וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה זועמת: שוטרים צרפתים חדרו לשטחה כדי לבדוק מהגר

1.4.2018 / 16:19

אנשי מכס ערכו בדיקת שתן לאזרח ניגרי במרפאה בתחנת רכבת בשטחה של איטליה, ורומא זועמת ודורשת תשובות. לטענת פריז, זהו הליך מקובל שנעשה בהסכמת הארגון המפעיל את המרפאה. "הפכו אותנו למטרה ללעג"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיון באולפן וואלה! NEWS על הבחירות באיטליה, בחודש שעבר)

איטליה הביעה אתמול (שבת) מחאה בפני צרפת, בעקבות תקרית שבה שוטרי משמר גבול צרפתים נכנסו למרפאה המנוהלת על ידי ארגון סיוע למהגרים ונמצאת בשטחה של המדינה - כך נמסר ממשרד החוץ ברומא. המשרד, שזימן גם את שגריר צרפת במדינה על מנת לקבל הסברים, מסר כי הוא "מחה בתוקף על התנהגות אנשי המכס הצרפתים, שהיא בלתי-מקובלת".

הארגון "קשת למען אפריקה", המסייע למהגרים המנסים לחצות את הרי האלפים, אמר כי הסוכנים הצרפתים הביאו ביום שישי האחרון מהגר ניגרי אל תחנת רכבת בעיירת הגבול ברדונצ'קיה. לטענתו, הם נכנסו למרפאה, הנמצאת בתוך התחנה, וערכו בדיקת שתן לאותו מהגר מאחר שהם חשדו שהוא סוחר סמים. לפי משרד החוץ של איטליה, צרפת עודכנה בתחילת החודש שעבר על כך שהתחנה אינה נגישה עוד עבורה מאחר שהיה משמשת למטרות הומניטריות.

לקריאה נוספת בנושא
מול התחזקות הימין הקיצוני, האפיפיור הטביל את "המהגר הגיבור"

הפגנת מהגרים בפריז, צרפת, מרץ 2018. רויטרס
מהגרים מפגינים נגד מדיניות הממשלה בפריז, בחודש שעבר/רויטרס

השוטרים הצרפתים טענו כי הם קיבלו הסכמה מאותו חשוד לעבור את הבדיקה, וכי הארגון נתן להם רשות להשתמש במתקן. תוצאות הבדיקה היו שליליות. הם אמרו כי הם פעלו בהתאם למקובל וכי הם מוכנים להבהיר יחד עם האיטלקים את ההליך החוקי והמבצעי כדי להימנע מתקריות נוספות בעתיד.

התקרית הרגיזה פוליטיקאים רבים באיטליה, שראו בכך פגיעה בריבונותה של המדינה. מסימיליאנו פדריגה, חבר מפלגת הימין הקיצוני "הליגה הצפונית", אמר כי צרפת גרמה לאיטליה להיות מטרה ללעג. "משטרת צרפת עושה מה שהיא רוצה בשטחה של איטליה, ללא הפרעה, כאילו שהיא בבית", אמר חבר המפלגה, שהגיעה למקום השני בבחירות. "מה שקרה בברדונצ'קיה הוא חמור ומראה איך חברינו לכאורה באירופה בקושי, אם בכלל, מחשיבים אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully