וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוט בן שנתיים מת סמוך לחיפה לאחר שנשכח ברכב סגור במשך שעות

24.4.2018 / 13:50

כוחות ההצלה שהגיעו ליישוב רכסים שבעמק זבולון נאלצו לקבוע את מותו של הפעוט בן השנתיים במקום, בתום פעולות החייאה. "הוא היה עם סימני מכת חום וללא סימני חיים", סיפר חובש בכיר שהגיע לזירה לטפל בפעוט

תינוק נמצא ברכב סגור, כשלו מאמצי ההחייאה, רח בני תורה רכסים, 24 באפריל 2018. איחוד הצלה, מערכת וואלה! NEWS
התינוק נשכח ברכב, ומת/מערכת וואלה! NEWS, איחוד הצלה

פעוט בן שנתיים מת היום (שלישי) לאחר שנשכח במשך מספר שעות ברכב סגור ביישוב רכסים שבעמק זבולון, סמוך לחיפה. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום, וביצעו בפעוט, נריה טאייר, פעולות החייאה. מחקירה ראשונית עולה כי האב לקח הבוקר את חמשת ילדיו לגנים ולבתי הספר. אחותו של הפעוט, בת 13, הגיעה בצהריים לקחת את אחיה, מהגן ומצאה כי אינו שם. היא רצה הביתה, פגשה את אביה והשניים גילו את הפעוט ברכב המשפחה ללא רוח חיים, לאחר שכנראה נשכח בו בשעות הבוקר. המשטרה שיחררה את גופת הפעוט לקבורה והלווייתו צפויה להערך הערב בבית העלמין בכפר חסידים.

חובש רפואת חירום במד"א חיים אטיה שהגיע למקום סיפר כי ראה את הפעוט "מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא חם למגע. סיפרו לי שהוא שהה מספר שעות ברכב הסגור. ביצענו בו החייאה אבל הוא היה עם סימני מכת חום ולא סימני חיים ובתוך זמן קצר נקבע מותו על ידי פרמדיק מד"א". משטרת מחוז חוף הודיעה כי פתחה בחקירת נסיבות המקרה.

נפתלי רוטנברג מנהל סניפי איחוד הצלה כרמל מסר: "לפי דיווחי עוברי אורח שהה ברכב זמן ממושך. חשוב להפיק לקחים ממקרה מצער זה ולפקוח עין גם ברכבים חונים. כמו כן לא להשאיר ילדים ופעוטות ללא השגחה בכלי רכב אפילו לא לרגע".


עוד בוואלה! NEWS:
עשרה הרוגים באירוע דריסה בטורונטו; "זאת הייתה פעולה מכוונת"
תיעוד מטריד מכבישי הדרום: נהיגה בשוליים וירי בחגיגות חתונה
F-35 מתחת לקרני המכ"ם: כשצה"ל יתמודד עם מערכת הנ"מ של פוטין בסוריה

המיקום בו הפעוט כבן שנתיים מת לאחר שנשכח ברכב ברכסים 
 24 בפאריל 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
המשטרה פתחה בחקירה. הרכב שבתוכו נשכח הפעוט/מערכת וואלה! NEWS, -

לפני כשלושה שבועות מת ילד בן ארבע מהכפר ערערה שבוואדי ערה לאחר שנשכח בכלי רכב. משטרת תחנת עירון קיבלה דיווח בדבר היעדרותו של הילד, מוחמד שעלה, לאחר שמשפחתו חיפה אחריו בבית ובסביבה במשך כמה שעות מבלי שהצליחה לאתרו. השוטרים פתחו בסריקות וביקשו מהאב, שהיה בעבודתו באום אל-פחם לבדוק אם בנו ברכב.

האב מצא את בנו בן הארבע כשהוא במצב אנוש בתוך כלי הרכב. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים קרוב, אך מותו נקבע לאחר מאמצי החייאה.

"קראו לי לבוא לעזור ומצאתי אישה עם ילד מחוסר הכרה בחיקה", סיפר הרופא ד"ר מאזן ג'בארין. "הוא הזיע ונשם מעט, היה לו דופק והאישה סיפרה שמצאה אותו ברכב. נסענו למיון קדמי שיש פה בעיר והתחילו בפעולות החייאה בילד וייצבו אותו. הוא סבל מחום של 43 מעלות. שמעתי אחר כך שהוא מת בבית החולים".

עוד באותו נושא

בן ארבע מוואדי ערה מת לאחר שנשכח ברכבו של אביו כשהיה בעבודה

לכתבה המלאה
המיקום בו הפעוט כבן שנתיים מת לאחר שנשכח ברכב ברכסים 
 24 בפאריל 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
"שהה מספר שעות ברכב הסגור". הרכב שבו נשכח הפעוט/מערכת וואלה! NEWS, -

בשבוע הבא יתקיים דיון בוועדה לזכויות הילד בנושא מיגור תופעת שכחת ילדים ברכב כבר בפתיחת המושב. הדיון נקבע ע"י יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו), במטרה להאיץ במשרדי הממשלה ובארגונים הרלוונטיים לפעול ליישום התכנית הלאומית לבטיחות ילדים בתחום שכחת הילדים ברכב.

דיון זה הוא חלק מסדרת דיונים שמקיימת הוועדה בנושא מתחילת הקדנציה. הוזמנו אליו כל משרדי הממשלה הרלוונטיים, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מרכז השלטון המקומי, המועצה הלאומית לשלום הילד, ארגון בטרם, ארגוני גננות, עמותת אור ירוק, ארגוני הצלה ועזרה ראשונה. שבמהלכו יעלו סוגיות כגון חיוב התקנת אמצעים למניעת שכחת ילדים ברכב באמצעות תקנות, הסברה והעלאת המודעות בקרב ההורים, גיוסן של מערכות החינוך והרווחה, באמצעות הגננות והמטפלות.

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008-2018 אירעו 661 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות/נעילה ברכב. 30 מן המקרים הללו הסתיימו במות הילד. עוד עולה מהנתונים כי קבוצת הגיל הבולטת היא של תינוקות ופעוטות בני 3-0 (כ-76% מכלל המעורבים בהיפגעות), כאשר פעוטות עד גיל שנתיים מהווים כ-44% מכלל המקרים המעורבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully