וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת עורכי הדין שלחה מכתבי התראה למתמחים בגלל פוסטים בפייסבוק

24.3.2018 / 21:32

המתמחים, שמנהלים מאבק נגד הלשכה מאז בחינות ההסמכה האחרונות, טוענים כי מדובר ב"אקט של נקמה וסתימת פיות". הם התבקשו להגיב לדברים לפני שיזומנו לדין משמעתי בוועדת האתיקה. הלשכה: "חופש הביטוי הוא מקודש, אך אינו כולל בתוכו חופש ביזוי והסתה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה תום זואילי

ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין שלחה בימים האחרונים מכתבי התראה למתמחים שמתחו ביקורת בפייסבוק על הלשכה ועל העומד בראשה עו"ד אפי נוה, לאחר שנכשלו בבחינות ההסמכה האחרונות. הוועדה מבקשת את תגובתם של המתמחים, לפני שתחליט אם להעמידם לדין משמעתי.

לפחות בחלק מהמכתבים נרשם כי מי שהגיש את התלונה נגד המתמחים הוא מנכ"ל הלשכה, עו"ד אורי אלפרסי. לדברי גורמים בלשכה מדובר ב"מקרים בודדים", וככל הידוע לוואלה! NEWS מדובר על שמונה מתמחים שקיבלו מכתבי התראה.

אחת המתמחות שקיבלה מכתב היא הלן חזוט, שהגיבה לפוסט שעסק בנוה וכתבה: "דורסנות בכל דרך אפשרית, זו דרכו, כך הוא פועל, אין דין ואין דיין!". חזוט שוחחה השבוע עם וואלה! NEWS, ועמדה מאחורי הדברים שכתבה. "אינני חושבת שהדברים שכתבתי עולים כדי הפרה של כללי האתיקה", אמרה. "לומר על אדם שהוא כוחני ופועל בצורה דורסנית זה מותר, ונגד פעולותיו הדורסניות והכוחניות כלפי המתמחים גם עתרנו לבית המשפט. בדברי בא לידי ביטוי חופש הביטוי, ולא 'חופש הביזוי' כפי שטוענת הלשכה".

לקריאה נוספת:
יו"ר הלשכה נגד המתמחים: "שיפגינו כל ערב, בקומה 16 אני לא שומע"
משרד המשפטים הבהיר: שקד לא תתערב בציוני בחינות לשכת עורכי הדין
אחוז העוברים בבחינות לשכת עורכי הדין - הנמוך מאי פעם

אפי נווה ראש לשכת עורכי הדין ת"א. אוגוסט 2014. דרור עינב
לטענת המתמחים הלשכה פועלת להשתקת המחאה. אפי נוה/דרור עינב

משה בן עזרי קיבל גם הוא מכתב התראה לאחר שהגיב לפוסט בפייסבוק, וכתב על נוה: "עלה לו השתן למוח. הוא כמו בלון נפוח אבל כל בלון מתפוצץ בסוף. אחד המתמחים המוכשלים עוד ייצג אותו כשהוא יהיה באזיקים. היום הזה לא רחוק, יש מידע טוב שזורם מהלשכה".

בן עזרי שוחח עם וואלה! NEWS וטען כי "אין ללשכה סמכות להגיש נגדי תלונה. כי מרגע שהכשילו אותי אני לא שייך ללשכה". הוא הוסיף עוד כי לטעמו מכתבי ההתראה הם "אקט של נקמה וסתימת פיות, זה ברור. במסגרת חופש הביטוי מותר לי להתבטא. לא אמרתי שום דבר מסית, ואני מפנה אותם למילון עברי שיראו שם מהי הסתה".

עוד באותו נושא

המתמחים התפרצו על יו"ר לשכת עורכי הדין בכנסת: "הבחינות לא פתירות"

לכתבה המלאה

לשכת עורכי הדין: חופש הביטוי הוא עקרון מקודש, אך לא כולל הסתה

מלשכת עורכי הדין נמסר: "ועדות האתיקה בלשכת עורכי הדין הן גוף עצמאי והלשכה אינה מעורבת בפעולותיה אשר מפוקחות על ידי וועדת המינויים בראשותו של הנשיא בדימוס דוד חשין על כן לא נגיב לגופם של דברים. יחד עם זאת יש לזכור כי גם מתמחים כפופים הן לדין המשמעתי החל על עורכי דין והן לכללי האתיקה. אנו רואים בחופש הביטוי עיקרון מקודש אך הוא אינו כולל בתוכו חופש ביזוי והסתה".

מאז הבחינה האחרונה, שבה עמד שיעור המעבר על 34% בלבד, המתמחים שנכשלו מנהלים מאבק נגד הלשכה. לטענתם הבחינה, שנערכה במתכונת חדשה, לא הייתה הוגנת. בדיון שנערך לפני כחודשיים בוועדת החוקה של הכנסת, התפרצו מתמחים על נוה, שהתקשה לדבר. במהלך הדיון דחה נוה את טענות המתמחים, והאשים את מובילי המחאה כי הם נוהגים באלימות. במסגרת המאבק אף הפגינו המתמחים מול ביתו של יו"ר הלשכה, ומול ביתו של יו"ר ועדת הבחינות, שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון.

מתמחים מוחים בפתח ביתו של עו"ד אורן אבלה בכפר ביל"ו, על בחינות לשכת עורכי הדין הקשות. ערים רחובות, מערכת וואלה! NEWS
מתמחים מפגינים נגד בחינות ההסמכה, בחודש ינואר האחרון/מערכת וואלה! NEWS, ערים רחובות

עו"ד אילן בומבך, שמייצג את המתמחים במסגרת מאבקם מאז בחינת ההסמכה האחרונה, תקף בחריפות את שליחת מכתבי ההתראה. "מדובר פה בתלונות השתקה וניסיון לסתום פיות של מי שמותחים ביקורת לגיטימית על הלשכה", אמר. "הלשכה פועלת בניגוד עניינים ומנצלת את כוחה להלך אימים על ציבור מוחלש שנפגע קשות מהתנהלותה בעקבות הבחינה השערורייתית שהיא ערכה".

לדבריו, "מדובר כאן באיבוד עשתונות ואובדן דרך מצד הלשכה, והמתמחים יפעלו בכל דרך חוקית ולגיטימית להגשים את זכויותיהם. שימשתי בעבר ראש ועד מחוז ת"א והמרכז, והייתי ראש ועדת האתיקה, ומעולם הלשכה לא התנהגה כך כלפי מתמחים. זו ממש משטרת מחשבות".

אשר גרוניס בטקס הסמכת עורכי דין בבנייני האומה ירושלים, דצמבר 2012. טלי מאייר
טקס הסמכה של לשכת עורכי הדין/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully