וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר יגיעו לפתיחת השגרירות בי-ם

22.4.2018 / 19:06

בתו של נשיא ארה"ב ובעלה המשמש עוזרו, עשויים להשתתף באירוע שייערך ב-14 במאי. לדברי גורמים מדיניים, הבית הלבן טרם הודיע סופית מי יהיה הנציג הבכיר באירוע, אך בירושלים נערכים להגעתם של בני הזוג. בנוסף, נבחנת הגעתו של שר האוצר האמריקני מנוצ'ין

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

בתו של נשיא ארצות הברית, איוונקה טראמפ, ובן זוגה יועצו של הנשיא, ג'ארד קושנר, עשויים להשתתף בטקס העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים בחודש הבא. לוואלה! NEWS נודע כי הבוקר (ראשון) התקיימה במשרד החוץ ישיבת היערכות לקראת האירוע, שיתקיים ב-14 במאי, ובמסגרת הדיון הוחלט להיערך לקראת הגעתם של בני הזוג קושנר. לדברי גורמים מדיניים, הבית הלבן טרם הודיע סופית מי יהיה הנציג הבכיר שיכבד את האירוע בנוכחותו, אך בינתיים בירושלים נערכים להגעתם של בני הזוג, שלדבריהם "נבחנת ברצינות". כמו כן, נבחנת הגעתו של שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין, לאירוע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין בחודש שעבר את הנשיא דונלד טראמפ בעצמו לכבד בנוכחותו את טקס פתיחת השגרירות, אך בשל שיקולי לוחות זמנים הבית הלבן החליט לשגר לאירוע נציג אחר. בשבוע שעבר פורסם באתר "טיימס אוף ישראל" כי בני הזוג קושנר הוזמנו לטקס פתיחת השגרירות, אך טרם אישרו סופית את הגעתם.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד מטריד מכבישי הדרום: נהיגה בשוליים וירי בחגיגות חתונה
300 אנשי ציבור ורוח בצרפת מזהירים: "היהודים עוברים טיהור אתני"
לאחר שנאבק עם שוטרים - חשוד באיומים על אמו מת באשקלון

איוונקה טראמפ והמנהל הבכיר של הבית הלבן, ג'ארד קושנר, מגיעים לפסגת מנהיגי מדינות ה- G20 בהמבורג, גרמניה,. רויטרס
יגיעו לישראל בחודש הבא? איוונקה וג'ארד קושנר/רויטרס

גורם ישראלי בכיר אישר בשיחה עם וואלה! NEWS את הפרטים אך הוסיף כי בגלל שנותרו עוד שלושה שבועות עד לאירוע, ייתכן ועוד יחולו שינויים משיקולי לוחות זמנים. בשגרירות ארצות הברית בישראל סירבו להגיב לדיווחים ואמרו כי הבית הלבן טרם הודיע מי ייצג אותו באירוע וכי טרם גובשה רשימת המוזמנים והנוכחים בטקס.

בהתאם להבטחת הבחירות של הנשיא טראמפ, ובהמשך להודעתו מדצמבר האחרון, ב-14 במאי צפוי להיערך טקס החניכה של שגרירות ארצות הברית בירושלים. התאריך לקיום הטקס נבחר בהתאם לתאריך הלועזי בו הוכרזה הקמת המדינה לפני 70 שנה.

בשלב ראשון, השגרירות תפעל ממבנה זמני בשכונת ארנונה, עד לבחירתו של מבנה קבע, ובשבועות האחרונים שר האוצר משה כחלון הורה להעניק פטור מהיתר בנייה במבנה החדש, כדי להתאים אותו לדרישות האבטחה של האמריקנים. יומיים לאחר הטקס האמריקני, גם גואטמלה תחנוך את השגרירות החדשה שלה בירושלים, ותהיה המדינה הראשונה לצעוד בעקבות ארצות הברית. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר השבוע כי ישראל נמצאת במגעים מתקדמים עם עוד שש מדינות בנוגע להעברת השגרירות לירושלים בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully