וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווטסאפ שלפני הטיול: "לא מאמינה שאנחנו יוצאים - אנחנו נמות"

27.4.2018 / 0:42

בשיחות בקבוצת הווטסאפ של חניכת מכינת "בני ציון", שעשרה מחניכיה נהרגו בשיטפון בערבה, התלוננו הנערים על קיומו של הטיול בתנאי מזג אוויר מסוכנים. "אל דאגה, אנחנו ערוכים היטב, יהיה כיף ורטוב"

צילום: שי מכלוף, דוברות המשטרה, אור רביד

אסון בערבה - עדכונים אחרונים:

- 25 נערים מהמכינה הקדם צבאית "בני ציון" בתל אביב שטיילו באזור נחל צפית שבערבה נסחפו בשיטפון
- תשע נערות ונער נהרגו
- שני נערים נפצעו קל
- שישה משמות ההרוגים הותרו לפרסום: אלה אור ממעלה אדומים, יעל סדן מירושלים, צור אלפי ממזכרת בתיה, רומי כהן ממושב מאור, מעיין ברהום מירושלים ואגם לוי ממושב חירות

"אני לא מאמינה שאני אשכרה יוצאת לטיול במזג אוויר הזה", כתבה אחת מהחניכות במכינת "בני ציון", שעשרה מחניכיה נהרגו אתמול (חמישי) בשיטפון בערבה, טרם הטיול. "זה לא הגיוני שנלך למקום שהכל שם שיטפונות. זה להתגרות בגורל, אנחנו נמות, אני רצינית", כתבה בקבוצת הווטסאפ של החניכים.

"אל תגזימי, אני מניחה שיש להם היגיון וייקחו אתכם בטח למקומות אחרים, ותישנו במקום סגור", כתבה חניכה אחרת.

אחד החניכים, ששאל אם הטיול עדיין מתקיים, למרות תנאי מזג האוויר הקשים שעליהם התריעו הרשויות, נענה - "מחזור י"ב היקרים, כמה עדכונים לגבי הטיול ביום רביעי: כפי שכמה מכם שמו לב, בחלק מהימים של הטיול יכול להיות שיהיה מזג אוויר גשום באזור הדרום. הטיול כמובן עדיין מתקיים". בהמשך ההודעה נכתבה רשימה של ציוד שהתבקשו החניכים להביא לטיול.

"אל דאגה, אנחנו ערוכים היטב לטיול, והמכינה וידאה עם הגורמים המתאימים. יהיה כיף, רטוב וחווייתי", נכתב.

התכתבות בין כמה מהנערות שהשתתפו בטיול. -, מערכת וואלה! NEWS
מתוך ההתכתבות בין החניכים/מערכת וואלה! NEWS, -

אמש התכתשו משרד החינוך ומשרד הביטחון בשאלת האחריות לאסון. בתחילת האירוע, הסיר משרד החינוך אחריות מעצמו, וטען כי המשרד לא מפקח או אחראי על הוצאת טיולים של מכינות קדם צבאיות. האחריות על המכינה היא על העמותה, ועל משרד הביטחון שמתקצב אותה. עם התפתחות האירוע, הבינו במשרד כי לא כולם תלמידי המכינה, וכי חלקם תלמידי י"ב שהולכים להיות תלמידי המכינה רק בשנה הבאה. משהבינו שחלקם מתחת לגיל 18 ולא לומדים במכינה, הבינו את גודל האחריות של המשרד באירוע והסבירו כי הם פועלים לבדוק ממי קיבלה המכינה אישורים להוציא את הגיבוש ובאילו בתי ספר לומדים התלמידים.

ממשרד הביטחון נמסר כי "לפי חוק המכינות ותקנותיו, משרד החינוך הוא הגורם המקצועי והאחראי על אישור התכניות הלימודיות במכינות הקדם צבאיות. משרד הביטחון אינו אחראי על תכנית הלימודים, לרבות הטיולים. המשרד ממשיך לעקוב בדאגה רבה אחר האסון. מצער מאוד שביום כזה, לא רק שהגוף האחראי אינו לוקח אחריות, אלא מטיל אותה על גורם אחר".

(עדכון ראשון: 21:12)

התכתבות בין כמה מהנערות שהשתתפו בטיול. -, מערכת וואלה! NEWS
התכתבות בין כמה מהנערות שהשתתפו בטיול/מערכת וואלה! NEWS, -
התכתבות בין כמה מהנערות שהשתתפו בטיול. -, מערכת וואלה! NEWS
התכתבות בין כמה מהנערות שהשתתפו בטיול/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully