וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכביש ארסי ענק ושעיר שנראה כאילו יצא מסרט אימה - ניצל משיטפון

1.4.2018 / 10:51

הזוחל העצום, גדול יותר מכף יד של אדם בוגר, ניצל משיטפון באוסטרליה בזכות חבורת מקומיים חסרי פחד. הכירו את הטרנטולה האוסטרלית, או 'העכביש הלוחש', היצור המבעית שאוכל ציפורים

9 NEWS

עכביש שנראה כאילו יצא מתוך סרט אימה נמצא לאחרונה באוסטרליה, לאחר שניצל משיטפון במדינת קווינסלנד שבצפון המדינה. חבורה של מקומיים מצאו אותו תלוי על ענף, מנסה להיאחז בחייו מעל כמות אדירה של מים סוערים, ומשום מה החליטו לגלות אומץ רב ובמקום לברוח - כמו שרוב האנשים הנורמליים היו עושים - ועזרו ליצור המבעית להיחלץ מהסכנה.

מדובר בעכביש מסוג טרנטולה אוסטרלית, המכונה 'העכביש הלוחש' בשל הרעש שהוא עושה כשהוא חש מאוים. אה, והוא אוכל ציפורים.

עוד בנושא
עכביש שנכחד לפני יותר מ-100 שנה התגלה שוב - ויש תפנית מטרידה בעלילה
הסיוט החדש שלכם: עכבישים שיודעים לעוף

עכביש ענק נאחז בענף. 9 NEWS, אתר רשמי
"העכביש הלוחש" לא מסוכן לבני אדם/אתר רשמי, 9 NEWS

העכבישים הללו חיים בדרך כלל באזורים חמים ויבשים יותר באוסטרליה, והגדולים ביניהם מגיעים לאורך של 6 ס"מ ולמוטת רגליים (המרחק בין קצות רגליים מנוגדות) של 16 ס"מ, והם גדולים יותר מכף יד של אדם בוגר. בנוסף, יש להם ניבים ארסיים באורך של סנטימטר. "הם גדולים עד ענקיים, בדרך כלל אפורים או חומים, והם שעירים", תיאר המוזיאון של קוונסלנד, "השיער הזה על הרגליים שלהם מאפשר להם לטפס בקלות על זכוכיות או פלסטיק חלקלק".

העכביש המפחיד אמנם נודע כאוכל ציפורים, אבל לא עושה זאת לעיתים קרובות. הוא ניזון בעיקר מלטאות, צפרדעים ועכבישים אחרים. הטרנטולות הופכות לאגרסיביות כשלא מטפלים בהן נכון, אבל למרות הניבים הארוכים והמפחידים שלהן, הן לא קטלניות עבור בני אדם. "הנשיכה שלהם הורגת מהר כלבים וחתולים, אבל ידוע רק על מקרה אחד שגרמה לאדם לחלות באופן רציני", מסר המוזיאון.

נקבות העכביש חיות רוב הזמן במחילות שלהן, ויוצאות באביב ובקיץ כשהזכרים מגיעים כדי להזדווג. הן מטילות כ-50 ביצים ביום ויכולות לחיות עד 30 שנה, לעומת הגברים שבדרך כלל מתים אחרי הזיווג, בסביבות גיל 5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully