וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני גנץ: ללא כתב אישום פלילי נתניהו ראוי להישאר ראש ממשלה

20.3.2018 / 12:44

בכנס במכללת ספיר בנגב המערבי הוסיף הרמטכ"ל לשעבר כי יש צורך להגביל את הכהונה בראשות הממשלה: "הימצאות בעמדות שלטוניות לאורך זמן מייצרת סוג של קהות". על המצב בעזה אמר כי "צריך לייצר את התקווה הזאת, אמנם הרוב על החמאס, אך צריך לפעול למציאת פתרונות תשתיתיים"

beit_haoytzer

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ אמר היום (שלישי) כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יבחר ייבחר פעם נוספת, ולא יוגש נגדו כתב אישום פלילי, הוא ראוי להיות ראש ממשלה. "אני ראיתי ראש ממשלה עובד מקרוב ובשפה עממית 'אשכרה' זה התפקיד הכי קשה במדינה, זה להיות מוטרד 24/7. מאוד קל לעמוד בצד ולחבוט במי שעושה את השליחות", אמר גנץ בכנס בנושא המרחב הכפרי שהתקיים במכללת ספיר.

עם זאת, גנץ אמר כי יש לקצוב את כהונתם של ראשי הממשלה בישראל."אני מדבר על ראש ממשלה כלשהו, לא מדבר רק על ביבי", הדגיש. "הימצאות בעמדות שלטוניות לאורך זמן מייצרת סוג של קהות והגבלה סבירה היא דבר נכון".

גנץ הוסיף כי הוא שוקל ברצינות להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. לדבריו, הוא "שוקל בשיא הרצינות, וגם עכשיו דחו לי את הצורך להחליט אם ללכת או לא, זאת השאלה, השאלות האחרות הן משניות".

כנס סייברטק 2018. ראובן קסטרו
"שוקל ברצינות" להתמודד בבחירות. גנץ, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

גנץ דיבר בכנס גם על איום צעדת החמאס הצפויה ביום שישי ואמר כי על אף שאינו "בקי מודיעינית", הוא "יודע שמערכת הביטחון תעמיד לזה תשובה". לדבריו, "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שזו תהיה שיטה. אני מקווה שלא יתפתח לכך שנצטרך להפעיל כוח מסיבי כדי למנוע את זה, אבל אם לא תהיה ברירה זאת גם אופציה".

גנץ התייחס למצב ההומניטרי ברצועת עזה ואמר כי "האחריות נמצאת אצל שלטון חמאס, את האשמה הזאת אי אפשר לקחת אלינו". עם זאת אמר גנץ כי חשוב לעזור לתושבים ולספק להם עבודה במדינת ישראל למרות שמדובר בסיכון.

"יש שם בני אדם, זה לא משהו טכני, זה אנושי מאוד", אמר הרמטכ"ל לשעבר. "אנשים בסוף צריכים לראות תקווה, צריך לייצר את התקווה הזאת, אמנם הרוב על החמאס, אך צריך לפעול למציאת פתרונות תשתיתיים". הוא הוסיף כי "צריך להביא עובדים מרצועת עזה למדינת ישראל. יש בזה סיכון מסוים אבל זה יצור שכנות טובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פינוי פצוע במהלך הפרעות סדר בגבול רצועת עזה, 2 במרץ 2018. רויטרס
פינוי פצועים במהלך הפרות סדר בגדר המערכת בעזה, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully