וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשיכה את המורשת שלו": האם השכולה שנחושה לתרום לקהילה

18.4.2018 / 14:24

למלם צגאי שכלה את בנה סיום, ששירת בשב"ס באסון הכרמל, בשנת 2010. במקום לשקוע באבל היא החליטה להתנדב בקהילה האתיופית בעיר נתיבות, עם קשישים וצעירים. "כך בני עשה כל חיי", אמרה

למלם צגאי, אמו של סיום צגאי. באדיבות הקרן לידידות, מערכת וואלה! NEWS
"עכשיו אני יודעת שאני עושה משהו טוב למען החברה". צגאי/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות הקרן לידידות

למלם צגאי בת ה-68 שכלה את בנה סיום צגאי כששירת בשירות בתי הסוהר באסון הכרמל בשנת 2010. במקום לשקוע באבל היא החליטה להתנדב בקהילה האתיופית בעיר נתיבות, עם קשישים וצעירים. "אני ממשיכה את המורשת של סיום". צגאי היא אחת המשתתפות של תוכנית הקרן לידידות ב"כבוד ובידידות" לכ-20 אלף קשישים ברחבי הארץ.

צגאי הופנתה לתוכנית על ידי המחלקה לשירותים חברתיים לאחר ששכלה את בנה, אך התעקשה כי היא לא מוכנה לקבל שום סיוע במידה ולא תוכל לסייע בעצמה ולתרום לחברה, על אף גילה. "כפי שבני עשה כל חייו", כהגדרתה. היא החלה בהתנדבותה וסיוע לבני הקהילה האתיופית, כמשתתפת בכנסים ואירועים המקומיים ולדבריה, הפעילות הזו היא "אור בחיי. לפני זה פשוט הייתי יושבת כל הזמן בבית ובוכה על בני. עכשיו אני יודעת שאני עושה משהו טוב למען החברה וגם למען הבן שלי", אמרה. לקראת יום הזכרון, כמו לכל אם שכולה, תחושותיה מתעצמות.

"הבן שלי היה אדם מקסים. ביום הזיכרון יגיעו חברים שלו מכל הארץ, אפילו כאלה ששרתו איתו בצנחנים בסדיר וכמובן החברים לוחמי האש, איתם הוא עבד. אנחנו נעלה כולנו לקבר ואז נשב בבית ונזכר בו, באיזה אדם נפלא הוא היה. הוא תמיד רק רצה לתת מעצמו לחברה", אמרה.

סיום צגאי. באדיבות המשפחה
סיום צגאי/באדיבות המשפחה

נשיא הקרן לידידות הרב יחיאל אקשטיין אמר כי "מאז אסון הכרמל החלה לפעול ביתר שאת לחיזוק כוחות ההצלה של ישראל ולתמיכה בנפגעי אסון וטרור. המפגש עם אזרחים כמו צגאי ששכלו את יקירם במסגרת ההגנה על כולנו ועדיין בוחרים להמשיך לחיות ולתרום לחברה שובר את הלב אך גם ממלא אותנו בהשראה ותקווה לעתיד. הם ויקיריהם שנפלו מהווים מופת וגאווה לכולנו."

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
סיום צגאי. באדיבות המשפחה
סיום צגאי/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully