וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי טיסות או נסיעות ברכבת: סין תעניש "עבריינים חברתיים"

19.3.2018 / 4:53

השלטונות במדינה הקומוניסטית הזהירו כי מי שיורשע בין היתר בעבירות של הפצת "מידע כוזב" על טרור ובאי-תשלום ביטוח לאומי -לא יוכל לטוס או לנסוע ברכבות למשך שנה. לפי ההערכות, כ-6.5 מיליון אזרחים לפחות נמצאים ברשימות השחורות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סין תתחיל להעניש אזרחים שעברו עבירות ולמנוע מהם לטוס ולנסוע ברכבות עד למשך שנה שלמה - כך לפי שתי הצהרות שפורסמו על ידי נציבות הפיתוח והרפורמה ביום שישי. אלו שיוכנסו לרשימות השחורות יכללו את מי שהורשעו בעבירות של הפצת מידע שווא הנוגע לטרור או מי שיתפרע בטיסות או יעשן ברכבות.

לפי אותן הודעות, שנכתבו ב-2 במרץ אך פורסמו רק בשישי, לרשימה יוכנסו גם מעסיקים שלא ישלמו ביטוח לאומי ומי שלא ישלם קנסות שמוטלים עליו. התקנות החדשות ייכנסו לתוקף ב-1 במאי.

היוזמה, כך נכתב באחת ההודעות, היא חלק מתכניתו של הנשיא שי ג'ינפינג ליצור מערכת אשראי חברתית, המבוססת על העקרון "פעם לא נאמן, תמיד תחת מגבלות". על ההודעה היו חתומים שמונה משרדים ממשלתיים, כולל רשות התעופה ובית המשפט העליון.

סין הצהירה על כוונותיה ליישם מערכת שתאפשר לגופי השלטון לחלוק מידע על האזרחים ולהשית עונשים על בסיס התנהגותם החברתית. עם זאת, ייתכן שהשימוש בשיטה כבר החל לפני כמה שנים - בתחילת השנה שעברה מסר בית המשפט העליון כי 6.15 מיליון מאזרחי המדינה אינם יכולים לעלות על טיסות בשל התנהגותם החברתית.

(עדכון ראשון: 21:53)

לקריאה נוספת בנושא
מהלך היסטורי בסין: בוטלו מגבלות הכהונה של הנשיא

נציגי משלחת צבאית מגיעים לקונגרס העממי בבייג'ינג, סין, 18 במרץ 2018. רויטרס
נציגי משלחת צבאית בדרך לכינוס הקונגרס בבייג'ינג/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully