וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לרגל יום העצמאות ה-70: "כל שנת עצמאות היא תוספת כוח"

ראש הממשלה אמר את ברכתו לקראת טקס המרכזי לציון יום העצמאות בהר הרצל. "יום העצמאות ה-70 הוא פסגה רמה, אבל יש לנו עוד תכניות רבות לפנינו", אמר. ריבלין: "אנחנו בני המזל שזכו לחיות בדור שיבת ציון"

לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) דברי ברכה לרגל יום העצמאות ה-70 שמצוין היום, לקראת טקס הדלקת המשואות בהר הרצל שבירושלים. "אזרחי ישראל, בהמנון הלאומי שלנו - 'התקווה' - נאמר 'עין לציון צופיה'. והנה מלאו ע' לציון - 70 שנים למדינת ישראל. כולנו חוגגים זאת בגאווה עצומה", אמר נתניהו.

"לפני שבעה עשורים זכינו מחדש בחירותנו - קודם כל בזכות החיילים והחיילות, בזכות הגיבורים והגיבורות שלנו. אנחנו זוכרים בכאב ובגאון את הנופלים על משמר הגנת המדינה. קורבנם הוא חלק מנצח ישראל", אמר נתניהו ובכך ציין את חללי צה"ל עם תומו של יום הזיכרון.

נתניהו הוסיף כי "עמנו עתיק היומין קם לתחייה במולדתו. הרוח המיוחדת שלנו נוטעת בנו כוחות אדירים - לבנות, ליצור, לחדש. כל שנת עצמאות היא תוספת כוח - תוספת כוח בביטחון, בכלכלה, ביחסי החוץ, במדע, בטכנולוגיה, בתרבות, בכל כך הרבה תחומים. מדינות רבות בעולם רואות בנו מגדלור של עוצמה וקדמה. יום העצמאות ה-70 הוא פסגה רמה, אבל יש לנו עוד פסגות רבות, יש לנו עוד תכניות רבות לפנינו. נמשיך להגשים את התקווה בארץ חמדת אבות - במדינת ישראל, שאנחנו כל כך אוהבים אותה ואנחנו כל כך גאים בה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בועידה של קרן היסוד, בנייני האומה, ירושלים. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בוועידה השנתית של קרן היסוד, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בברכתו ליום העצמאות כי "חשוב שנזכור שאנו בני המזל שזכו לחיות בדור שיבת ציון. שזכו לחזות בבניין ירושלים. השנה זכינו שידידתנו הגדולה ארצות הברית, הכירה בירושלים כבירת ישראל. אני בטוח שבקרוב יכירו עוד ועוד מדינות בירושלים כבירת ישראל ויצטרפו לארצות הברית".

הוא פנה לאזרחי ישראל: "אתם המדינה הזו. אנחנו המדינה הזו". לדברי ריבלין, "מדינת ישראל היא אנחנו, לטוב ולרע, בעיקר לטוב. גם כיום, 70 למדינת ישראל, יש כאלה שמתכחשים לקיומנו. באופן אירוני, רבים מאויבנו הגדולים, צעירים יותר ממדינת ישראל. הם נולדו אחרי שהיא כבר הייתה עובדה קיימת ומבוססת. כל שנה שעוברת המפעל הלאומי שלנו מכה עוד שורש, מעמיק, מתבסס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מצעד החיים 2018 בפולין, נשיא המדינה ראובן ריבלין נואם. תומר רייכמן, מערכת וואלה! NEWS
ריבלין/מערכת וואלה! NEWS, תומר רייכמן

נאומו של נתניהו יתקיים הערב לאחר שאימץ מוקדם יותר החודש את פשרת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בנוגע להשתתפותו בטקס הרשמי בהר הרצל. "ראש הממשלה ואני הגענו למתווה שישמור על טקס המשואות המסורתי האהוב על כולנו", אמר אדלשטיין לאחר השגת הפשרה. "גם בשנת ה-70 למדינת ישראל, הכנסת שמייצגת את כל אזרחי המדינה תוביל את הטקס. לצערי הוויכוחים שנוצרו העיבו על האווירה הציבורית ואני מצר על כך. אני סמוך ובטוח שהפתרון שהושג מקובל על הרוב המכריע של הציבור ואני קורא לכולכם לחגוג 70 שנה למדינת ישראל ברוב הדר ושמחה".

בהתאם לדרישת אדלשטיין, נתניהו ביקש משרת התרבות מירי רגב להעביר החלטה בוועדת טקסים וסמלים שבראשותה עוד לפני יום העצמאות, לפיה בכל עשור ישיא משואה ראש ממשלה מכהן.

הקרב סביב טקס הדלקת המשואות נמשך חודשים והתלהט בשבועות האחרונים לאחר שיו"ר הכנסת הודיע כי אם ראש הממשלה ינאם בטקס, הוא אינו מתכוון להגיע לאירוע. עם זאת, בשבוע שעבר התברר כי בניגוד לטענת אדלשטיין, שראש ממשלה מעולם לא נאם בטקס הדלקת המשואות, המסורת הזו נשברה כבר בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully