וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג בהתהפכות הטנק בדרום: סמל אליהו דרורי מבית שמש

דרורי, לוחם בעוצבת "ברק", נהרג כשהטנק שבו שהה סטה ממסלולו במהלך פעילות מבצעית סמוך לגבול מצרים, וכתוצאה מכך הידרדר ועלה באש. מפקד פיקוד דרום ומפקד זרוע היבשה הורו על הקמת צוות תחקיר לאירוע. "היה מלא שמחת חיים ובעל לב זהב", סיפרו עליו בישיבה שבה למד

סמל אליהו דרורי מבית שמש שנהרג בהתהפכות טנק בדרום ב-14 באפריל 2018. אתר רשמי
סמל אליהו דרורי/אתר רשמי

דובר צה"ל פרסם הלילה (ראשון) כי ההרוג בהתהפכות הטנק סמוך לגבול מצרים הוא רב-טוראי אליהו דרורי, בן 20 מבית שמש, שהועלה לאחר מותו לדרגת סמל. דרורי, לוחם בעוצבת "ברק", נהרג אתמול בלילה במהלך פעילות מבצעית בעוצבת "אדום" וההודעה נמסרה למשפחתו. הלווייתו תיערך היום בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

האירוע החל במהלך הלילה, אז גדוד קרקל סיכל ניסיון הברחה בחלקו הצפוני של הגבול עם מצרים. זמן מה לאחר מכן, המבריחים ניסו לחבל בתשתיות ביטחוניות. כתוצאה מכך הוקפצו כוחות למרחב הגבול, ובהם טנק של גדוד 74. הטנק סטה בדרכו לעמדה והידרדר ממדרון בגובה של כארבעה מטרים. אחר כך התלקחה שריפה בתוך הטנק והופעלה מערכת כיבוי האש שלו. בעקבות האירוע הנחו מפקד פיקוד דרום אלוף אייל זמיר ומפקד זרוע היבשה אלוף קובי ברק על הקמת צוות תחקיר, זאת במקביל לחקירת מצ"ח המתקיימת ולהמשך התחקיר הפיקודי.

עוד בוואלה! NEWS:
התהפכות הטנק בדרום: מצבם של שניים מהפצועים מוסיף להיות קשה
תחקיר התהפכות הטנק בגבול מצרים: הצוות נפל לנחל - ונפגע מהתלקחות
חייל נהרג ועוד שלושה נפצעו קשה וקל בהידרדרות טנק בדרום

סמל אליהו דרורי מבית שמש שנהרג בהתהפכות טנק בדרום ב-14 באפריל 2018. אתר רשמי
סמל אליהו דרורי/אתר רשמי

דרורי הוא בוגר מסלול הסדר בשעלבים. "מיום הגיעו לישיבה, בניין האישיות הייתה מטרתו העיקרית", נכתב בהודעה מטעם קריית החינוך שעלבים. "בכל יום היה חשוב לו להתקדם ולהתעלות. הייתה בו כנות ועבודה לעומק בבחינת הישגיו ובכלל. היה מלא שמחת חיים ובעל לב זהב. הצוואה שהשאיר לכולנו: להמשיך ולהתקדם עוד ועוד כל הזמן בבניין האישיות ובניין התורה למען העם והארץ".

איתמר אליהו, שלמד איתו בתיכון, אמר כי הוא "היה אדם מדהים" ש"כל הזמן היה מחייך", והוסיף: "היינו ממש קרובים, עד שעבר בית ספר. הוא כל הזמן היה רוצה לעזור". קהת סודרי, שלמד איתו אף הוא ומכיר את משפחתו, סיפר כי דרורי "היה תמיד שמח וחייכן".

עוד באותו נושא

התהפכות הטנק בדרום: מצבם של שניים מהפצועים מוסיף להיות קשה

לכתבה המלאה
טנק המרכבה שהתהפך באזור ניצנה שבגבול מצרים, אפריל 2018. ביטחון רמת נגב, מערכת וואלה! NEWS
הטנק שהתהפך, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון רמת נגב

בהתהפכות הטנק נפצעו שלושה חיילים נוספים, שמצבם של שניים מהם מוסיף להיות קשה ומצבו של פצוע נוסף מוגדר קל. הם פונו באמצעות מסוקים של חיל האוויר ואמבולנסים אל בית החולים סורוקה שבבאר שבע. ד"ר אודי מאור, רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בסורוקה, אמר אתמול כי עם הגעתם של הפצועים למקום הם טופלו בתכשיר מתקדם שמבצע קילוף של פצעי הכוויה ללא צורך בהתערבות ניתוחית. "נוכל להעריך את מצבם בימים הקרובים", הוסיף ד"ר מאור ואיחל להם החלמה מהירה.

טנק המרכבה שהתהפך באזור ניצנה שבגבול מצרים, אפריל 2018. בקי וידר, מערכת וואלה! NEWS
הטנק במקום ההתהפכות/מערכת וואלה! NEWS, בקי וידר
  • עוד באותו נושא:
  • טנקים
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully