וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק מתנצל לאחר מלחמת הקרדיטים: "העיקר שהכור איננו עוד"

23.3.2018 / 17:32

שר הביטחון לשעבר טען כי חלק מאמירותיו בעניין תקיפת הכור בסוריה הוצאו מהקשרן ואף שיבח את הצמרת המדינית והצבאית שהובילה לפעולה ב-2007. "כל מה שעשיתי ועשינו כולנו, באותם היה למען הביטחון, ולמען הצלחת הפעולה"

צילום:יותם רונן, ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

יומיים לאחר שהותר לפרסום כי ישראל עומדת מאחורי הפצצת הכור הגרעיני שהוקם בסוריה בשנת 2007, ומלחמת הקרדיטים בצמרת הצבאית והמדינית באותם ימים, שר הביטחון אהוד ברק פרסם היום (שישי) פוסט בו טען כי חלק מאמירותיו בנושא הוצאו מהקשרן, וטען כי כל המהלכים שנקטו הדמויות המרכזיות - נעשו לטובת המדינה. "כל מה שאמרתי (כולל אמירות שהוצאו מהקשרן), וכל מה שעשיתי ועשינו כולנו, באותם חודשים שלפני הפעולה הגורלית - היה למען הביטחון, ולמען הצלחת הפעולה".

"לגבי רוב מוחלט של הנוכחים בדיונים, כל אי הבנה, ככל שהייתה, נבעה מאותה דאגה כנה של כולנו, שלא נמעל בתפקידנו, ונעשה את הכול על מנת להסיר את האיום ולאפשר לכל אזרחי ישראל לישון בשקט ובשלווה", ציין ברק. "קרדיט עצום מגיע לכל השותפים במלאכה. לראש הממשלה אולמרט, לשר לשעבר פרץ, לשרת החוץ לבני, לרמטכ"ל אשכנזי, לראש המוסד ואנשיו, למפקד חיל האוויר, ולטייסים שיצאו למבצע".

אהוד ברק, 20 במרץ 2018. ניב אהרונסון
"פעלנו למען ביטחון המדינה". ברק/ניב אהרונסון

ברק הוסיף: "שום דבר שיאמר, שום התקוטטות שלאחר מעשה, לא ימחקו את ההישג הלאומי בפעולה הזאת ואת חלקם של כל השותפים. והעיקר - הכור איננו עוד".

הפוסט של ברק בא בעקבות הדברים שאמר אתמול, על רקע ביקורת שהופנתה כלפיו בתחקיר "המקור" בחדשות עשר ובעיתון הארץ לפיה הציע לתקוף את הכור "כשהוא חם", כלומר לאחר שכבר עבר להיות פעיל. בסרטון שהפיץ ברק אמר כי "בהירות וקור רוח, זה בדיוק מה שהיה חסר באותה ממשלה שנה קודם - עם אותו ראש ממשלה ואותם שרים שנסחפו בהתלהבות במלחמת לבנון השנייה. וראינו שם מה קורה כשאין בחדר אף אחד שמתעקש קודם לחשוב ואחר כך לבצע, ולא להפך".

עוד באותו נושא

ברק אחרי חשיפת הפצצת הכור: לאולמרט היו חסרים בהירות וקור רוח

לכתבה המלאה

הפוסט שפרסם ברק:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully