וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני צה"ל חושפים: חמישה מיליון פלסטינים בין הירדן לים

בדיון בוועדת החוץ והביטחון מסר נציג המנהל האזרחי כי האוכלוסיה הפלסטינית גדלה פי שלושה ב-25 השנים האחרונות, לא כולל תושבי מזרח י-ם. יו"ר הוועדה דיכטר: "לא זוכר מספר כזה, הצמיחה יכולה לעניין את שיאי גינס''. ח"כ שלח הזהיר: "היפרדות - או סכנה לחזון הציוני"

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: ראש השב"כ נדב ארגמן בדיון בוועדת החוץ והביטחון , בשנה שעברה)

בין הים לירדן רשומים כחמישה מיליון פלסטינים - כך נמסר היום (שני) בוועדת החוץ והביטחון בכנסת על פי נתוני המנהל האזרחי כפי שמסר אלוף-משנה אורי מנדס, סגן ראש המנהל האזרחי. על פי נתוני המנהל האזרחי שנחשפו בדיון שעסק בנושא העיצומים של עובדי המנהל האזרחי, המספרים כוללים את תושבי רצועת עזה, ואינם כוללים את הפלסטינים במזרח ירושלים.

יו''ר ועדת החוץ והביטחון, ח''כ אבי דיכטר, דרש ממשרד הביטחון לקבל את הנתונים במסמך רשמי. בסיכומו של הדיון, אמר דיכטר: ''אני לא זוכר שהפלסטינים הציגו מספר כזה. מדובר בנתון חדש לגמרי, משמעותי ומפתיע מאוד. אם הוא מדויק הוא מפתיע ומדאיג. אם הוא לא מדויק אנחנו כמובן רוצים לדעת מה הנתון המדויק''.

עוד בוואלה! NEWS:
תיק 4000: רה"מ ורעייתו נחקרים במקביל, בנם יאיר נחקר לראשונה
שרה בת השנתיים שמתה בשריפה בבאר שבע נטמנה: "כולנו בהלם"
ללא רקטות מעזה: "כיפת ברזל" הופעלה בדרום בעקבות ירי קליעים

מוסלמים מתכוננים לתפילת חג הקורבן ברצועת עזה. 1 בספטמבר 2017. AP
האוכלוסיה בגדה צמחה צמחה ממיליון לשלושה מיליון/AP

במסגרת הדיון, הציג גיא גולדשטיין סגן מתאם הפעולות בשטחים, נתונים לגבי המנהל האזרחי. לדבריו: ''המנהל האזרחי לאורך השנים במגמת צמצום מתמשכת מבחינת המשאבים לצורך ביצוע משימותיו. אחרי הסכם אוסלו היה צמצום הן בתקציב והן בכוח האדם. יש פיחות זוחל בכוח האדם. התקציב עבר פיחות של עשרים מיליונים''.

לדבריו, לאחר הסכמי אוסלו תקציב המנהל האזרחי עמד על 286 מיליון שקל. לעומת זאת היום התקציב עומד על 170 מיליון שקל בלבד. בנוגע לאוכלוסיה הפלסטינית ביהודה ושומרון, לדבריו האוכלוסיה הפלסטינית באזור צמחה ממיליון לשלושה מיליון, ואילו האוכלוסיה היהודית צמחה מ-100 אלף ל-400 אלף. על כך אמר ח''כ דיכטר: ''כל סקר דמוגרפי לא מסוגל להציג בתוך 25 שנה גידול של פי שלושה באוכלוסיה. ממיליון לשלושה מיליון אין דרך לעשות את זה אלא בעליה. צמיחה כזו יכולה לעניין את שיאי גינס''.

אבי דיכטר, יעקב פרי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ועדת חוץ וביטחון, כנסת. מרץ 2017. רוני כנפו
דיכטר בדיון בוועדת החוץ והביטחון/רוני כנפו

"חבר הוועדה ח"כ עופר שלח (יש עתיד) אמר כי הוויכוח על הנתונים הדמוגרפיים שהוצגו בפני ועדת היות והביטחון הוא מופרך. לא צריך את הלמ"ס הפלסטינית. תקראו כל מומחה ישראלי, פרופ' ארנון סופר למשל: כולם אומרים שבין הים לירדן מתקיים היום בקושי רוב יהודי, וגם אם מוציאים מהחשבון את שני מיליון העזתים, מתקבלים מספרים שמשמעותם אחת: אם לא ניפרד מהפלסטינים, ישראל לא תוכל להיות יהודית (אם נספח את איו"ש) או דמוקרטית (אם נמשיך לשלוט בהם ללא זכויות)". ח"כ שלח הוסיף כי "שום ויכוח דמוגרפי לא יכסה על העובדות: היפרדות - או סכנה לקיומו של החזון הציוני".

ממועצת יש"ע נמסר כי "הפרסומים המגמתיים בעניין הדמוגרפיה הערבית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן מסתמכים על נתוני הלמ"ס הפלסטיני שאינם אמיתיים ומדוייקים".

גם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג הגיב לנתונים ואמר כי הם "תמרור אזהרה להנהגה ישראלית שלא מבינה את עצמת הסכנה הדו לאומית וממשיכה לייצר מציאות בלתי הפיכה של מדינה אחת. כל מי שחרד למדינת הלאום היחידה של העם היהודי חייב להתייצב לצד המטרה של היפרדות מהפלסטינים ומימוש חזון שתי המדינות".

שר הביטחון לשעבר ח"כ עמיר פרץ הזהיר גם הוא ואמר כי "הנתונים שהוצגו צריכים להדליק נורה אדומה. בין אם חיים שניים או שלושה מיליון פלסטינים ביו"ש: ברור שבקצב הזה ישראל לא תישאר מדינה יהודית ואנו צועדים לפיתרון המדינה האחת לפי חזונו של עזמי בשארה. רק היפרדות לשתי מדינות להבטיח ביטחון ושגשוג כלכלי במדינה דמוקרטית עם רוב יהודי‬".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully