וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת מאחורי האבן המסתורית שמסוגלת להמיס מתכות

25.4.2018 / 8:21

שמונה מיליון איש צפו כבר בסרטון ויראלי שצולם במיאנמר שמציג סלע שחור ממיס מסמר ממתכת - מה שגרם לשלל תאוריות על חייזרים ותרבויות עתיקות, עד שהגיע ההסבר המדעי - שהוא מעט פחות מלהיב

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

הרשת רעשה וגעשה לאחרונה, כשסרטון שמראה כיצד אבן ממיסה מתכת הועלה ליוטיוב, וגרם לרבים להרים גבה. בקטע בו צפו כשמונה מיליון איש תוך ארבעה ימים בלבד ניתן לראות אדם מניח חתיכת מתכת בצורת מסמר על סלע שחור, וברגע שזה בא במגע עם הסלע, הוא מומס באופן כמעט מיידי, ולבסוף הופך לנוזל. לטענתו, מי שמצא את הסלע המסתורי הוא חייל במיאנמר:"והוא אף טען ש"הסלע נלקח למומחים כדי להבין את האמת".

הגולשים היו סקפטיים, ולא קשה להבין מדוע. "לא רואים דבר כזה כל יום. זה מוזר אם זה אמיתי", כתב אחד מהם. אחרים דווקא התלהבו. "יכול להיות שזה חומר שקשור בחייזרים", תרם אחד הגולשים לדיון. אחר הוסיף: "תרבות קדומה כלשהי השאירה את הדבר הזה".

עוד ב"אסור לפספס":

"מטבע נאצי מהעתיד" חושף יקום מקביל בו מתחוללת מלחמת עולם?
לאן כל הצבעים נעלמו? האשליה האופטית הזו עומדת לשגע אתכם
עובר עליכם יום קשה? התמונות האלה יזכירו לכם שאתם ברי מזל

צפו בסרטון המלא

אבל לא, מתברר שהקטע הזה לא אמיתי - לפחות לא ממש - ועדיין לא נמצאה על כדור הארץ אבן שמסוגלת להמיס מתכת. האמת, כפי שהסביר לדיילי מייל מומחה לכימיה בשם אלכס קספרק, היא שהמסמר שמצולם ככל הנראה עשוי מגליום, יסוד כימי שמזכיר אלומיניום. הוא אמנם מוצק בטמפרטורת החדר, אך מתחיל להימס בטמפרטורה של 29.8 מעלות צלזיוס. "אבן שחורה שיושבת בשמש בקלות יכולה להגיע לטמפרטורות הללו", כתב המומחה.

פרופסור קולין האמפריז גרס גם הוא שככל הנראה מדובר במגליום, ובטח שלא בברזל. "אין כאן שום מסתוריות, המדע יכול להסביר זאת". אחת הסיבות לכך, אגב, היא שברזל מומס בדרך כלל בצבע אדום, ובמקרה הזה החומר המומס הוא בצבע כסף.

עוד באותו נושא

"משולש הברמודה של רומניה" - קבלו הצצה ליעד התיירותי המפחיד בעולם

לכתבה המלאה

ההסבר של רשת ABC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully