וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצתה מכוונות": שריפת ענק מאיימת על סידני

הלהבות מתקרבות לבתים בפרבריה הדרומיים של העיר, והמשטרה הכריזה על זירת פשע עם המשך מאמצי הכיבוי מצד הרשויות הזועמות: "איך מישהו מעז לסכן חיים?"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הרשויות באוסטרליה ממשיכות להיאבק היום (שני) בשריפת יער ענקית המאיימת על בתים בסידני, שכילתה כבר שטח בגודל של 25 קמ"ר בפרבריה הדרומיים של העיר. הרשויות חושדות כי הייתה זו הצתה מכוונת והמשטרה הכריזה על זירת פשע. חלק מהתושבים הוזהרו מסכנה מידית לחייהם בשל האש, אך צוותי הכיבוי אמרו כי האיום פחת. לא ידוע על נפגעים.

רשויות הכיבוי של מדינת ניו סאות' ווילס תיארו את השריפה, שהחלה ביום שבת, כ"חשודה ביותר". נציב השירות, שיין פיצימונס, אמר: "איך מישהו מעז - אם הם היו מעורבים בהצתת האש - לסכן את חיי הכבאים שלנו ואת הקהילות החיות כאן?". הוא הזהיר כי הרוחות החזקות עלולות ללבות מחדש את הלהבות, אולם הרוחות נרגעו במהלך היום.

עוד ידיעות מהעולם
אחרי התקיפה בסוריה: הפרלמנט הבריטי ידון בחוקיות הפעולה
ראש ה-FBI לשעבר: "יש ראיות לשיבוש משפט מצדו של טראמפ"

עשן כבד בסדיני, אוסטרליה בעקבות שריפה שפקדה את האזור 16 באפריל 2018. רויטרס
חלק מהתושבים נמלטו מבתיהם. עשן אופן את סידני/רויטרס

בעקבות השריפה, חלק מהתושבים נמלטו מבתיהם, בעוד שהרשויות הורו לאחרים להישאר בבתיהם מאחר שהיה מסוכן מדי עבורם לעזוב. חלק מהתושבים התיזו מים על בתיהם ועל המדשאות שלהם כדי למנוע את התפשטות האש.

ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול, שיבח את עבודת שירותי החירום. "מידות החום חריגות לעונה, וזהו מקור ברור לדאגה, אך עלינו להתמודד עם הגרוע ביותר ש'אימא טבע' יכולה להביא. ככל שהאוסטרלים עומדים בפני סכנה גדולה מהטבע, כך מופגנת הרוח האוסטרלית במיטבה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כבאיות בסידני, אוסטרליה בעקבות פרשה שפקדה את האזור 16 באפריל 2018. רויטרס
כבאיות בסידני, אוסטרליה בעקבות פרשה שפקדה את האזור 16 באפריל 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully