וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יוגב נגד בג"ץ: "שותף לרצח הבא; אסור להתחשב בדעתו"

18.3.2018 / 16:24

חבר הכנסת מהבית היהודי טען כי בג"ץ מעכב הריסת בתי מחבלים, על רקע פיגוע הדריסה שהתרחש בסוף השבוע בצפון השומרון. "בג"ץ הוא סוג של לה-לה-לנד, שלא חי במדינת ישראל. השופטים והנשיאה שנמצאת בו צריכים לדעת את מקומם", אמר. לפיד: "להשעותו מוועדת החוץ והביטחון"

באדיבות רדיו 101.5, עריכה: יאיר דניאל

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) תקף היום (ראשון) בחריפות את בג"ץ, על כך שלדבריו מונע את הריסת בתי המחבלים בטווח זמנים קצר, זאת על רקע פיגוע הדריסה שהתרחש ביום שישי בצפון השומרון, במהלכו נהרגו קצין וחייל צה"ל. "על מערכת הביטחון לא להיתלות בתירוץ שבג"ץ לא מאפשר לעשות זאת", אמר בריאיון לרדיו דרום 101.5FM. "צריך לשים את בג"ץ בצד ב-72 שעות, ולא להתחשב בדעתו שמסרסת. בג"ץ הוא זה ששותף לירידת ההרתעה של חיילי צה"ל ומדינת ישראל, ולכך שגם הרצח הבא - לא עלינו, שלא יבוא - משום שאיננו מאפשר את אותה הריסת בית".

"טווח זמנים 72 שעות הוא טווח שמספיק כדי לברר האם יש הקשר כלשהו בין המשפחה, הורים אחים ואחרים", טען ח"כ יוגב. "בג"ץ הוא סוג של לה-לה-לנד, שלא חי במדינת ישראל. השופטים הנמצאים בו וגם הנשיאה שנמצאת בו צריכים לדעת את מקומם. בג"ץ צריך לעשות תשובה גדולה ולתקן את עצמו ושלא להתערב בהחלטות ביטחוניות ומדיניות, זו לא סמכותו, זה לא מקומו - ועל ממשלת ישראל לקחת את ההגה לידיה". הוא אף הבהיר כי "בג"ץ הוא עמוד הטבח, לא עמוד התווך. בגלל שהוא לא מאפשר הרתעה, ממשיכים חיילים להיהרג".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בג"ץ שותף לשחיקת ההרתעה". ח"כ יוגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

דבריו של ח"כ יוגב עוררו זעם רב במערכת הפוליטית, וחברי כנסת רבים מיהרו לגנות את האמירות. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, קרא לבית היהודי להשעות את ח"כ יוגב מוועדת החוץ והביטחון בעקבות דבריו על בג"ץ. "זו הסתה נגד שלטון החוק שלא ניתן לעבור עליה בשתיקה".

חברת מפלגתו של לפיד, ח"כ קארין אלהרר תקפה את יוגב, על ניצול הפיגוע הכואב כדי להסית נגד בית המשפט ושלטון החוק. "גם אם יש לחבר הכנסת יוגב ביקורת על החלטות בית המשפט העליון ראוי שיביע אותה באופן מכבד ובוודאי לא כאחרון הטוקבקיסטים", אמרה. "אני סומכת על בית המשפט העליון ועל הנשיאה שיקבלו את ההחלטות בכובד הראש הראוי ויעשו צדק היכן שדרוש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יאיר לפיד, הכנס הבינ"ל השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) "הערכה אסטרטגית לישראל 2018", היכל התרבות, ת"א. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
קרא להשעות את ח"כ יוגב מוועדת החוץ והביטחון. לפיד/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני) אמרה כי "ח"כ יוגב הוא פופוליסט חסר אחריות, שלא בוחל בדבר הסתה, מבלי לחשוב לשנייה שהחיילים שלנו מקבלים מסר שקרי שבג"ץ מפקיר את חייהם. שתיקתם של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ושרת המשפטים איילת שקד, שעומדת בראש מערכת המשפט, שלא גינו את דברי הבלע - רועמת. אסור להם לעבור על הדברים בשתיקה".

בתגובה לאמירה של ח"כ יוגב אמרה ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) כי "ח"כ יוגב איש מסוכן מחרחר ריב ומדון, שנאה והסתה. מוטי יוגב עולה עם די 9 על הבית של כולנו במטרה להרוס ולהחריב. אנחנו עלולים להגיע למצב של פגיעה בנפש בשופטי בית המשפט בגלל הטירוף אליו גוררים אותנו אנשים מסוכנים כדוגמת יוגב. כמו רבים השתתפתי היום בהלוויתו של סרן זיו דאוס. האבל, הכאב והאהבה למדינת ישראל משותפים לכולנו. לא ניתן לקיצוניים להחריב את האחדות הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully