וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תאפשר ביטול רישום פלילי בתיקים שנסגרו לרגל חגיגות ה-70

17.4.2018 / 10:00

תכנית "סיכוי מחדש" שהציג המפכ"ל אלשיך נועדה לאפשר לכ-300 אלף אזרחים לפתוח דף חדש. זאת, בתנאי שחלפו לפחות חמש שנים מיום סגירת התיק - ולא כולל עבירות מין או עבירות המתה

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הציג היום (שלישי) תכנית לביטול תיקי חקירה סגורים ורישום פלילי של אזרחים שנחשדו בעבירות שונות לרגל יום העצמאות ה-70. התכנית, הנקראת "סיכוי מחדש", נועדה לביטול תיקים שנסגרו מעילות שונות, שאינם עוסקים בעבירות המתה או בעבירות מין. על פי מתווה התכנית, תיקים פליליים של 309 אלף אזרחים שנסגרו בעבר יבוטלו - בהם 34 אלף קטינים או מי שהיו קטינים בשעת מעשה. זאת, בניגוד למצב הקיים בשגרה, שבמסגרתו אזרחים יכלו לפנות למשטרה בבקשה לביטול התיק - ולרגל חגיגות ה-70.

לדברי המפכ"ל אלשיך "יש מצבים שבהם תיק נסגר מבלי שאנחנו יכולים לזכות את האזרח מחוסר ראיות או חוסר עניין לציבור. התיק סגור, אבל נשאר סימן שאלה בעניינו של אותו אזרח". הוא הוסיף כי יישום המתווה "מחייב אותנו לרכז מאמץ" אך במשטרה ישמחו "שאזרחים אלה יכנסו לחג בצורה אחרת". המפכ"ל הוסיף כי מחיקת הרישום הפלילי תיעשה על פי הקריטריונים שנקבעו מראש ומבלי שאותם אזרחים יצטרכו לפנות מיוזמתם למשטרה. "אנחנו רוצים ללכת למען האזרח ולכן אנחנו עושים את המהלך אוטומטי", הוסיף. לדבריו, היעד להשלמת התכנית הוא 1 ביוני.

עוד בוואלה! NEWS:
"לגרש או להרוג": כתובות תג מחיר רוססו בכפרים ליד שכם
דיווח בארה"ב: "טראמפ בלם הטלת סנקציות נוספות על רוסיה"
ישראל תתייחד עם זכר הנופלים: אירועי יום הזיכרון לחללי צה"ל

רוני אלשיך בטקס מצטיינים והרמת כוסית לקראת יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל רחבת המטה הארצי של משטרת ישראל, ירושלים. צילום מסך
המפכ"ל בהצגת התכנית, הבוקר/צילום מסך

סגן-ניצב אלישע קוגן האחראי על התכנית הסביר כי מדובר בתיקים בעבירות מסוג עוון, שהעונש עליהן הוא עד שלוש שנות מאסר, שחלפו חמש שנים לפחות מביצוען; וכן בעבירות מסוג פשע , שהעונש עליהן הוא יותר משלוש שנות מאסר, שחלפו שבע שנים מאז בוצעו. סנ"צ קוגן ציין עוד כי הסמכות למחיקת רישום פלילי שנקבע בהרשעה בבית משפט נתונה לנשיא המדינה.

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, התייחס הבוקר ליוזמה למחיקת מרשמים ואמר כי "מדובר בבשורה של ממש לאזרחים שנחקרו בחשד לפלילים, שתסיר מהם את הכתם הנוגע לעברם". לדבריו, "המשרד לביטחון פנים ליווה את היוזמה שתואמת מהלכים דומים שקידמתי בעבר, מתוך תפיסה הרואה בשמירה על זכויותיהם של אזרחים, גם כאלו שנחקרו במשטרה, ערך ראשון במעלה".

עוד הוסיף ארדן כי "אין כל סיבה שענן של חשד ירחף במשך שנים מעל ראשם של אזרחים שמעולם לא הואשמו בפלילים. אני רואה חשיבות רבה ביוזמה למחיקת מרשמים, ומברך על כך שלמאות אלפי אזרחים תינתן הזדמנות לפתוח דף חדש לרגל ציון 70 שנים להקמתה של מדינת ישראל". 

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
משטרת יבנה, תחנת משטרה ביבנה. לירון מולדובן
תחנת משטרה ביבנה. אילוסטרציה/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully