וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ מעכב פרסום הוצאות המשלחת לאו"ם של דני דנון

20.3.2018 / 6:32

זה חודשיים שהמשרד מסרב להעביר לידי וואלה! NEWS את נתוני ההוצאות וההתקשרויות של משלחת ישראל לאו"ם, שקיימה בשנתיים האחרונות לפחות חמישה אירועים גדולים ומתוקשרים שעלות הפקתם מוערכת במיליוני שקלים. ממשרד החוץ לא נמסרה תגובה

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: אירוע לציון 70 שנה לכ"ט בנובמבר, בשנה שעברה)

משרד החוץ מעכב פרסום מידע בדבר ההוצאות וההתקשרויות של משלחת ישראל לאו"ם. לפני יותר מחודשיים הועברה בקשת וואלה! NEWS לממונה על חופש המידע במשרד החוץ לקבלת פרטים על אודות האירועים שקיים שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, בשנתיים האחרונות. באירועים השתתפו אמנים ומנחים ישראלים מהשורה הראשונה, כמו נינט טייב ושרית חדד, והם כללו מימון של משלחות עיתונאים וראשי ערים מישראל.

בשבוע שעבר השיב הממונה כי "בשל מורכבות העניין והיקף העבודה" טרם הסתיים הטיפול בפנייה, והאריך את מועד מתן התגובה ב-60 יום נוספים. לדברי גורמים במשרד החוץ, המשלחת לאו"ם - שבראשותה עומד דנון, שהוא איש פוליטי - מידרה את מטה המשרד לגבי פרטי האירועים, כך שהנתונים בכלל נמצאים ברשות המטה בירושלים. ממשרד החוץ לא נמסרה תגובה.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "ההשתלחות של אבו מאזן בשגריר ארה"ב - אובדן עשתונות"
חשד: עובד הקונסוליה הצרפתית מעורב בהברחת נשק מעזה לגדה
יו"ר הקונגרס היהודי: ישראל תצטרך לבחור בין יהודית לדמוקרטית

שגריר ישראל באו"ם דני דנון. AP
דנון/AP

בשנתיים האחרונות קיימה המשלחת הישראלית לאו"ם לפחות חמישה אירועים גדולים ומתוקשרים בשיתוף הקונגרס היהודי העולמי וארגונים יהודיים נוספים, שכללו הטסת אורחים והופעות של אמנים ומנחים ישראלים, שעלות הפקתם מוערכת במיליוני שקלים. כל זאת, ללא פיקוח או אישור משפטי של דרכי המימון שלו או של ההתקשרויות שנעשו במסגרתו. כך, הופיעו באירועים שונים של המשלחת האמנים מירי מסיקה, דוד דאור, עמיר בניון, נינט טייב, שרית חדד, מתיסיהו ונעה תשבי.

בחודש דצמבר האחרון נחשף בוואלה! NEWS כי אירוע שחזור גדול לכ"ט בנובמבר, שהמשלחת יזמה וארגנה, כלל לא אושר על ידי מטה משרד החוץ ונעשו בו התקשרויות עם ארגונים יהודיים חיצוניים מבלי לקבל אישור מאף אחד מהגורמים הרלוונטיים במשרד - הייעוץ המשפטי, חשבות המשרד או אנשי המנהלה. זאת, למרות שנהלי שירות המדינה אוסרים על עובדי מדינה להתרים כספים, לגבות או לקבל כספי תרומות ללא קבלת היתר מיוחד מהממשלה, ובניגוד לנוהל מיוחד שאושר בממשלה בשנה שעברה, שהתיר לנציגויות ישראל בעולם לגייס תרומות מארגונים יהודיים - באמצעות טופס מובנה המועבר למשרד החוץ.

מבדיקת וואלה! NEWS עלה כי האירוע, שעלותו מוערכת במאות אלפי שקלים לפחות, נערך ללא כל פיקוח או אישור משפטי של דרכי המימון שלו או של ההתקשרויות שנעשו במסגרתו. במשלחת הישראלית לאו"ם אמרו אז כי "לא התקבלה אף תרומה לצורך קיום האירוע, והמשלחת לא השתתפה במימונו". זאת, על אף שהלוגו הרשמי של המשלחת ושמו של השגריר התנוססו בראש ההזמנה. דובר משרד החוץ עמנואל נחשון אמר אז כי מטרה המשרד לא קיבל פנייה בנושא, גם לא בהיבטים של חסויות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההזמנה לאירוע לציון 70 שנה לכ"ט בנובמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות הפרסום הוגשה הבקשה מאת וואלה! NEWS למשרד החוץ, על פי חוק חופש המידע, כדי לקבל את עלויות האירועים, פירוט הוצאות השכר של האמנים ואישורים שההתקשרויות אושרו כמקובל דרך ועדת פטור ממכרז. כמו כן, בבקשת חופש המידע התבקש גם תיעוד לבחינה משפטית של זיקתם של הארגונים השותפים וניגודי אינטרסים אפשריים בין האנשים שעומדים מאחוריהם ובין המשלחת לאו"ם או המדינה.

חוק חופש המידע מקבע את זכותם של אזרחי המדינה לבקש מידע בעל אופי ציבורי בנוגע לפעילויות רשויות ציבוריות, ונותן לרשות פרק זמן של עד 30 יום כדי להודיע מה הוחלט לגבי הבקשה. בתום 30 יום מבקשת וואלה! NEWS לא נמסרה תשובה, אלא הודעה מהממונה על חופש המידע, אריה זיני, על הארכה נוספת של מועד המענה ב-30 יום. בשבוע שעבר הודיע זיני כי משרד החוץ אישר להאריך ב-60 יום נוספים את מועד מתן התגובה.

דיון במועצת הביטחון של האו"ם בהפגנות באיראן, 5 בינואר 2018. אי-פי, AP
דיון במועצת הביטחון של האו"ם/AP, אי-פי

משלחת ישראל לאו"ם סירבה בזמנו להעביר את נתוני העלויות וההתקשרויות של האירועים ואמרה שמדובר בניסיון "להטיל דופי" בעשייתו החשובה של דנון ומאבקו בגורמים אנטי ישראלים באו"ם. "משלחת ישראל לאו"ם מקיימת אירועים רבים לחיזוק מעמדה הבינלאומי של ישראל ולקידום נושאים בסדר היום המדיני. אירועים אלה נערכים בהשתתפות שגרירים ובכירים מרחבי העולם ולקחו בהם חלק מנהיגים, נציגים דיפלומטיים ומובילי דעת קהל ובהם סגן נשיא ארצות הברית שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, ועוד רבים", נמסר ממשלחת ישראל לאו"ם.

עוד נמסר כי, "בזמן שהפלסטינים וגורמים עוינים לישראל פועלים כל העת כדי להשמיץ את ישראל ולפגוע בתדמיתה על בימת האו"ם במסגרת שלל כנסים, אירועים ונאומים, אין עוררין על כך שאירועי המשלחת זכו לתהודה גדולה באו"ם ותרמו באופן משמעותי למאבק המדיני של ישראל. המשלחת תמשיך לפעול יחד עם ידידיה הרבים בקהילה הפרו-ישראלית בארצות הברית כדי להציג את האמת על ישראל באו"ם ולחזק את יחסיה עם בנות הברית של ישראל בעולם".

בחודש נובמבר פורסם תחקיר חברת החדשות על "תעשיית השחיתות" של דני דנון, שבו נחשפו הקלטות ותכתובות המעידות על מנגנון לחלוקת משכורות ותפקידים לפעילי ליכוד מכספי ציבור בזמן שדנון עמד בראש הליכוד העולמי - תפקיד שהעניק לו שליטה וכוח במוסדות הלאומיים. מהתחקיר עלה כי דנון מינה את מקורבו, יעקב חגואל, לעמוד בראש עמותה בשם "עושים ציונות", ששייכת למועצה הציונית השייכת בעצמה לקק"ל. עוד נאמר כי השניים מינו פעילי ליכוד רבים לתפקידים בעמותה בתמורה למשכורות חודשיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully