וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: פעיל "תג מחיר" שתקף פלסטינים הורשע בחברות בארגון טרור

29.3.2018 / 15:10

שלושה צעירים מהתנחלות במרכז הגדה נידונו לעד 5.5 שנות מאסר, בשל שורת מקרים של תקיפת פלסטינים, ריסוס כתובות "מוות לערבים" ואף פריצה לבית והשלכת רימון גז, כשבמקום ישנו הורים ובנם התינוק. פרקליטתם: "נשקול ערעור לעליון"

עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (חמישי) את דינם של שלושה קרובי משפחה מהתנחלות במרכז הגדה, שהורשעו בשורת פעולות של פגיעה בפלסטינים וברכוש פלסטיני. אחד מהם, נער בן 16, הודה והורשע בין היתר בהצתה, תקיפה ממניע גזעני, חבלה בכוונה מחמירה, ונשלח לחמש שנות מאסר. הנער, שנשפט כקטין, אף הורשע לפי הודאתו, בכך שהשתייך לקבוצה שפעלה "לזרוע אימה ופחד בקרב האוכלוסייה הפלסטינית, מתך מניע אידאולוגי", ובשל כך הורשע בעבירה של חברות בארגון טרור. זוהי הפעם הראשונה מזה שנים שיהודי מורשע בעבירה זו.

קרוב משפחתו, שהיה חייל בעת ביצוע העבירות, הורשע בין היתר בהצתה, השחתת מקרקעין ממניע גזעני, תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, ונשלח לארבע שנות מאסר וחצי. הנאשם השלישי, גם הוא קרוב משפחה, הורשע בהיזק בזדון ממניע גזעני, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה ועבירות נוספות, ובית המשפט גזר עליו 32 חודשי מאסר. בנוסף, השלושה ישלמו פיצוי בגובה 50 אלף שקלים.

וידאו לדסק - רימוני גז הושלכו לבית ליד רמאללה: "נקמה ד"ש עצורי ציון". רויטרס
פעולת "תג מחיר" שביצעו החשודים/רויטרס

הפרשה נחקרה על ידי המשטרה והשב"כ, והתיק נוהל בבית המשפט על ידי עורכי הדין דן כהן ורעות אבירי מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי). כתב האישום שבו הודו שלושת הנאשמים, במסגרת הסדר טיעון, כולל מקרים רבים של פעולות "תג מחיר". מפרקליטות מחוז מרכז נמסר לאחר מתן גזר הדין כי "הפרשה מדגימה את נחישותן של רשויות החוק והאכיפה, הפועלות במלוא הנחישות למיגור פעולות אלימות כלפי אוכלוסיות שונות, במיוחד כשהן מהוות פעולות טרור ועל רקע לאומני מובהק".

אחד האירועים התרחש לאחר שכוחות הביטחון חקרו חשודים בנוגע להצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא שבאזור שכם. לפי פסק הדין, הנאשם הקטין ונאשם נוסף שדינו לא נגזר היום, החליטו לבצע פיגוע כלפי פלסטינים, כדי להעביר לכוחות הביטחון מסר שהחקירות לא יפסיקו את פיגוע "תג מחיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
אקדחים, אזיקים וניידת משטרה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

הם השיגו שני רימוני גז מדמיע צה"ליים, ניקו אותם מטביעות אצבעות, ובליל 22 בדצמבר 2015 הוציאו את תכניתם לפועל. השניים השאירו את הטלפונים בהתנחלות שבה הם מתגוררים, כדי למנוע אפשרות לאכן אותם, והתגנבו לפאתי הכפר הפלסטיני ביתילו. שם ריססו על קיר אחד הבתים את הכתובת "נקמה, ד"ש עצורי ציון". לאחר מכן שברו את אחד החלונות, והשליכו לתוך הבית - שבו ישנו זוג הורים ותינוק בן תשעה חודשים - את רימוני הגז. הנאשמים אף הודו כי ידעו שהבית מאויש.

במקרה אחר נכנסו הקטין וחברו באישון לילה לכפר מזרעה אל קבליה, וניסו להצית בית על יושביו. סמוך לשעה ארבע לפנות בוקר, כשהם יודעים שהבית מאויש, הם השליכו בקבוקי תבערה בוערים דרך החלונות, לא לפני שריססו על אחד הקירות החיצוניים "יהודים להתעורר, מוות לערבים". אחד הבקבוקים נתקל ברשת שהותקנה על החלון ולא הצליח לחדור לבית, ובקבוק שני גרם נזק לאחד החדרים. האישומים האחרים, שמתייחסים גם לשני קרובי המשפחה הנוספים שהורשעו היום, כוללים הצתת רכוש פלסטיני, השלכת אבנים על רכבים פלסטיניים, וכן אירוע שבו תקפו פלסטיני בגז מדמיע ובמכות.

ארגון יש דין: "שורה של מקרי טרור יהודי חמור"

עו"ד סיניה מוזס חריזי, שייצגה את השלושה, אמרה כי "מדובר בפסק דין שלא לקח בחשבון שמדובר בשלושה נאשמים ממשפחה אחת, שבעת ביצוע רוב העבירות היו קטינים, ושמדובר בנסיבות אישיות קשות שאין המקום כאן לפרטם. חלק מהנאשמים בוגרי שרות צבאי מלא, שהעבירות בוצעו לפני שנים רבות בהיותם קטינים. יש לזכור כי מדובר בעבירות שלא גרמו לפגיעה בחיי אדם. פסק הדין הינו מחמיר מאוד, ובכוונתנו לשקול ערעור לבית המשפט העליון".

מארגון יש דין, שמייצג חלק מקורבנות העבירה בפרשת נחליאל, נמסר בתגובה לגזר הדין: "מדובר בשורה של מקרי אלימות אידאולוגית חמורים, טרור יהודי, שרק בנס לא גבו חיי אדם. למרות שאלימות של ישראלים נגד פלסטינים ברחבי הגדה המערבית מתרחשת באופן כמעט יומיומי, רפיון היד שמפגינות רשויות אכיפת החוק מאפשר את התעצמות האלימות נגד פלסטינים, ומעניק רוח גבית לעבריינים. מקרים רבים של אלימות נגד פלסטינים כלל אינם נחקרים, ורק כ-3% מחקירות המשטרה בגין אלימות פלסטינית מובילות להרשעה. הפרקליטות טוענת כי הפרשה מדגימה את נחישותן של רשויות אכיפת החוק והאכיפה למגר את האלימות, אולם בפועל מדובר במקרה חריג שמעיד יותר מכל על כך שכל המעורבים במניעת אלימות אידאולוגית - הצבא, המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט, נכשלים פעם אחר פעם במשימתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully