות ועימותים לאורך גבול רצועת עזה, כך מסר משרד הבריאות בעזה. לפי צה"ל, עם תחילת ההפגנות ניסו עשרות פלסטינים לחצות את גדר המערכת, ואחד מהם נורה על ידי חיילים. בכלי התקשורת ברצועה דווח על עיתונאי שנפצע בהפגנות, ששמו עבד אל-רחמן אל-כחלות. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים נהרגו שני עיתונאים עזתים מירי צה"ל בסמוך לגדר.

עוד בוואלה! NEWS:
חמאס: הרשות ניסתה להתנקש בחמדאללה כדי להרוג את הפיוס
בתגובה לניסיון חדירה: צה"ל תקף 6 מטרות של הכוח הימי של חמאס ברצועה
דיווח: "ההתנקשות במלזיה - חלק ממבצע של המוסד לחיסול מוחות חמאס"

מחבל הפוגע בתשתית ביטחונית בצפון הרצועה 29 באפריל 2018. מערכת וואלה! NEWS
הפגיעה בגדר, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS

נציב זכויות האדם של האו"ם, זאיד ראאד אל-חוסיין אמר ביום שישי כי "על ישראל להפסיק את השימוש בכוח מופרז על ידי כוחות הביטחון שלה בעזה, ולהעמיד לדין את האחראים למקרים רבים של מוות ופציעות של פלסטינים בחודש האחרון". לדבריו, "בארבעת השבועות האחרונים נהרגו 42 פלסטינים ויותר מ-5,000 נפצעו לאורך גדר המערכת, ואין דיווחים על נפגעים ישראלים".

"אובדן החיים הוא מצער, והכמות המזעזעת של הפציעות שנגרמו מאש חיה מעידה על כך שנעשה שימוש בכוח לא מידתי נגד המפגינים - לא פעם ולא פעמיים, אלא באופן מתמשך", אמר אל-חוסיין.

ההפגנה שלשום, החמישית מאז תחילת "צעדת השיבה", נערכה בסימן "הצעירים המהפכניים", והגיעה ברקע הקריאות בעזה לנקמה על חיסולו של המהנדס ואיש חמאס פאדי אל-בטש במלזיה, בפעולה שמיוחסת למוסד. ביום חמישי נקבר אל-בטש ברצועה, ובכירי הארגון הבטיחו לנקום, אף רמזו כי התגובה לא תתבצע על גבול הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully