וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לפני רצח החייל רון קוקיא: "התרעתי על אחד המחבלים - במשטרה התעלמו"

2.4.2018 / 10:48

יהודה חמיאס טוען כי העסיק את אחד המחבלים, שהואשם בניסיון רצח חיילים ובסיוע לאחר מעשה לאחיו שרצח את קוקיא, אך פיטר אותו בעקבות הערות גזעניות. כל הזמן אמר לי 'איטבח אל יהוד', זה היה עניין של זמן, קוקיא שילם בחייו". המשטרה: "לא מוכרת כל אמירה או התבטאות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: תום זואילי

יהודה חמיאס, תושב ערד, טוען כי התריע בפני המשטרה מפני זאהי אבו ג'ודה, אחד המחבלים שרצחו את החייל רון קוקיא בעיר בדצמבר האחרון, כשנתיים וחצי לפני הפיגוע. לדברי חמיאס, הוא העסיק את אבו ג'ודה בעבודות שיפוצים ונאלץ לפטר אותו בעקבות הערות גזעניות ולאומניות שהשמיע. עוד הוא טוען כי אחרי שפיטר את אבו ג'ודה הוא וחברו ניסו לחטוף אותו.

לטענתו, "לילה אחד בשעה 00:00 עצר טנדר ליד הבית ואבו ג'ודה וחבר שלו ניסו להכניס אותי לאוטו. הם שברו לי את הצלעות. לאחר שהוזעקו שוטרים למקום אבו ג'ודה וחברו נעצרו ואחרי זה השתחררו". לאחר האירוע הזה, ביוני 2015 פגש חמיאס את אבו ג'ודה בסופר בערד ולטענתו הוא צעק לעברו וקילל אותו קללות בעלות אופי גזעני. "התחילה שם קטטה, הוא צעק לי 'יהודי מניאק', היו שם מכות ויצאתי", סיפר חמיאס.

סמל רון קוקיא שנרצח בפיגוע בערד,1 בדצמבר 2017. דובר צה"ל
רון קוקיא/דובר צה"ל

לדבריו, בחקירתו במשטרה סיפר חמיאס, על התקיפה שעבר וכן על ההערות הלאומניות מצד אבו ג'ודה אך במשטרה בחרו להתעלם. "הודעתי בתחנה שכל הזמן הם היו אומרים לי 'איטבח אל יהוד' ושבסוף יתרחש אסון, אך במשטרת ערד מטייחים כמו שהם רגילים לטייח את הדברים, והנה הם עברו בתחנה במשטרת ערד ויצאו מהתחנה רוצחים", אמר. "מי שתקף אותי באותו הלילה יחד עם זאהי הוא גם ממשפחת אבו ג'ודה. זה היה ידוע ופשוט עניין של זמן ולצערי זה מה שקרה בסוף, החייל רון קוקיא שילם בחייו".

לפני כשלושה שבועות נודע לחמיאס שבמשטרה החליטו להגיש כתב אישום נגדו ונגד אבו ג'ודה בגין התגרה. "כשקיבלתי את כתב האישום לא ידעתי במה מדובר וכשהבנתי הזדעזעתי. זה דבר לא יאומן שהגישו נגדי כתב אישום על כך שהתקוטטתי עם המחבל", אמר. אבו ג'ודה הודה לבסוף ולא הורשע בעבירת "תגרה במקום ציבורי".

חמיאס הוא סיפר כי בדיעבד הוא מבין שבקלות הוא או משפחתו יכלו להיות קורבנותיו של אבו ג'ודה. "הוא יכול היה לרצוח אותי, הם חיו אצלי בבית, אשתי הייתה מכינה להם לאכול, הם היו פועלים אצלי 24 שעות, מתי שהייתי קורא להם היו באים ועובדים", הוסיף. "בהתחלה חשבתי שהם צוחקים ומקניטים אותי ללא כוונות זדון, אך כשהבנתי שהם רציניים בשנאה שלהם ליהודים פיטרתי אותם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
כתב אישום יהודה חמיאס בגין קטטה עם אחד מרוצחי רון קוקיא. ללא, סריקה
כתב האישום שהוגש בגין התגרה לפני כמה שבועות/סריקה, ללא

חמיאס מתעקש שאם במשטרה היו חוקרים את טענותיו, הפיגוע יכול היה להימנע. "הם הציקו לי ובסופו של דבר מצאו את החייל רון קוקיא, זה יכול היה להימנע כי סיפרתי על כך לחוקרים והתרעתי על כך שהם מסוכנים". לטענתו, בגלל עברו הפלילי השוטרים ביטלו את טענותיו. "המשטרה צריכה לחקור יותר לעומק אם מודיעים על דברים כאלה ולא להתעלם רק בגלל שלמישהו יש עבר פלילי. אני ממקווה שיופקו לקחים מהאירוע הזה ושמפקד התחנה או מי שאחראי יבינו שאם מתלוננים צריך לחקור".

עו"ד נגה מוסניקוב מהסניגוריה הציבורית שמייצגת את חמיאס בתיק מסרה כי "אנו לומדים את חומרי החקירה ונגיב בבית המשפט. חשוב לציין כי הנאשם טוען כי המחבל הוא שיזם את האירוע וזאת כחלק מהאידאולוגיה הקיצונית שלו".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מבירור שערכנו לא מוכרת כל אמירה או התבטאות כאמור במסגרת הליך הטיפול המשטרתי באירוע. ככלל זימון נאשם לבית המשפט מצוי באחריות בית המשפט. מבחינת המשטרה, עם סיום החקירה הוגשו חומרי החקירה לבית המשפט עוד בשנת 2015, נאשם אחד נדון ומאז בוצעו מגוון ניסיונות איתור של הנאשם השני ללא הצלחה. כל ניסיון לטעון אחרת מופרך וחוטא לאמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully