וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד למרמה במשרד החינוך: השר בנט עודכן בפרטי החקירה

19.3.2018 / 13:15

מנכ"ל משרד החינוך הבהיר כי למרות החשד כי בכירים במשרד גלגלו לכיסם מיליוני שקלים, לא נפל דופי באופן בדיקת המבחנים והפרויקטים. הוא הבהיר כי השר בנט הורה שלא לטייח את ממצאי הבדיקה

שר החיינוך, נפתלי בנט, שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב והשר בנט/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

חקירת המשטרה שהובילה לעיכובם לחקירה הבוקר (שני) של 18 עובדי משרד החינוך בחשד לקבלת כספים במרמה בסכום של יותר מ-20 מיליון שקלים, החלה בעקבות תלונה שהגישה הנהלת המשרד בנושא. מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב סיפר בתדרוך לעיתונאים כי ביקורת פנימית שיזם המשרד הייתה זו שהעלתה את החשש שהחשודים, בהם נושאי משרות בכירות, יצרו לכאורה מערך של בדיקת עבודת גמר ופרויקטים בבתי ספר תיכוניים.

"הבדיקה העלתה חשדות להשתכרות גבוהה ובלתי סבירה בתוך המערכת, מה שהוביל להגשת התלונה", טען אבואב. עם זאת, הוא ציין כי מדובר באלפים בודדים מתוך מיליון וחצי הבחינות שעורך המשרד, וכ-30 אלף עבודות הגמר המוגשות במגמות המקצועיות.

במהלך אותה הבדיקה עלה החשד לעבירות גניבה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד. בנוסף עולה כי חלק מהחשודים הצהירו על בדיקות רבות של בחינות בעל פה ובכתב שנעשו בשכר שהתקבל מחברה חיצונית הממומנת על ידי משרד החינוך, וזאת על חשבון שעות העבודה השגרתיות שעליהן גם מקבלים שכר.

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
לא נפל דופי באופן הבדיקה/בן קלמר

"אנחנו יוצרים הפרדת רשויות בין המכונים הכותבים, למדפיס הממשלתי, לגופים המשלחים וחברות הבדיקה", הסביר. "היה כאן חשש לדיווח שעות לא מדויק, שאולי לחלק מהמעורבים לא היה אישור לעבודה נוספת, כי במקביל הם עובדים במשרד החינוך. שיש מי שמשתכרים מאות אלפי שקלים. שיש כאלה שבודקים ביום 40 בדיקות ביום על ידי מעריך אחד (כלומר משתכרים ב-40 אלף שקלים ביום - י"א)". אבואב הוסיף כי ארבעה מפמר"ים (מפקחים ומרכזי מקצוע) מעורבים בפרשה.

הבקרה הפנימית והחקירה הסמויה אף העלו חשד נוסף לפיו כמה חשודים נוספים רשמו אדם ממשפחתם כבודק בחינות וזאת למרות שלא הוכשר ולא הוסמך לכך, ובדרך זו גרפו בהונאה ומרמה מאות אלפי שקלים לכיסו.

אבואב הדגיש כי אין חשד או דופי בנוגע לבדיקות שביצעו החשודים, וציין כי לא מדובר בבחינות בגרות. "מי שיסתבר שלא יכול להיות בתפקידים הבכירים האלה לא יהיו בהם. בודקים כעת גם אם החשדות הללו הועלו בשלב מוקדם יותר, ואם היו אנשים שידעו ושתקו".

עוד באותו נושא

טוהר הבחינות: עובדים במשרד החינוך חשודים בקבלת מיליוני שקלים במרמה

לכתבה המלאה
ניידת משטרה. ראובן קסטרו
החקירה החלה בעקבות פניית משרד החינוך/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד החינוך הבהיר כי שר החינוך נפתלי בנט, עודכן בעניין התלונה שהוגשה. "כל דבר שראוי להיות מובא בפני השר אכן מוצג בפניו, וכך גם הדברים הללו". הצהיר. "זה אינו מתפקידו של השר ללוות את הבדיקה, אך הכול נעשה יחד איתו תוך אמירה ברורה שלו לא לטייח שום דבר. הוא גיבה לחלוטין את הקו בו ביקשתי להוביל את הדברים והוא הסמיך את ידיי לעשות את כל הפעולות הנדרשות ללא שום עיכוב וללא שום שיהוי - גם כשהיו ניסיונות לעשות זאת. ברגע שעלה החשד וסברתי שיש ליידע את הפרקליטות, התייעצתי עם השר והוא נתן את הסמכות להמשיך באותו קו פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully