וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך נגד משרד הביטחון: מי אחראי לאסון בנחל צפית?

המשרדים מטילים זה על זה אחריות לאסון שבו נהרגו תשעה בני נוער בשיטפון בנחל צפית. משרד החינוך טען: "אנו לא מפקחים על הוצאת טיולים של מכינות קדם צבאיות". משרד הביטחון: "מצער מאוד שביום כזה הגוף האחראי לא לוקח אחריות"

צילום: שי מכלוף, דוברות המשטרה, אור רביד

אסון בערבה - עדכונים אחרונים:

- 25 נערים מהמכינה הקדם צבאית "בני ציון" בתל אביב שטיילו באזור נחל צפית שבערבה נסחפו בשיטפון
- תשע נערות ונער נהרגו
- שני נערים נפצעו קל
- שישה משמות ההרוגים הותרו לפרסום: אלה אור ממעלה אדומים, יעל סדן מירושלים, צור אלפי ממזכרת בתיה, רומי כהן ממושב מאור, מעיין ברהום מירושלים ואגם לוי ממושב חירות

משרד החינוך ומשרד הביטחון התכתשו אמש (חמישי) על רקע הטרגדיה בערבה, שבה נהרגו תשע נערות ונער שנסחפו לשיטפון בנחל צפית. בתחילת האירוע הסיר משרד החינוך אחריות מעצמו, וטען כי המשרד לא מפקח או אחראי על הוצאת טיולים של מכינות קדם צבאיות. האחריות על המכינה היא על העמותה ומשרד הביטחון שמתקצב אותה (את המכינה). עם התפתחות האירוע, הבינו במשרד כי לא כולם תלמידי המכינה, וכי חלקם תלמידי י"ב שהולכים להיות תלמידי המכינה רק בשנה הבאה. משהבינו שחלקם מתחת לגיל 18 ולא לומדים במכינה, הבינו את גודל האחריות של המשרד באירוע והסבירו כי הם פועלים לבדוק ממי קיבלה המכינה אישורים להוציא את הגיבוש ובאילו בתי ספר לומדים התלמידים.

ממשרד הביטחון נמסר כי "לפי חוק המכינות ותקנותיו, משרד החינוך הוא הגורם המקצועי והאחראי על אישור התכניות הלימודיות במכינות הקדם צבאיות. משרד הביטחון אינו אחראי על תכנית הלימודים, לרבות הטיולים. המשרד ממשיך לעקוב בדאגה רבה אחר האסון. מצער מאוד שביום כזה, לא רק שהגוף האחראי אינו לוקח אחריות, אלא מטיל אותה על גורם אחר".

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הנחה להקים צוות חקירה מיוחד של המחוז הדרומי אשר יחקור את האסון. על פי הערכות, הצוות יחקור חשד לגרימת מוות ברשלנות של הנערים. החוקרים יתמקדו בסוגיית אישור הטיול, ויבררו מה האמצעים שנקט מאשר הטיול לפני שהוציאו לפועל. בנוסף, ייחקר מדוע לא נלקחו בחשבון ההתרעות הרבות של השירות המטאורולוגי ושל המשטרה בימים האחרונים, שהזהירו פני שיטפונות במקומות הנמוכים ובנחלי הערבה והנגב.

(עדכון ראשון: 20:31)

אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים. חדשות MivzakLive, מערכת וואלה! NEWS
זירת האסון בערבה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חדשות MivzakLive

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully