וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתונה בגיל 14: אינדונזיה מנסה להיאבק בנישואי ילדים

זוג קטינים קיבל אישור מבית משפט דתי, שהפך החלטה של המשרד לענייני דת, ובעקבות זאת הממשלה הודיעה כי תפעל להעלות את גיל המינימום. שיעור נישואי הקטינים במדינה המוסלמית הוא מהגבוהים בעולם

מחאה נגד נישואי ילדים. יוניצ"ף, מערכת וואלה! NEWS
1% מהנשים הנשואות התחתנו לפני גיל 15. מחאה נגד נישואי ילדים/מערכת וואלה! NEWS, יוניצ"ף

שני קטינים באינדונזיה נישאו במהלך הימים האחרונים בתום קרב משפטי ארוך ולמרות ביקורת מצד גופים בינלאומיים. הנער בן ה-15 והנערה בת ה-14 ביקשו רשות להתחתן מבית משפט דתי בסולאווסי, שאישר זאת, ועתה, מתכננת הממשלה המרכזית במדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם, שבה אחד משיעורי נישואי הקטינים הגבוהים ביותר בעולם, לשנות את החוק.

גיל המינימום לנישואים הוא 16 לבנות ו-19 לבנים, אך בתי משפט דתיים יכולים להוציא חריגים והם נוטים לעשות זאת. הזוג הצעיר סיפר כי נישואיהם היו "תוצאה של הגורל" וכי הם יצאו במשך חמישה חודשים. אחרי שמשפחותיהם גילו זאת, הם דחקו בהם להתחתן. אמה של הכלה התחתנה אף היא בגיל 14.

בתחילה, בקשתם להינשא נדחתה על ידי המשרד לענייני דת, שאחראי על רישומי חתונות, בשל גילם הצעיר. הוריהם של הזוג ערערו על כך בבית משפט דתי, שהפך את ההחלטה וביום שני התקיימה החתונה. הכלה סיפרה כי היא מתכננת להשלים את לימודיה לפני שתחשוב להביא ילדים לעולם, ואילו החתן, שכבר נשר מבית הספר, אמר כי הוא ימשיך לעבוד כדי להאכיל את משפחתו.

עוד ידיעות מהעולם
מלזיה: פורסמה תמונתו של אחד החשודים בחיסול המהנדס הפלסטיני
ייתכן שנשאו מערכות נ"מ: "ארה"ב עוקבת אחרי טיסות חשודות מאיראן לסוריה"

על אף שזו לא הנורמה הרווחת, נישואים בגיל מוקדם נפוצים בכל רחבי אינדונזיה. לפי קרן הילדים של האו"ם יוניצ"ף, 14% מהנשים במדינה התחתנו לפני גיל 18 ו-1% לפני גיל 15.

בעקבות המקרה של הזוג, שגרר התנגדות מצד אזרחים במדינה ואנשי דת, אמר הנשיא ג'וקו ווידודו כי הוא מתכנן להעביר תקנות חדשות שיעלו את גיל הנישואים המינימלי. ב-2017, קבוצת נשות דת פרסמו פסק הלכה חסר תקדים נגד נישואי ילדים והן קראו לממשלה להעלות את גיל המינימלי לנישואים אצל נשים ל-18. הם ציטטו מחקרים שלפיהם לרבות מהכלות הצעירות לא התאפשר להמשיך ללמוד וכי מחצית מאותם נישואים הסתיימו בגירושים.

לפי ארגון משמר זכויות האדם, "יש הוכחות מובהקות לכך שלנישואי ילדים יש השלכות הרסניות", המובילות לעוני ולסיבוכים בריאותיים בשל היריונות מוקדמים. עוד אמר הארגון כי כלות צעירות חשופות יותר לאפשרות שיספגו אלימות בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully