וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין ביקר בקניון השרוף: "מה קרה כאן? זו הזנחה פושעת"

הנשיא הניח זרים במתחם הבילוי בעיר קמרובו בסיביר, שבו נספו 64 איש, בהם 41 ילדים, ודרש תשובות לגבי הדליקה הקטלנית. איש האחזקה שכיבה את מערכת גילוי העשן בזמן השריפה נעצר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שלישי) כי השריפה בקניון בסיביר, שבה נספו 64 בני אדם, בהם 41 ילדים, הייתה "הזנחה פושעת". במהלך סיור באתר השרוף בעיר קמרובו, תקף פוטין את "הרשלנות" שהובילה לאסון הכבד. לפי החוקרים, מערכת גילוי העשן הייתה סגורה והיציאות היו חסומות בזמן שבו פרצה האש ביום ראשון. עוד כ-85 אנשים עדיין מוגדרים נעדרים, רובם ילדים.

"מה קרה כאן?", זעם פוטין, שהכריז על יום אבל לאומי, לאחר שהניח פרחים במקום. "זהו לא קרב או התפרצות לא צפויה במכרה. אנשים וילדים הגיעו להירגע. אנחנו מדברים על דמוגרפיה ומאבדים כל כך הרבה אנשים בגלל מה? בגלל הזנחה פושעת ורשלנות?".

השריפה הקטלנית גררה תגובות זועמות בעיר הפחם שבמזרח הרחוק של רוסיה.כמה אלפי בני אדם התאספו היום מחוץ למבנה הממשל המקומי ודרשו לפטר את האחראים למחדל. חלקם אף קראו לפוטין, שנבחר בתחילת החודש לכהונה נוספת בת שש שנים, להתפטר.

לקריאה נוספת בנושא
40 ילדים נספו בשריפה בקניון ברוסיה: "הם צפו בסרט וזעקו לעזרה"
אסון ברוסיה: לפחות 64 הרוגים בשריפה בקניון בסיביר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בזירת השריפה בקניון בעיר קמרובו 27 במרץ 2018. רויטרס
"בגלל מה אנחנו מאבדים אנשים?". פוטין בקניון, היום/רויטרס

הסיבה לדליקה עדיין לא ידועה, אך רשות החקירה הפדרלית של רוסיה ציינה "שורת הפרות" בתקנות הבטיחות בקניון "ווינטר צ'רי", שהיה עמוס במבלים. השריפה החלה בקומה הראשונה של המתחם, שכלל חנויות, אולמות קולנוע ואולם באולינג.

לפי החוקרים, אחראי על בטיחות האש כיבה את מערכת ההתרעה אחרי שנודע לו על השריפה והוא נעצר יחד עם עוד ארבעה חשודים נוספים, בהם מנהלי הקניון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עצרת תמיכה בהרוגים בשריפה בקניון קמרובו ברוסיה 27 במרץ 2018. רויטרס
דורשים תשובות. עצרת בקמרובו, היום/רויטרס

הפוליטיקאי המקומי אנטון גורלקין אמר כי "יציאות החירום היו סגורות, מה שהפך את המתחם למלכודת". הוא הוסיף כי לא היה פינוי מאורגן וכי המטף שהיה יכול לסייע בכיבוי האש לא היה תקין.

סגן מושל המחוז, ולדימיר צ'רנוב, אמר כי השאלה היא "מדוע הדלתות היו סגורות?". הוא אמר כי האש פרצה ככל הנראה בחדר הטרמפולינות, בעקבות מצת סיגריות אצל אחד הילדים.

עם זאת, ברשת הטלוויזיה הלאומית "רוסיה 24" דוח כי האפשרות הסבירה ביותר היא שהשריפה פרצה כתוצאה מקצר חשמלי, בדומה למקורן של שריפות קטלניות קודמות ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully