וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה ח"כ יוגב הבהיר: "דברי על בג"ץ - משחק מילים לא מוצלח"

19.3.2018 / 10:15

חבר הכנסת הסביר כי אמירותיו נגד שופטי בג"ץ נאמרו על רקע דבריו של ח"כ מייקל אורן, וביקש להתנצל עליהם. "זו ביקורתי העניינית לבג"ץ ותפילתי שיתקן עצמו ויהפוך לעמוד תווך לחברה הישראלית ולשמירה על חיי אזרחיה וחיילינו", הוסיף

באדיבות רדיו 101.5, עריכה: יאיר דניאל

אחרי שדבריו נגד בג"ץ עוררו סערה במערכת הפוליטית, ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) הבהיר היום (שני) כי אמירותיו באו בהמשך לדברים שאמר סגן השר מייקל אורן, וציין כי ביקורתו כלפי בג"ץ הייתה עניינית. "הביטוי 'עמוד הטבח' נאמר כמשחק מילים לא מוצלח ואני מתנצל עליו. והוא נאמר כתגובה לביטוי של ח"כ אורן שטען כי בית המשפט הוא עמוד התווך", אמר יוגב.

"לגופם של דברים, אותם אני אומר מניסיון ביטחוני רב שנים, מקצועיות ואחריות לחיי אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, דברים אותם ביטא גם יצחק רבין באמירתו: 'בלי בג"ץ ובלי בצלם', דברים אותם חושב רוב העם. בכדי להרתיע מחבל 'בודד', יש לממש צעדים שיצרו אצלו עכבות במקום תמריצים. על ממשלת ישראל לחלוט מהרשות הפלסטינית את הכספים המועברים כתגמול למשפחות מחבלים רוצחים. על בית המשפט העליון לא להתערב במדיניות הביטחון ובהוראות הפתיחה באש של חיילינו, יש לנו את הצבא המוסרי בעולם. על בג"ץ לא להתערב, ולאפשר הריסת בתי מחבלים באופן מרתיע תוך 72 שעות, לאפשר גירוש מחבלים ובני משפחותיהם ממקומם ובודאי שלא להורות למערכת הביטחון להשיב גופות מחבלים רוצחים לקבורה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מתנצל על משחק המילים הלא מוצלח". ח"כ יוגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ יוגב הוסיף כי פסקי בית המשפט העליון פוגעים לטענתו ביכולת להרתיע מפגעים בודדים. "זו ביקורתי העניינית לבג"ץ ותפילתי שיתקן עצמו ויהפוך לעמוד תווך לחברה הישראלית ולשמירה על חיי אזרחיה וחיילינו", אמר. "זו עמדתי בעד ביטחון חיי אזרחי ישראל וחיילינו".

אתמול תקף ח"כ יוגב את בג"ץ על כך שלדבריו מונע את הריסת בתי המחבלים בטווח זמנים קצר, זאת על רקע פיגוע הדריסה שהתרחש ביום שישי בצפון השומרון, במהלכו נהרגו קצין וחייל צה"ל. "על מערכת הביטחון לא להיתלות בתירוץ שבג"ץ לא מאפשר לעשות זאת", אמר בריאיון לרדיו דרום 101.5FM. "צריך לשים את בג"ץ בצד ב-72 שעות, ולא להתחשב בדעתו שמסרסת. בג"ץ הוא זה ששותף לירידת ההרתעה של חיילי צה"ל ומדינת ישראל, ולכך שגם הרצח הבא - לא עלינו, שלא יבוא - משום שאיננו מאפשר את אותה הריסת בית".

"טווח זמנים 72 שעות הוא טווח שמספיק כדי לברר האם יש הקשר כלשהו בין המשפחה, הורים אחים ואחרים", טען ח"כ יוגב. "בג"ץ הוא סוג של לה-לה-לנד, שלא חי במדינת ישראל. השופטים הנמצאים בו וגם הנשיאה שנמצאת בו צריכים לדעת את מקומם. בג"ץ צריך לעשות תשובה גדולה ולתקן את עצמו ושלא להתערב בהחלטות ביטחוניות ומדיניות, זו לא סמכותו, זה לא מקומו - ועל ממשלת ישראל לקחת את ההגה לידיה". הוא אף הבהיר כי "בג"ץ הוא עמוד הטבח, לא עמוד התווך. בגלל שהוא לא מאפשר הרתעה, ממשיכים חיילים להיהרג".

עוד באותו נושא

ח"כ יוגב נגד בג"ץ: "שותף לרצח הבא; אסור להתחשב בדעתו"

לכתבה המלאה
כוחות צה"ל בפעילות מבצעית בברטעה לאיתור אמל"ח בלתי חוקי ב-17 במרץ 2018. דובר צה"ל
כוחות צה"ל במהלך מיפוי ביתו של המחבל בברטעה לקראת הריסתו/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully