וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על מעצר הנשיא המודח: מפגינים חוסמים את הדרכים בקטלוניה

27.3.2018 / 15:55

התנועה בכבישים מרכזיים במחוז שובשה בתגובה להחזקת המנהיג הגולה פוג'דמון במעצר בגרמניה. חלקים מרכזיים בבירה ברצלונה נחסמו אף הם. ממשלת ספרד: מצפים שגרמניה תסגיר אותו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רשויות התחבורה בקטלוניה אמרו היום (שלישי) כי מפגינים חסמו כבישים ברחבי המחוז שבצפון-מזרח ספרד. זאת כחלק מהמחאה הנמשכת נגד מעצרו של המנהיג המודח קרלס פוג'דמון, שעצור בגרמניה מאז יום ראשון בעקבות צו מעצר בינלאומי של ספרד. עתה הוא ממתין להחלטת בית משפט מקומי בעניין הסגרתו.

לפי שירותי התחבורה, המפגינים חסמו כביש ראשי שעובר במזרח המדינה בעיירה פיגרס, הסמוכה לגבול עם צרפת, כמו גם כביש ארצי בין טרגונה לוולנסיה. המפגינים שיבשו גם את התנועה בשעות הבוקר בכמה כבישים במרכז ברצלונה, בירת המחוז.

בית המשפט בגרמניה לא צפוי לקבל החלטה לגבי פוג'דמון, שמואשם בספרד בהמרדה ובעבירות נוספות בעקבות משאל העם על עצמאות החבל וההכרזה על היפרדות מספרד באוקטובר האחרון, לפני חג הפסחא שיצוין בשבוע הבא. על בית המשפט להחליט על מעצר רשמי לפני הסגרה ואם בקשת ההסגרה שלו תקפה. אם יורשע בעבירות המיוחסות לו, הוא עשוי להישלח לכ-25 שנות מאסר.

לקריאה נוספת בנושא
לבקשת ממשלת ספרד: נשיא קטלוניה המודח נעצר בגרמניה

פקקי תנועה בצפון קטלוניה, ספרד, בעקבות מחאה על מעצר מנהיג החבל פוג'דמון, 27 במרץ 2018. רויטרס
פקקי תנועה בסמוך לגבול עם צרפת, הבוקר/רויטרס

המחוז העשיר חווה הפגנות מחאה גדולות, רובן ללא אלימות, בחצי השנה האחרונה, מאז תחילת המהלך להתנתקות מספרד. הממשלה המרכזית במדריד השתלטה על החבל אחרי ההכרזה החד-צדדית על עצמאות, שלא זכתה להכרה בינלאומית, והדיחה את פוג'דמון.

הוא נמלט לבלגיה, ובתום חקירה ממושכת, בית המשפט העליון קבע שיש להעמיד לדין את המנהיג בדלני בן ה-55. ספרד הוציאה לאחר מכן שישה צווי מעצר לשישה מתוך שבעת המנהיגים הקטלאנים שנמלטו מספרד, ופוג'דמון נעצר ביום ראשון, זמן קצר לאחר שחצה את הגבול אל גרמניה מדנמרק.

דובר ממשלת ספרד, איניגו מנדס דה ויגו, אמר היום כי עתידו של פוג'דמון נמצא עתה בידי מערכת המשפט של גרמניה, אך הביע ביטחון בהסגרתו "מאחר שהוא לא נעצר בשל רעיונותיו הפוליטיים". לדבריו, "זאת אינה סוגיה ספרדית בלבד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כרזה הקוראת לשחרור מנהיג קטלוניה הגולה פוג'דמון בעיר נוימינסטר, גרמניה, מרץ 2018. רויטרס
ההחלטה צפויה להתקבל רק בחודש הבא. כרזה לשחרור פוג'דמון בעיר נוימינסטר/רויטרס

בתוך כך, נציבות זכויות האדם של האו"ם, הודיעה כי היא רשמה את התלונה שהגיש פוג'דמון על כך שספרד הפרה את זכויותיו הפוליטיות. קבוצת עורכי דין ומומחים לזכויות אדם הגישו את העתירה במהלך החודש והאשימו את ספרד בפגיעה של זכויות אדם ושל זכויות אזרחיות ופוליטיות כחלק מדיכוי המחנה בדלני בקטלוניה. לממשלת ספרד יש עתה שישה חודשים להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully