וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא פשוט לצפיה: להקת כרישים מחסלת לגמרי לווייתן ענק

24.3.2018 / 0:03

ביולוגים בארצות הברית זיהו במי האוקיינוס גופת לווייתן. כשהגיעו אליה גילו לא פחות מעשרה כרישים סועדים את חלקי הגופה, ולא הותירו אחריהם כמעט שום דבר מלבד סנפירים ושכבת שומן. התמונות קשות לצפייה

GeorgiaWildlife

נזהיר אתכם מבעוד מועד: הקטע הבא לא פשוט לצפיה. הוא מציג להקת כרישים מסוג עמלץ לבן - כן, זה שכיכב ב"מלתעות" של סטיבן שפילברג - שהם אוכלים גופת לווייתן גדול-סנפיר.

הקטע הזה תועד על ידי ביולוגים בג'ורג'יה, ארצות הברית, ובו ניתן לראות את גופת הלווייתן (באורך 8.5 מטר) צפה באוקיינוס, ומושכת שלל בעלי חיים, ביניהם עמלץ לבן וכרישי נמר. אלה החלו לחסל את הגופה, עד שכל מה שנותר ממנה היו סנפירים ושכבת שומן לבנה.

עוד בנושא:

קשה לצפייה: שומר גן החיות הותקף ונאכל בעודו בחיים בידי טיגריס
מה קורה כשבחורה קופצת לנהר - ונוחתת על תנין עצום?

צפו בתיעוד המלא

הביולוגים זיהו את גופת הלווייתן ב-24 בפברואר, ולאחר מכן החליטו להצמיד לה מכשיר מעקב, כדי שיוכלו לראות בדיוק לאן היא צפה. הקריין שבסרטון מספר שהלווייתן היה "רזה וחולה" במהלך החורף, וארבעה ימים לפני שמת נראה שוחה במי האוקיינוס.

יממה לאחר שהגופה התגלתה, היו עליה סימני שמן ודם, ולא פחות מעשרה כרישים שסעדו בהנאה. למחרת, החליטו הביולוגים לחפש רמזים בנוגע לסיבה המוות, אבל הגופה היתה במצב כל כך רע (בגלל הכרישים), עד שקשה היה לקבוע זאת.

עוד באותו נושא

איזה פחד: נלכד כריש עתיק, מסתורי ונדיר בעל 300 שיניים

לכתבה המלאה
כרישים טורפים גופת לוויתן. GeorgiaWildlife, אתר רשמי
כרישים טורפים גופת לוויתן/אתר רשמי, GeorgiaWildlife

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully