וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת מותו של חייל מילואים בתאונה: מפקד תחנת קריית גת הודח

15.3.2018 / 19:51

פגמים נמצאו בהתנהלות הקצינים והשוטרים שטיפלו באירוע שבו מת אלמוג עמרם, שהיה מעורב בתאונה בצומת נחושה בדרום. בעקבות הממצאים החליט אלשיך כי מפקד התחנה יועבר לתפקיד שאינו פיקודי וראש משמרת בתחנה יועמד לדין משמעתי

צילום: בני בן סימון עריכת וידאו:ניר חן

מפקד תחנת קריית גת, סנ"צ מאיר לנקרי, הודח מתפקידו לתפקיד שאינו פיקודי - כך החליט מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, בעקבות בדיקת מותו של חייל המילואים אלמוג עמרם בן ה-28, שגופתו נמצאה בשדה סמוך לצומת נחושה בדרום בחודש מאי האחרון, שעות לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים. ממצאי נתיחת גופתו של עמרם קבעו כי לא נמצא קשר ישיר בין התאונה ובין מותו, לצד העדות שהתקבלה כבר בדיווח הראשוני שתיארה את בריחתו לאחר התאונה על רגליו. למרות זאת, מונה קצין בודק כדי לבחון את מה שנראה על פניו כתפקוד לקוי של חלק מהמעורבים בטיפול המשטרתי לאחר מכן.

התאונה התרחשה ב-14 במאי 2017, בסמוך לשעה 14:00. עמרם יצא בעצמו ממכוניתו לאחר שכרית האוויר נפתחה והצליח לדבר עם הנהג השני שהיה מעורב בתאונה. על פי ההערכה, עמרם החל לרוץ לעבר השטחים החקלאיים הסמוכים לצומת נחושה, על כביש 35. הנהג השני שהיה מעורב בתאונה דיווח למשטרה על שאירע ועל חייל המילואים שנמלט. זמן קצר לאחר מכן הגיע לזירת התאונה אחיו של עמרם, בניסיון להבין את שאירע, וכשהתברר כי עמרם נפגע בתאונה ונמלט ברגל החלו חיפושים נרחבים באזור, בין היתר בעזרת מסוק. רק קרוב לתשע שעות לאחר תאונת הדרכים נמצאה גופתו.

עוד בנושא
לוחם מילואים נפצע בתאונה, נמלט מהזירה ונמצא מת בשיחים; מצ"ח חוקרת
אלמוג נפגע בראשו בתאונה ונמצא מת אחרי שעות: "החיוך לא יישכח"

חייל המילואים אלמוג עמרם 15 במאי 2017. פייסבוק, צילום מסך
אלמוג עמרם/צילום מסך, פייסבוק

ממצאי הדוח של הקצין הבודק, ניצב משנה משה שחר, מלמדים כי נפלו פגמים בהתנהלות הגורמים המעורבים בתחנת קריית גת בכל הנוגע לאופן הטיפול בתלונה אודות היעדרותו של המנוח, הן בהיבטי פיקוד והן בהיבטי דיווח ומקצועיות. בעקבות ממצאי הדוח החליט אלשיך על שורה של צעדים משמעתיים ופיקודיים נגד קצינים ושוטרים שטיפלו במקרה. מלבד העברת מפקד התחנה מתפקידו, הוחלט גם לעכב את קידומו של קצין האגם של התחנה למשך חמש שנים.

עוד הוחלט כי ראש משמרת הבוקר של תחנת קריית גת תוזמן לשימוע לשקילת המשך שירותה במשטרה, וכן על העמדתו לדין משמעתי של ראש משמרת הצהריים. כמו כן, הוחלט על נקיטת צעד של הדרכה פיקודית כלפי שוטרים נוספים שטיפלו באירוע. בנוסף, הוחלט לאמץ כמה המלצות מערכתיות של הקצין הבודק, הנוגעות להיבטי הכשרה, קיום נהלים והנחיות, ביצוע סדור של תהליכי למידה ופיקוח ובקרה.

מפכ"ל המשטרה הדגיש בהחלטתו את חשיבותה ומשמעותה של אחריות מפקדים, וכן נטילת אחריות לתפקוד תקין ומקצועי בכל אירוע, בפרט בארגון כה רגיש כמו המשטרה המופקד על אכיפת החוק, שמירה על הסדר הציבורי, שלום הציבור ועל תחושת הביטחון האישי של כל אזרחי ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
צעיר בן 26 נמלט מרכבו לאחר תאונת דרכים בצומת נחושה ואותר מת. מד"א
זירת התאונה, מאי 2017/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully