וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הוציא צו מניעה לגירוש מבקשי המקלט למשך שבועיים

שופטי בג"ץ הורו לעכב את התכנית להרחקת אזרחי אריתריאה וסודאן למדינות שלישיות עד לסיום דיון בעתירה שהגיש עו"ד אביגדור פלדמן. אתמול נסגר מתקן "חולות" בנגב, ואלו שבקשת המקלט שלהם נדחתה נשלחו לכלא סהרונים. דרעי: "מבצע החזרת המסתננים יימשך"

צילום: אלעד הוכמן ואבי כהן, עריכה: יוסי אלטר

בג"ץ הוציא היום (חמישי) צו מניעה זמני לתכנית הגירוש של אזרחי אריתריאה וסודאן אל רואנדה ואוגנדה למשך שבועיים. זאת, בעקבות עתירה שהגיש עו"ד אביגדור פלדמן ועד לחידוש הדיון בעניינה. בדיון הקודם בעתירה, ביום שני השבוע, המליצו שופטי בג"ץ לדחות את מבצע הגירוש שאמור להתחיל בפועל בחודש הבא. על פי צו המניעה שניתן סבורים השופטים כי כל עוד מתנהלת העתירה אין מקום להמשיך בגירושם של האזרחים הזרים.

לאחר הדיון אמר השבוע עו"ד פלדמן לוואלה! NEWS כי הגירוש "פסול מכמה וכמה סיבות" מכיוון שלישראל אין פיקוח על מה שקורה למגורשים לאחר יציאתם את תחומי המדינה. "על פי הסיפורים שודדים אותם או הורגים אותם ושולחים אותם לסודאן", הוסיף. "סודאן עכשיו במצב מלחמה והם צריכים להגיע ללוב ומשם לשחות לאיטליה".

עוד בנושא:
בתום חמש שנים: מתקן חולות ייסגר, הכלואים יועברו ל"סהרונים"
בתגובה לעתירה לבג"ץ: השופטים המליצו לדחות את גירוש הזרים

פליטים יוצאים ממתקן חולות בעקבות סגירתו, 14 ברץ 2018. רויטרס
שוהים במתקן חולות לאחר עזיבתם את המקום, אתמול/רויטרס

על רקע החלטת בג"ץ, פנו הערב בכירים בקהילה היהודית אמריקנית לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה למנות את נתן שרנסקי לעמוד בראש ועדה שתסייע לגבש פתרון לבעיית הפליטים. במכתב עליו חתומים עו"ד אלן דרשוביץ, מנכ"ל הליגה להשמצה לשעבר אייב פוקסמן והרב מרטין האייר, שנשא תפילה בטקס ההשבעה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הביעו דאגה מהנזק הבינלאומי שיישום תכנית מבקשי המקלט עשויה לגרום לישראל.

"אנו, ציונים נלהבים, שהקדשנו את חיינו להגנה על שמה הטוב של מדינת ישראל והעם היהודי, כותבים מתוך דאגה דחופה למצבם של מבקשי המקלט האפריקאים. אנו חוששים כי גירוש המוני עלול לגרום נזק בלתי הפיך למעמדה המוסרי של ישראל ושל יהודים ברחבי העולם", נכתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנת מבקשי מקלט מול שגרירות רואנדה בהרצליה. שלומי גבאי
הפגנת מבקשי מקלט מול שגרירות רואנדה בהרצליה, בחודש שעבר/שלומי גבאי

"אנו קוראים לך, ראש הממשלה, למנות את שרנסקי לעמוד בראש ועדה שתציע פתרון הומניטרי לבעיה, המביא בחשבון גם את חששות ממשלת ישראל", נכתב במכתב, עליו חתומים גם הרבנים אבי וייס ואירווין גרינברג. גורמים בסביבת שרנסקי אמרו כי נתניהו לא פנה אליו בנושא.

שר הפנים אריה דרעי התייחס הערב להחלטת בג"ץ וכתב בטוויטר: "תושבי דרום תל אביב. אנו נענה לבג"ץ את תשובתינו על העתירות הקנטרניות ומבצע החזרת המסתננים, שאותו התחלתי, יימשך. לא נכנע לקמפיינים שקריים.
ננצח בסוף, כי האמת והצדק מנצחים".

פליטים יוצאים ממתקן חולות בעקבות סגירתו, 14 ברץ 2018. יותם רונן
עוזבים את מתקן חולות/יותם רונן

אתמול נסגר מתקן "חולות" בנגב, שמאז חודש דצמבר 2013 אכלס שוהים בלתי חוקיים ממדינות אפריקה והוגדר מתקן כליאה פתוח. בשבועות האחרונים שוחררו בהדרגה השוהים במתקן שהגישו בקשות מקלט עד ל-31 בדצמבר 2017 וטרם קיבלו תשובה. יתר השוהים שבקשת המקלט שהגישו בעבר נדחתה או מי שבקשתם הוגשה לאחר ה-1 בינואר 2018 יצטרכו להחליט אם לעזוב את ישראל מרצונם או להישלח לכלא סהרונים הסמוך לערד.

בחודש ינואר החלה המדינה בחלוקת מכתבי התראה לאזרחי אריתריאה וסודאן לקראת "יציאה מרצון". על פי נתוני המשרד 455 שוהים בלתי חוקיים עזבו בחודשים האחרונים את ישראל - בהם 401 אזרחי אריתריאה ו-54 מסודאן. עוד עולה כי 1,200 מכתבי התראה חולקו לשוהים בלתי חוקיים וכי החלו הליכי שימוע לכ-400 מהם.

(עדכון ראשון: 18:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully