וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: התובע הכללי פיטר את סגן ראש ה-FBI לשעבר

מקייב ספג ביקורת מצד טראמפ, שטען כי הוא מוטה נגד ממשלו. הוא פוטר יום לפני שהיה אמור לסיים את תפקידו בבולשת, וכעת עלול לאבד את הפנסיה שלו. לטענתו, פוטר כחלק מהמלחמה של הנשיא בארגון

ראש האף בי איי הזמני אנדרו מקייב מדבר בפניי הסנאט במהלך שימוע על חקירת קשרי הקמפיין של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לרוסיה, וושינגטון, 11 במאי 2017. רויטרס
מקייב/רויטרס

התובע הכללי של ארצות הברית ג'ף סשנז פיטר הלילה (שבת) מתפקידו את סגן ראש הבולשת הפדרלית (FBI) לשעבר אנדרו מקייב. מקייב התפטר מתפקידו לפני כחודש וחצי ומחר היה אמור לסיים את עבודתו בבולשת. כעת, בשל הפיטורים הוא עלול לאבד הפנסיה שלו. מקייב היה מעורב בחקירת תכתובות הדואר האלקטרוני של הילרי קלינטון וכן בהתערבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מתח ביקורת על מקייב בכמה הזדמנויות במהלך השנה האחרונה ואף טען כי הוא מוטה נגדו ונגד ממשלו. הבוקר הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי זהו "יום נהדר עבור העובדים והעובדות" של הבולשת וכן "יום נהדר עבור הדמוקרטיה". לדברי טראמפ, "החסיד הקדוש ג'יימס וקמי היה הבוס שלו והוא גרם למקייב להיראות כמו נער המקהלה שלו. הוא ידע על השקרים ועל השחיתות בדרגים הגבוהים של ה-FBI!".

ND - נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ הדיח את שר החוץ רקס טילרסון. cnn, מערכת וואלה! NEWS
טראמפ/מערכת וואלה! NEWS, cnn

המהלך היה צפוי, ונעשה בהמלצת גורמים האחראים על המשמעת בארגון. "חוקרים הגיעו למסקנה כי מקייב הדליף מידע לכלי התקשורת ללא אישור ופעל בחוסר כנות פעמים רבות, גם כשהיה תחת שבועה", מסר סשנז בהצהרה. הוא הוסיף כי הפיטורים נכנסים לתוקף באופן מידי.

בתגובה אמר מקייב כי פיטוריו הם חלק מהמלחמה שמנהל טראמפ ב-FBI. "אני מאמין שסימנו אותי משום שהייתי עד לאירועים שהתרחשו אחרי שטראמפ פיטר את ראש הארגון לשעבר ג'יימס קומי", הוסיף. מקייב שירת בבולשת במשך יותר מ-20 שנה ואף ניהל אותה במשך שלושה חודשים אחרי שטראמפ פיטר את קומי.

טראמפ תקף את מקייב כמה פעמים בשנה האחרונה, בין היתר בגין העובדה שרעייתו של מקייב קיבלה תרומות מגוף המקורב להילרי קלינטון בזמן שהתמודדה על מושב בבית הנבחרים של ווירג'יניה בשנת 2015. "מקייב קיבל יותר מ-500 אלף דולר מהילרי קלינטון, אז הוא צריך לחקור את הילרי קלינטון?", אמר טראמפ. "אשתו קיבלה כסף מטרי מקולוף (מושל ווירג'יניה לשעבר), וטרי זה הילרי".

(עדכון ראשון: 5:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully