וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם שנהרג בתאונת הטנק הובא למנוחות: "החיוך שלך האיר כל חדר"

מאות הגיעו ללוות את סמל אליהו דרורי בדרכו האחרונה, בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. אביו ספד: "כולם רצו להיות איתך, כי ידעו כמה שרצית להיות איתם". סא"ל צורי, מפקד גדוד 74, ספד לדרורי: "אין נחמה להוריך שהצטרפו למשפחת השכול בעל כורחם, יומיים לפני יום הזיכרון"

באדיבות ערוץ 10, עריכה: תום זואילי

מאות בני אדם הגיעו היום (ראשון) לבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים, להשתתף בהלוויתו של סמל אליהו דרורי, לוחם צה"ל שנהרג אתמול בהדרדרות טנק בסמוך לגבול מצרים באזור ניצנה. "מדינתך, משפחתך וחבריך כאן להיפרד ממך. כולנו אוהבים אותך כל כך", ספד אביו, רוני. "החיוך והלב שלך האירו כל חדר שנכנסת אליו. אנשים תמיד רצו להיות איתך כי ידעו כמה אתה רוצה להיות איתם", ספד האב.

אחיו של דרורי, עובדיה, ספד לאחיו וסיפר: "בשיחת הנפש האחרונה איתך, לפני כמה שבועות, שמעתי וראיתי את הכוחות שהיו לך - את השאיפות לתרום לעם ישראל. התלבטת איך - בפיקוד, בנהיגה בטנק, בכל התחומים. לכולנו יש הכרת הטוב לאבא ואמא, שהנחילו לנו מגיל אפס את הערכים האלה".

"בהגיעך לפלוגה אופיינת כלוחם דומיננטי ומוביל, כזה שמתחבב על כולם. מפקדיך מספרים על קור הרוח שלך, הכנת את עצמך במקצועיות רבה לכל משימה באשר היא", ספד סגן אלוף אלעד צורי, מפקד גדוד 74. "אין לי מילים שיוכלו לנחם את משפחתך בשעה זו, כשיומיים לפני יום הזיכרון הצטרפה בעל כורחה למשפחת השכול. אני מצדיע לך, לוחם", הוסיף מפקדו.

לקריאה נוספת:
תחקיר התהפכות הטנק בגבול מצרים: הצוות נפל לנחל - ונפגע מהתלקחות

סמל אליהו דרורי מבית שמש שנהרג בהתהפכות טנק בדרום ב-14 באפריל 2018. אתר רשמי
"כשנכנס לחדר הוא התמלא בשמחה". דרורי/אתר רשמי

בני המשפחה קיבלו את ההודעה על מותו של דרורי בשעה ארבע לפנות בוקר אתמול, בלילה שבין שישי לשבת. לדברי עובדיה, הוריו הגיעו בשעה אחת עשרה בלילה במוצאי שבת לביתו בבית אל והוא נסע עמם ועם נציגי הצבא לבית אחותו בכפר תפוח כדי למסור לה את הבשורה הקשה.

דרורי, בן 20, הועלה לדרגת סמל לאחר מותו. הוא שירת במסלול הסדר ולמד בישיבת שעלבים. בהודעה שפרסמה הישיבה לאחר היוודע דבר מותו נמסר כי "בכל יום היה חשוב לו להתקדם ולהתעלות. הייתה בו כנות ועבודה לעומק בבחינת הישגיו ובכלל. היה מלא שמחת חיים ובעל לב זהב. הצוואה שהשאיר לכולנו: להמשיך ולהתקדם עוד ועוד כל הזמן בבניין האישיות ובניין התורה למען העם והארץ".

בתאונה שבה נהרג דרורי נפצעו בנוסף שני חבריו לצוות באורח קשה ואחד באורח קל. הטנק שבו נסעו סטה מסיבה לא ברורה מציר הנסיעה המסומן והידרדר למדרון בעומק כארבעה מטרים. במהלך הנפילה התלקחה שריפה בתוך הטנק ומערכת כיבוי האש שהותקנה בו הופעלה. פיקוד הדרום החל בתחקיר נסיבות התאונה, במקביל לחקירת מצ"ח ולתחקיר פיקודי בחטיבה 188 שאליה השתייך הצוות.

(עדכון ראשון: 14:28)

עוד באותו נושא

ההרוג בהתהפכות הטנק בדרום: סמל אליהו דרורי מבית שמש

לכתבה המלאה
טנק המרכבה שהתהפך באזור ניצנה שבגבול מצרים, אפריל 2018. ביטחון רמת נגב, מערכת וואלה! NEWS
הטנק לאחר ההידרדרות, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון רמת נגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully