וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרסום בוואלה! NEWS: ת"א תעניק הנחה בארנונה למשרתי מילואים

19.3.2018 / 17:40

בהתאם לתקנות השר דרעי לפיהן ניתן להעניק הנחה בארנונה למשרתי מילואים ברשות מקומית, ביקשו חברי מועצת עיריית תל אביב לעלות הנושא בישיבת המועצה ונדחו. לאחר שפורסם כי העירייה דחתה את הישיבה לחודש יוני, ראש העיר חולדאי הודיע על הנחה בארנונה למשרתי מילואים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם זה יעלה במועצת העיר, תהיה תמיכה מקיר לקיר", ראובן לדיאנסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הפנים אריה דרעי ביצע תיקוני חקיקה בחוק ההסדרים לפי כל חיילי המילואים יוכלו לקבל הנחה בארנונה בגובה של 5%, אך לא תקצב אותה. לפיכך, האחריות נופלת על הרשות המקומית שצריכה להחליט האם היא מיישמת אותה בעיר או לא.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הודיעה הערב (שני) כי ייתן 5% הנחה בארנונה לחיילי מילואים בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS כי דחה ישיבה בנושא שביקשו לקיים חברי מועצת העיר. דוברת ראש העיר אמרה בתגובה שהישיבה בנושא ההנחה לחיילי מילואים לא תתקיים היום כי ראש העיר הורה לאנשי הצוות המקצועי שלו לבחון את הנושא, וההמלצות אינן מוכנות עדיין. עם פרסום הכתבה, טענה לשכת ראש העיר כי הישיבה לא הוסרה מסדר היום אלא נדחתה לחודש יוני הקרוב, מועד פרסום צו הארנונה. למרות הצהרת לשכת ראש העיר, כעבור זמן מה הודיע בהפתעה חולדאי על החלטתו להעניק הנחה של 5% בארנונה לחיילי מילואים.

במכתב ששלח חבר מועצת העיר ראובן לדיאנסקי לחולדאי נכתב כי "תל אביבים רבים, נשים וגברים, משרתים במילואים בתפקידים קרביים, בתפקידי מטה ובעמדות חשובות ומשמעותיות. אותם משרתי מילואים שבאים מכל חלקי העיר, עוצרים את שגרת חייהם כדי לתרום לצה"ל, לחברה ולמדינה".

"ישנם משרתי מילואים שנקראים לכמה ימים וישנם כאלו שלמשך שבועות רבים", כתב לדיאנסקי. "פסק הזמן שהם לוקחים מהמשפחה, מהעבודה, מהלימודים ומכל עיסוקם במטרה לעשות את שירות המילואים, גובה מהם לעתים מחירים כבדים מאוד. ישנם חיילי מילואים שאף נפגעים כלכלית, עסקית, בלימודים, בחייהם האישיים ובתחומים נוספים" הוא הוסיף.

עוד בוואלה NEWS:
קרבות ירושה בקרמלין: הצרות האמתיות של פוטין מתחילות אחרי הבחירות
חשד: עובד הקונסוליה הצרפתית מעורב בהברחת נשק מעזה לגדה
אחרי פחות משנה: אלאור אזריה ישוחרר ממאסר ב-10 במאי

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב. יוני 2016. ראובן קסטרו
לאחר הפרסום, החליט להעניק הנחה בארנונה למשרתי מילואים, חולדאי/ראובן קסטרו

לפי המכתב, "הסדרת התקנות מאפשרת לנו, פרנסי העיר, לתת לאותם מילואימינקים לא רק כבוד והוקרה על פועלם אלא גם עזרה כלכלית מסויימת והכרה אמיתית בתרומתם האדירה". לדיאנסקי ביקש במכתב "להביא לישיבת מועצת העיר החלטה, שבטוחני תתקבל פה אחד על ידי כל חברי המועצה, על מתן הנחה בארנונה בגובה של 5% לכל מחזיק בנכס שהוא חייל או חייל בשירות מילואים פעיל".

למרות המכתב ששלח והבקשה להעלות לסדר היום את הנושא, ראש העיר חולדאי ביקש להסיר בקשה זו. בתגובה לכך, אמר לדיאנסקי לוואלה! NEWS: "חבל מאוד שזה לא עולה. סדר היום נקבע על ידי ראש העיר. יכלו להעלות את זה ולקבל החלטה. סך הכל מדובר ב-5% הנחה, לא מדובר באיזו הנחה משמעותית אלא בהיבט סמלי שבעצם מבטא הלכה למעשה את ההערכה של כולנו באמצעות הנחה בארנונה. אין לי ספק שאם זה יעלה במועצת העיר תהיה לזה תמיכה מקיר לקיר".

עוד באותו נושא

מילואימניקים פעילים יקבלו הנחה של 5% בארנונה בירושלים

לכתבה המלאה
אריה דרעי בכנס סגור של מפלגת ש"ס: "אגורה אחת לא הלכה למקורבים". באדיבות איתי גדסי, רדיו קול חי, עריכה: שניר דבוש, מערכת וואלה! NEWS
חוקק אך לא תקצב, דרעי/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות איתי גדסי, רדיו קול חי, עריכה: שניר דבוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully