וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה ליאון, אמסלם או אלקין: החל המרוץ לעיריית ירושלים

עם הכרזתו של ברקת כי לא יתמודד לכהונה נוספת נפתחה בורסת השמות להתמודדות על ראשות הבירה. לצד כניסתם למרוץ של סגנו הפורש של ברקת, היועץ המשפטי לשעבר בעירייה ובכירי הליכוד, גם הפעם צפויות הסיעות החרדיות למלא תפקיד מכריע

אתר רשמי

אחרי הודעתו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אתמול (ראשון) כי לא יתמודד פעם נוספת לתפקיד, המרוץ נפתח מחדש, כאשר המועמד המוביל כעת, מבין אלה שהכריזו, הוא משה ליאון שבבחירות הקודמות הפסיד לברקת, לאחר שהתמודד מטעם הליכוד ביתנו. לצדו ישנה שורת מועמדים שהכריזו על כוונתם להתמודד, ובהם יו"ר האופוזיציה בעירייה עופר ברקוביץ', היועץ המשפטי לשעבר בעירייה יוסי חביליו ויועצו לשעבר של ברקת, אבי סלמן. כמו כן, הכריז על מועמדתו לאחרונה סגן ראש העירייה מאיר תורג'מן, שנעצר זמן קצר לאחר מכן בחשד לקבלת שוחד ושוחרר בתנאים.

אולם כעת, אחרי שברקת ירד מהמגרש המוניציפלי, ייתכן שמועמדים נוספים שחששו להפסיד לו יצטרפו למרוץ. כמה מיושבי משכן הכנסת כבר עלו בבורסת השמות בחודשים האחרונים - בהם, השר להגנת הסביבה ולענייני ירושלים זאב אלקין ויו"ר הקואליציה דודי אמסלם.

השניים טוענים שמופעלים עליהם לחצים להתמודד. ח"כ אמסלם עבד במשך תקופה ארוכה בעיריית ירושלים, ובין היתר שימש כמנהל אגף שיפור פני העיר. הוא נבחר לכנסת בבחירות האחרונות כנציג מחוז ירושלים בליכוד. אלקין, מתוקף תפקידו כשר לענייני ירושלים, במתרחש בעיר. עם זאת, על מנת להתמודד יהיה עליו להעתיק את מקום מגוריו שכן הוא גר בהתנחלות כפר אלדד. גם הוא בירך על הכרזתו של ברקת ואמר כי "הצטרפותו להנהגה הלאומית של הליכוד תחזק את המפלגה".

טקס אשכבה לחיים גורי. ראובן קסטרו
נפגע עם נתניהו לפני הכרזתו כי לא ירוץ. ברקת/ראובן קסטרו

ליאון, מקורבו של השר אביגדור ליברמן, עבר לירושלים בבחירות הקודמות והפסיד לברקת בפער יחסית קטן. אחרי ההפסד הוא הצטרף לקואליציה ומאז מכהן כחבר מועצה. הוא זכה בבחירות הקודמות לתמיכה בקרב החרדים וייתכן שעל אף קרבתו ליו"ר ישראל ביתנו יזכה בה גם הפעם. אולם, ליאון נחשב למקורב לליברמן ולכן ייתכן שנתניהו יעדיף מועמד מקורב יותר לליכוד. לאחר הכרזתו של ברקת מסר ליאון כי הוא "מודה לו על תקופת העשייה המשותפת" והוסיף כי "פעלנו יחדיו והצעדנו את העיר קדימה, תרמתי רבות לפיתוחה של העיר והיום אני מוכן יותר מאי פעם לקדם את בירת ישראל קדימה עוד יותר".

עוד באותו נושא

ברקת הכריז: ארוץ בליכוד - לא אתמודד שוב על ראשות עיריית ירושלים

לכתבה המלאה
משה ליאון בכפר המכביה. ראובן קסטרו
מקורב לליברמן וזכה לתמיכת החרדים בעבר. ליאון/ראובן קסטרו

ברקוביץ', יו"ר האופוזיציה ויו"ר סיעת התעוררות, הוא הצעיר מבין המועמדים - בן 34. עד לפני כארבעה חודשים כיהן כסגנו של ברקת, אולם בשל מחלוקות רבות עמו, פרשה סיעתו מהקואליציה. סיכוייהם של שני המועמדים לנצח נמוכים ביותר.

חביליו נחשב ליריב מר של ברקת. דרכיהם של השניים התפצלו לאחר שבקדנציה הראשונה של ברקת שימש חביליו כיועץ המשפטי שלו, אולם עזב בשל מחלוקות. מאז הספיק לייצג לא פעם תושבים וארגונים בתביעות נגד העירייה. מועמד נוסף הוא אבי סלמן שעבד בין היתר באגף לקידום עסקים ובאגף הייעוץ המשפטי בעירייה, וברחבי העיר ניתן לראות שלטים מטעמו שעליהם נכתב "ברקת יוצא, סלמן נכנס".

הסיעות החרדיות - גורם מפתח בבחירת ראש העיר

לאור הרשימה הארוכה, יש רבים שחוששים מהפסד למועמד חרדי או לנציג של החברה החרדית, וקוראים למתמודדים לאחד שורות במאבק על שמירת ירושלים כעיר פלורליסטית.

לא ידוע אם הסיעות החרדיות מתכוונות להריץ מועמד מטעמם, לאחר שבשתי מערכות הבחירות הקודמות נחלו הפסדים בשל מחלוקת בין החסידויות השונות. בשנת 2008 הריצו את מאיר פרוש מטעם אגודת ישראל שהפסיד לברקת ולאחר מכן, תמכו בליאון שהפסיד גם הוא כשחלק מהחסידויות לא הצביעו לא.

בין השמות הבולטים כמועמדים סגן ראש העיר יוסי דייטש מיהדות התורה. דייטש, נציג אגודת ישראל, מכהן כיום כמחזיק תיק דיור חרדי ומשנה ליו"ר ועדת תכנון ובנייה. שם נוסף שעלה, אף הוא סגן ראש ראש עירה מיהדות התורה, הוא יצחק פינדרוס, נציג דגל התורה בעירייה. עם זאת, הסיכוי כי הוא יהיה למועמד של החרדים קטן יותר.

הרכבת הקלה בירושלים. עומר מירון
הרכבת הקלה ברחוב יפו בירושלים/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully