וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 ילדים נספו בשריפה בקניון ברוסיה: "הם צפו בסרט וזעקו לעזרה"

רוב הקורבנות בדליקה הקטלנית במתחם המסחרי בעיר קמרובו שבסיביר היו ילדים, שהיו באולמות הקולנוע שבמתחם. ארבעה חשודים נעצרו, בהם בעלי המקום. לפי סגן המושל, ייתכן שהאש החלה ממצת שהעביר אש במזרון בחדר הטרמפולינה. "כמו אבק שריפה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בין 64 הקורבנות בשריפה שהשתוללה שעות ארוכות במתחם מסחרי בסיביר, היו לפחות 40 ילדים - כך מסרו היום (שני) הרשויות ברוסיה, שממשיכות לחקור את האסון שאירע אמש בעיר הפחם קמרובו, הנמצאת במרחק של כ-3,600 ק"מ ממזרח למוסקבה.

רוב הילדים צפו בזמן הדליקה, שפרצה בקומה הראשונה, בסרט באולמות הקולנוע במתחם, ולפי הדיווחים, הם זעקו לעזרת הוריהם. עוד 11 נפגעים פונו לבית חולים, בעקבות שאיפת עשן. אחד מהם היה ילד בין 11, שהוריו ואחיו נספו בשריפה.

לקריאה נוספת בנושא
אסון ברוסיה: לפחות 64 הרוגים בשריפה בקניון בסיביר

עשרות הרוגים בשריפה שפרצה בקניון בעיר קמרובו, סיביר, רוסיה. רויטרס
האש השתוללה במשך 17 שעות. עשן מיתמר מהקניון בקרומובו/רויטרס

לא ברור עוד מה גרם לשריפה במרכז הקניות בעיר, אך לפי ועדת החקירות הפדרלית של רוסיה, "הגג קרס על אולמות קולנוע". הוועדה הוסיפה כי ארבעה חשודים נעצרו עד כה, בהם ראש החברה שמנהלת את מרכז הקניות "ווינטר צ'רי" ובעלי המתחם.

סגן מושל המחוז, ולדימיר צ'רנוב, אמר כי השריפה החלה בחדר הטרמפולינה. "לפי החשד הראשוני, מצת שהיה אצל אחד הילדים הצית מזרון גומי באולם, מה שגרם לאש לפרוץ כמו אבק שריפה, אמר.

עם זאת, ברשת הטלוויזיה הלאומית "רוסיה 24", דווח כי ככל הנראה קצר חשמלי היה מקור האסון, בדומה לשריפות קטלניות דומות שאירעו ברוסיה. השריפה בקמרובו הייתה אחת הקטלנוית ביותר במדינה מאז קריסת ברית המועצות ב-1991.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שריפות ברוסיה, 26 במרץ 2018. רויטרס
כל בעלי החיים במתחם נספו בשריפה/רויטרס

מאמצי הכיבוי נמשכו כ-17 שעות ומושל המחוז, אמן טולייב, אמר כי כל אחת ממשפחות הקורבנות תהיה זכאית לפיצוי בשווי 17,500 אלף דולר. הקניון שנשרף נפתח לפני חמש שנים, ומשתרע על שטח של 23,000 מטר רבוע. היו בו סאונות ופינת חי, וכל בעלי החיים בה נספו במהלך השריפה.

בקניון, שהיה בעברו מפעל עוגות, היו מעט מאוד חלונות או דלתות. עדי ראיה סיפרו כי מערכת כיבוי האש לא פעלה וכי רבים נלכדו בפנים מאחר שדלתות החירום היו נעולות. בסרטונים מתוך הקניון נראית קבוצה של אנשים בחדר מדרגות אפוף עשן מנסה לפרוץ את דלת היציאה, שהייתה תקועה. לפי הדיווחים, חלק מהנוכחים בקניון קפצו מהחלונות בקומות העליונות על מנת להימלט מהלהבות.

נציבת הוועדה לזכויות הילד ברוסיה, אנה קונזצובה, האשימה את הרשויות בהזנחה וקראה לערוך בדחיפות בדיקות בטיחות במתחמי בידור דומים.

תיעוד: אדם קופץ מחלון הקניון הבוער

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully