וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרואיד בגודל של בניין האמפייר סטייט עלול לפגוע בכדור הארץ

13.4.2018 / 0:01

לפני שאתם נבהלים, דעו שהסיכויים נמוכים מאוד ותאריך היעד הרחוק - שנת 2135 - מאפשר לנאס"א לתכנן את דרך הפעולה שלה למקרה שהתחזיות האופטימיות יתבררו כשגויות. הפיתרון: נשק גרעיני

הפלנטה בסיכון? "יש סבירות גבוהה לפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ"/עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

אסטרואיד בגודל של בניין האמפייר סטייט בניו יורק עלול לפגוע בכדור הארץ. ראשית, על מנת להוריד את מפלס הלחץ מהכותרת המפחידה מאוד הזו, נבהיר שהסיכוי לכך הוא קטן ולא חשוב מכך - תאריך היעד הוא בעוד למעלה ממאה שנים. סוכנות החלל נאס"א צופה שהאסטרואיד המכונה "בנו" עלול לפגוע בכוכב שלו ב-22 בספטמבר 2135 (אגב, זה יום חמישי בשבוע), ואפילו כבר יש לה תוכנית כיצד להתמודד איתו.

על פי הדו"ח של נאס"א, בנו "נחקר ונלמד ביסודיות" וניתן לעקוב אחריו בעזרת טלסקופ. למעשה, אפילו יש חללית שנמצאת בדרכה לעצם ההרסני, שמכילה כלים ש"יגלו מאילו חומרים או מורכב, כולל את פירוט היסודות הכימיים, המינרלים והחומרים האורגניים שבו" ותחזור לכדור הארץ עם דגימה ממנו.

עוד ב"אסור לפספס"

הנביא שחזה במדוייק את כל הטכנולוגיה שיש לנו היום
האיש שגדל עם זאבים מודה שחייו נהרסו מאז חזר לחיות לצד בני האדם

גיך אסטרואיד פוגע בכדור הארץ מתוך הסרט ארמגדון. אתר רשמי
רק שזה לא יקרה/אתר רשמי

לתוכנית של סוכנות החלל קוראים HAMMER, מילה שמשמעותה אמנם פטיש אבל במקרה הזה היא מייצגת את ראשי התיבות של "משימת תגובת חירום נגד אסטרואידים בצפיפות גבוהה". אם ככל שיתקרב תאריך היעד נאס"א תאמין שהתחזיות המוקדמות היו אופטימיות מדי והוא אכן עומד לפגוע בכדור הארץ ולהרוס אותו, אסטרופיזיקאים ישלחו נשק גרעיני במשקל 9 טון כדי להדוף אותו מחוץ למסלול. ממש כאילו הרעיון נלקח מברוס וויליס ב"ארמגדון".

"אנחנו מכינים את עצמנו באמצעות מחקר, כך שאם אכן נגלה אוביקט מאיים נדע כיצד להתמודד איתו", אמר מהנדס בנאס"א שעוסק בנושא, ומדגיש שהתוכנית עדיין נמצאת בשלב התיאורטי בלבד. הסיכוי שבנו יפגע בכדור הארץ הם בערך 1 ל-2,700 ותשמחו לשמוע שהוא אמנם מסוגל לגרום להרבה מאוד נזק, אבל לא גדול מספיק להחריב לחלוטין את הכוכב והחיים עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully