וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: יונתן היילו ערער על ההחלטה לא לקצר את מאסרו

21.3.2018 / 10:50

בערעור שהוגש על ידי סנגורו של היילו נכתב כי "עבר מסע ייסורים שהסלים מאירוע לאירוע" וכי "המנוח עקר מהשורש את כל תכולת נשמתו". סנגורו: "יונתן היילו תייר בגיהינום; הפרקליטות איבדה את המנדט המוסרי שלה להמשיך ולרדוף אותו מהרגע שהוכח שהמנוח התעלל בו מינית"

עריכת וידאו: ניר חן

יונתן היילו, שהורשע בהריגת גבר שאנס אותו, הגיש הבוקר (רביעי) ערעור על החלטת ועדת השחרורים מחודש ינואר שלא לקצר את מאסרו. היילו ישב בכלא עד כה כשמונה שנים, מתוך עשר שנים ושמונה חודשים שנגזרו עליו.

בערעור, שהוגש על ידי סנגורו של היילו, עו"ד אלון אייזנברג, מתאר את ההתעללות שחווה היילו מצד הגבר שתקף אותו. "העותר עבר מסע ייסורים על ידי המנוח אשר הסלים מאירוע לאירוע", טען. "בתחילת הדרך המנוח המציא לעותר שם גנאי והפך אותו ללעג ולקלס בשכונה. עד מהרה האירועים הפכו אלימים, עת החל לסחוט מהעותר כספים, ועד שבשיאם המנוח איים על חייו של העותר והתעלל בו מינית באופן אכזרי ביותר כשבועיים עובר לאירוע בו הורשע. המנוח עקר מהשורש את כל תכולת נשמתו של העותר והוריד אותו לקרקעית הסבל האנושי".

יונתן היילו בהקראת ההחלטה בעניינו, בית המשפט העליון ירושלים. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
היילו בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

הפרקליטות התנגדה לשחרורו של היילו, בטענה שלא עבר הליך שיקומי מספק. כנגד טענה זו, נכתב בערעור כי "גורמי שירות בתי הסוהר מעולם לא טיפלו בעותר כנפגע עבירות מין ועבירות אלימות, ומעולם לא הוצעה לעותר עזרה נפשית כזו. יחד עם זאת, הוא עשה ככל שלאל ידו על מנת לשקם עצמו במהלך שהותו במאסר, וביקש להשתתף בכל קבוצה טיפולית קיימת ממנה יוכל לצבור כלים אשר יעזרו להליך שיקומו, ו'תפס בשתי ידיו' כל הליך שיקומי שהוצע לו".

בערעור מפורטות קבוצות הטיפול בהן לקח היילו חלק, לרבות קבוצת טיפול ייעודית לתחום האלימות, כפי שהמליצה ועדת השחרורים. עוד נכתב כי היילו "בחר באופן וולונטרי במהלך יציאתו לחופשות מבית המאסר, על מסגרת זמן החופשה היקר והקצוב לו, לקחת חלק בהליך טיפולי פרטני אשר מתקיים במשרדי 'רשות שיקום האסיר'". עוד נכתב כי היילו מביע חרטה על המעשה.

סנגורו של היילו, עו"ד אייזנברג, אמר לאחר הגשת הבקשה: "יונתן היילו תייר בגיהינום. הפרקליטות איבדה את המנדט המוסרי שלה להמשיך ולרדוף אותו לדעת מהרגע שהוכח שהמנוח התעלל בו מינית ועונשו קוצר משמעותית. בית המשפט העליון קבע חד וברור שהוא 'מסוכן' רק למנוח שהתעלל בו מינית, גם צדק מאוחר הוא צדק, תנו לו לצאת אל חיים חדשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אלון אייזנברג, עורך דינו של יונתן היילו, 16 בינואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
עו"ד אלון אייזנברג/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

היילו, בן 31 כיום, הורשע ב-2010 ברצח ירון איילין בנתניה. במשפטו טען כי איילין, שהיה אז בן 24, סחט אותו ואנס אותו פעמיים בעבר וכי בליל הרצח התכוון לעשות זאת פעם נוספת. היילו טען שמעשיו נבעו מהגנה עצמית מפני איילין, בעצמו בעל עבר פלילי הכולל הרשעה באונס. במאי 2016 המיר בית המשפט העליון את העבירה שבה הורשע היילו מרצח להריגה וקיצר את עונשו מ-20 שנות מאסר ל-12.

בחודש דצמבר האחרון החליט נשיא המדינה ראובן ריבלין להמיר חלק מתקופת המאסר שנגזרה על היילו למאסר על תנאי, כדי שיוכל להתייצב בהקדם בפני ועדת השחרורים. עם זאת, בחודש ינואר האחרון דחתה הוועדה את בקשתו של היילו. הוועדה הודיעה על נכונותה לקיים דיון חוזר בבקשה החל מחודש יולי, והמליצה כי "בתקופה זו, ובהקדם האפשרי, ישתלב האסיר בקבוצה ייעודית לטיפול בתחום האלימות בדגש על העבירה שבה הורשע".

לאחר שנודע על החלטת הוועדה אמר היילו למקורביו כי הוא מאוכזב מאוד, ותלה תקוות בערעור - שהוגשה כעת. "כל דבר שהצלחנו היה בערעור", אמר אז למקורביו, "ואני מאמין שבית המשפט יתערב ויעשה איתי צדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully