וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מטריד: צרעה קטועת ראש עפה עם ראשה הכרות בין רגליה

24.4.2018 / 0:08

מישהו הצליח לתפוס את הרגע המחריד בו צרעה קטועת ראש נראית מנסה לאתר את ראשה האבוד וכשהיא מצליחה - היא עפה משם כשראשה הכרות בין רגליה

אתר רשמי

כמו מתוך סרט אנימציה של לוני טונס, מישהו הצליח לתפוס את הרגע הנדיר שבו צרעה קטועת ראש נראית מנסה לאתר את ראשה האבוד שמונח בקרבת מקום. אחרי כמה שניות של חיפושים בעזרת רגליה כשהיא מן הסתם לא רואה כלום, היא מצליחה לאתר את ראשה הכרות ועפה משם כשהוא מונח בין רגליה.

לא ברור היכן צולם הקטע המטריד ובידי מי, אבל התגובות של הצופים ברשת היו קשות: "זה יותר מפחיד מכל סרט אימה שצפיתי בו בחיי", כתב אחד ואחר הוסיף: "כשאומרים על מישהו שהוא איבד את הראש, כנראה מתכוונים לזה".

צרעה קטועת ראש עפה. אתר רשמי
צרעה קטועת ראש מצאה את ראשה האבוד/אתר רשמי

עוד ב"אסור לפספס":

עוד באותו נושא

מהפנט ומבחיל: צפו בנחש הארוך העולם בולע אייל בשלמותו ומתרחב לגודל מפחיד

לכתבה המלאה

כיצד הצרעה מסוגלת לתפקד בלי הראש שלה ואפילו לדעת להיכן לעוף?

צרעות יכולות לחיות ללא ראש לפחות למשך תקופה מסוימת עד שימותו ברעב (כי הן לא יכולות לאכול ללא ראש). הסיבה פשוטה - אצל החרקים המוח בראש (אם הוא קיים) משמש לתפקודים מאוד שוליים ולא חיוניים לקיום חיים. עיקר התפקודים החיוניים מצויים ב"עמוד השדרה" ולאבד את הראש לא יגרום למוות מיידי. לחרקים יש מספר חושים שאין לבני האדם ואחד מהיתרונות שלהם הוא שהם יכולים לעוף ולחשוב בלי שימוש בראש.

יחד עם זאת, מומחים לחרקים שצפו בסרטון הסבירו בשרשור ברדיט כי סביר להניח שמיד לאחר שהמצלמה הפסיקה לצלם הצרעה התנגשה בקיר ולא הצליחה למצוא את דרכה חזרה לקן שלה. הם העריכו כי היא לא שרדה זמן רב לאחר מכן, אך הזכירו כי בכל מקרה תוחלת החיים של הצרעות הינה קצרה - צרעות פועלות חיות בין 12 ל-22 ימים, הזכרים מעט יותר ואילו המלכות חיות בממוצע כ-12 חודשים.

  • עוד באותו נושא:
  • צרעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully