וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: ארה"ב לא תאפשר לדחות את פינוי הקשישים ממלון דיפלומט בי-ם

משרד הקליטה מאפשר למאות קשישים להתגורר במלון דיפלומט בירושלים, אולם ב-2020 הם צפויים להתפנות עקב מסירת המבנה לממשלת ארצות הברית. יו"ר ועדת העלייה והקליטה: "אי אפשר להשאיר אותם במתח ודאגה מה יהיה עתידם ולהיכן הם יועברו"

מלון דיפלומט, ירושלים. איל יצהר, גלובס, מערכת וואלה! NEWS
מלון דיפלומט בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, איל יצהר, גלובס

ועדת העלייה והקליטה דנה היום (שני) פעם נוספת במציאת פתרון לקשישים זכאי משרד הקליטה המתגוררים במלון דיפלומט בירושלים שיפונה ב-2020, אך מתגובת המדינה נראה כי טרם נמצא פתרון. בדיון אמר מנכ"ל המשרד אלכס קושניר כי נבחנות כמה אפשרויות, ובהן דחיית מועד מסירת המבנה לממשלת ארצות הברית שרכשה את המתחם לצורך העברת השגרירות. עם זאת, נציג משרד החוץ אמר כי "למשרד הועבר בשבוע שעבר מסר מאוד ברור מממשלת ארצות הברית, הם מצפים שהמבנה יפונה במועד".

כ-450 קשישים מתגוררים במבנה בשכונת ארנונה. משרד הקליטה שכר אותו בשנות ה-90 והפך אותו תחילה למלון עולים ובהמשך הסב אותו לבית אבות. בשנת 2014 רכשה את המקום ממשלת ארצות הברית, כאשר חוזה השכירות עם משרד הקליטה הוא עד 2020, וייתכן ששגרירות ארצות הברית תעבור למתחם. לאור הפינוי, נדרש פתרון לדיירים במקום.

בדיון היום אמר קושניר כי הסוגיה נידונה עם העירייה, משרדי ראש הממשלה והחוץ ונציגות שגרירות ארצות הברית. לדבריו, נבדקות בין היתר החלופות של בניית מבנה חדש לדיירים או הסבת מבנה קיים, הצעת דירות חלופיות בירושלים וכן דחיית מועד מסירת המבנה לשגרירות. עם זאת, ראש חטיבת צפון אמריקה במשרד החוץ יהושע זרקא אמר כי יופתע מאוד "אם האמריקנים יסכימו להארכת החוזה. אינני מכיר את האפשרות הזו - אך הנושא הוא בין משרד הקליטה לממשלת ארצות הברית".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי פחות משנה: אלאור אזריה ישוחרר ממאסר ב-10 במאי
חשד: עובד הקונסוליה הצרפתית מעורב בהברחת נשק מעזה לגדה
קרבות ירושה בקרמלין: הצרות האמתיות של פוטין מתחילות אחרי הבחירות

אלכס קושניר בפאנל פוליטי בבר אילן, מרץ 2015. ניב אהרונסון
"נבחנות כמה אפשרויות", אלכס קושניר/ניב אהרונסון

כמו כן, קושניר התחייב כי לאף אחד מהדיירים לא יוצע דיור מחוץ לעיר וכי תקציב המשרד לבניית דיור לעולים כולל מענה גם למתגוררים במלון דיפלומט. אחראי רווחה באגף התקציבים באוצר, אייל מדן, הבהיר כי טרם הגיעה למשרד דרישה לתקציב ייעודי למבנה או לדיור חילופי כיוון שהנושא עדיין במו"מ ואילו נציגי הדיירים ביקשו כי אם ייאלצו לעבור לדיור חלופי בירושלים, יישארו סמוכים איש לרעהו כדי לא לאבד את הלכידות החברתית והקהילתית.

יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד), אמר בדיון כי "אי אפשר להשאיר אותם (הקשישים, מ"ה) במתח, דאגה וחשש מה יהיה עתידם ולהיכן הם יועברו". לדברי יוזמת הדיון, ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), "מדובר ב-450 עולים מבוגרים, שמתגוררים במלון מזה שנים רבות ושנקשרו לעבודה, בילויים וחברים באזור כבר עשרות שנים. המלון כבר נמכר לממשלת ארצות הברית וכנראה מיועד לבניין השגרירות. הדיירים חיים באי-ודאות, חשש, ערפול וחוסר-ביטחון. על משרד הקליטה להציע דיור חלופי לעולים אלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ח"כ אברהם נגוסה, יולי 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"אי אפשר להשאיר אותם במתח מה יהיה עתידם", אברהם נגוסה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת
ח"כ קסניה סבטלובה. פייסבוק, צילום מסך
"על משרד הקליטה להציע דיור חלופי לעולים", קסניה סבטלובה/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully