וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יסבך את טראמפ? סגן ראש ה-FBI המודח מחזיק במזכרי פגישות עם הנשיא

18.3.2018 / 1:18

אנדרו מקייב, שהודח ימים ספורים לפני שיוכל היה לפרוש לפנסיה, תיעד את שיחותיו עם טראמפ, שכינה את פיטוריו "יום גדול לדמוקרטיה". הוא העביר אותם לתובע המיוחד, ואלו עשויים לבסס את החשד כי הנשיא שיבש את חקירת המעורבות הרוסית

צילום: CNN

אנדרו מקייב, סגן ראש הבולשת הפדרלית (FBI) שהודח על ידי התובע הכללי ג'ף סשנז ביום שישי, שמר מזכרים מפורטים על שיחותיו עם הנשיא דונלד טראמפ, שאותם העביר לתובע המיוחד רוברט מולר, החוקר את התערבות רוסיה בבחירות ב-2016. המזכרים דומים לאלו שחיבר ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי והם יכולים לסבך את טראמפ בחשד לשיבוש חקירה אפשרי.

לפי גורם המעורה בפרטים ששמר על עילום שם, המזכרים כוללים פרטים על מפגשיו של מקייב עם טראמפ, כמו גם שיחות שקיים עם קומי, שהיה מנהלו. על אף שתוכנם המדויק לא ידוע, הם יכולים לבסס את הטענה של סגן ראש ה-FBI המודח שאמר כי הבית הלבן הכריז "מלחמה" על ה-FBI ועל החקירה של מולר.

הידיעה על המזכרים הגיעה שעות אחרי שטראמפ אמר כי פיטוריו של מקייב הם "יום נהדר לדמוקרטיה". הוא טען כי הוא "ידע הכול על השקרים והשחיתות הקיימים ברמות הבכירות ביותר ב-FBI". הנשיא הרבה לתקוף את מקייב בחודשים האחרונים, שאותו כינה סמל ל-FBI המוטה לטענתו נגד ממשלו.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: התובע הכללי פיטר את סגן ראש ה-FBI לשעבר

ראש האף בי איי הזמני אנדרו מקייב מדבר בפניי הסנאט במהלך שימוע על חקירת קשרי הקמפיין של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לרוסיה, וושינגטון, 11 במאי 2017. רויטרס
טוען כי פוטר ממניעים פוליטיים. מקייב/רויטרס

התובע הכללי אמר כי הדיח את מקייב בהתאם להמלצות גורמי המשמעת ב-FBI, שאמרו כי האחרון לא אמר את האמת במהלך חקירה פנימית של הבולשת סביב טיפולו בחקירת המיילים של המועמדת הדמוקרטית לשעבר הילרי קלינטון.

מקייב דחה נחרצות את ההאשמות נגדו ואמר כי האמינות שלו תחת מתקפה כחלק ממאמץ שלא נועד רק לפגוע בו אישית, אלא ב-FBI וברשויות אכיפת החוק. "ההתעקשות שלהם בקמפיין הזה רק מוכיחה את החשיבות שבעבודת התובע המיוחד", אמר סגן ראש ה-FBI לשעבר, ששירת 20 שנה בבולשת.

הוא נתון למתקפות מצד הרפובליקנים מאז שנחשף כי אשתו, שהתמודדה ללא הצלחה על מושב בסנאט של וירג'יניה, קיבלה תרומות מארגון של המושל דאז טרי מקאוליף, מקורב לקלינטון. לפי ה-FBI, מקייב קיבל את האישורים הנדרשים לגבי מועמדותה של אשתו ולא היה אחראי על חקירת קלינטון בזמן המרוץ, שהתקיים שנה קודם לבחירות.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מגיע נוחת במרילנד, ארה"ב  15 במרץ 2018. רויטרס
ההדחה עשויה לחזק את הטענה שהוא משבש חקירה. טראמפ/רויטרס

המתקפה של טראמפ על ה-FBI ועל החקירה נגדו, שאותה כינה "ציד מכשפות", עוררה תגובות נזעמות. ראש סוכנות הביון המרכזית (CIA) לשעבר ג'ון ברנן, מבקר בולט של טראמפ, השתלח בחריפות בנשיא.

"כשההיקף המלא של רדיפת הבצע והשחיתות המוסרית שלך תיחשף, אתה תזכה למקומך הראוי כדמגוג שפל בפח הזבל של ההיסטוריה", כתב ברנן בחשבון הטוויטר שלו. "אתה אולי יכול להפוך את אנדי מקייב לשעיר לעזאזל, אבל אתה לא תהרוס את אמריקה. אמריקה תנצח אותך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully