וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצאתי את בני": 36 שנה אחרי, זוהו חלק מחללי ארגנטינה בפוקלנד

27.3.2018 / 13:29

650 חיילים איבדה המדינה הדרום אמריקנית במלחמה שניהלה עם בריטניה על האיים ב-1982, ורובם טרם זוהו. ואולם, בזכות בדיקות ד-נ-א, משפחותיהם של כ-90 מההרוגים סגרו מעגל ועלו למצבת יקיריהם. "חשתי שלווה, אני יודעת איפה הוא נמצא"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

דלאל וקרלוס מסאד כרעו ברך בפני הקבר של בנם מרסלו באיי פוקלנד, ונישקו את הקבר מתחת לצלב לבן, בפעם הראשונה מאז שנהרג בקרבות שהתחוללו במקום לפני כמעט 36 שנה. במשך מרבית אותה תקופה, על קברו של בנם נכתב: "חייל ארגנטיני שידוע רק לאלוהים".

ואולם, אחרי שמומחי ד-נ-א הצליחו לזהות את שרידיהם של 90 חיילים הטמונים בבית הקברות "דארווין" מאז המלחמה עם בריטניה ב-1982, קבוצה של כ-250 קרובי משפחה הגיעה לביקור היסטורי באיי המחלוקת במטרה לבקר את קברי יקיריהם.

"מצאתי את בני, דיברתי איתו. שאלתי אותו שאלות, חלקתי את הרגשות שלי עמו, את הכאב שלי", אמרה דלאל. "חשתי שלווה מאחר שאני יודעת היכן הוא נמצא".

לקריאה נוספת בנושא
מסמכים חדשים חושפים: "ישראל מכרה נשק לארגנטינה בזמן מלחמת פוקלנד"
רק 3 נגד: תושבי פוקלנד בעד המשך השלטון הבריטי

קרובי משפחה של חיילים ארגנטינאים שמתו במהלך מלחמת פוקלנד, מציגים תמונה במהלך ביקורם בבית הקברות של דארווין, שם נקברו קרובי משפחתם, באיי פוקלנד, ב -26 במארס 2018 26 במרץ 2018. רויטרס
בין הבודדים שהגיעו לאיי פוקלנד מאז המלחמה. משפחות ההרוגים בבית הקברות/רויטרס

הוועד הבינלאומי של הצלב האדום החל לראיין את בני משפחות ההרוגים הארגנטינים ב-2012 ו-107 מהם הופנו לבדיקות ד-נ-א. מומחים בחנו 122 קבוצות של שרידי בני אדם, שהיו קבורים בבית הקברות רחב הידיים באיים שבאוקיינוס האטלנטי.

במהלך המלחמה בת החודשיים שניהלה בריטניה כדי להשתלט מחדש על האיים, נהרגו 255 חיילים בריטים ו-650 חיילים ארגנטינים. רוב האבדות של ארגנטינה היו על ספינה של הצי שהוטבעה על ידי חיל הים המלכותי.

ארגנטינה עדיין תובעת את השליטה על האיים, המכונים על ידי איי מלבינס. למרות זאת, היא חתמה ב-2016 על הסכם עם בריטניה בניסיון לזהות את החיילים ההרוגים, שכלל גם חלוקה בהוצאות על המאמצים. מומחים מטעם הצלב האדום החלו בעבדותם ביוני האחרון.

"בשם המדינה, אני חושב שעשינו צעד עצום קדימה לסגירת החוב שהיה לנו עם המשפחות והגיבורים של מלבינס", אמר קלאודיו אברוז', השר לענייני זכויות אדם של ארגנטינה, במהלך טקס בבית הקברות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קרובי משפחה של חיילים ארגנטינאים שמתו במהלך מלחמת פוקלנד, מציגים תמונה במהלך ביקורם בבית הקברות של דארווין, שם נקברו קרובי משפחתם, באיי פוקלנד, ב -26 במארס 2018 26 במרץ 2018. רויטרס
ארגנטינה עדיין תובעת שליטה על האיים/רויטרס

קרובי משפחות החיילים הקבורים התייפחו, התפללו וניחמו אחד את השני. הם היו לבודדים מקרב אזרחי ארגנטינה שביקרו באתר שבו התחוללה אחת המלחמות הגדולות ביותר של ארצם בעשורים האחרונים. הם האזינו לתזמורת שניגנה בחמת חלילים מול המרחבים הירוקים והגדולים, וחלקם אספו אבנים כדי להחזירם לארגנטינה.

"עבורי, בתור איש צבא, אני חושב שהיה זה חשוב ביותר שהמשפחות יכלו להגיע לכאן היום ולראות סוף סוף שם על הקבר ולהעניק להם כבוד", אמר מפקד הכוחות הבריטיים באזור, באז בנט.

קרובי משפחותיהם של חיילים שטרם זוהו השתתפו גם הם בטקס. נורה דימוטה, שבנה ראול מעולם לא שב מהמלחמה, בכתה מול אחד מעשרות הקברים שטרם סומנו.
"זה לא הצעד האחרון, זה רק ההתחלה", אמרה נורמה גומז, שאחיה אדוארדו היה אחד מהחיילים שזוהו. "התהליך יימשך עד שכל החיילים הנעדרים יזוהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully