וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שכר פועלים ועשה במטע כבשלו": 10 חודשי מאסר נגזרו על גנב אבוקדו

15.3.2018 / 8:54

צעיר בן 25 מהגליל התחתון הורשע בגניבת 1.5 טונות אבוקדו מהמטע של קיבוץ מעגן, ובמכירת הסחורה הגנובה במחיר מוזל. בכתב האישום שהוגש נגדו אף צוין כי העסיק פועלים בשכר על מנת שיסייעו לו במלאכת הקטיף. השופטת: "חומרת המעשים באה לידי ביטוי בתכנון המדוקדק"

צילום: דוברות משטרה

(בוודיאו: מעצר כנופיית גנבי אבוקדו, פברואר 2018)

בית משפט השלום בנצרת גזר במהלך השבוע עשרה חודשי מאסר על צעיר מהצפון שבמשך שלושה ימים גנב קרוב לטון וחצי אבוקדו ממטע של קיבוץ מעגן שבעמק הירדן. השופטת דלית שרון-גרין הסבירה את ההחלטה בעקבות ה"קלות הבלתי נסבלת של עבירות פשיעה חקלאית מול הקושי בהתגוננות מפניהן", לנוכח מצבם הקשה של החקלאים נוכח הגניבות בשדות ובמטעים.

מוחמד עדווי, בן 25 מטורעאן שבגליל התחתון, הואשם שבינואר לפני כשלוש שנים, הגיע במשך שלושה ימים באותו שבוע למטע האבוקדו של קיבוץ מעגן. הוא הגיע למקום עם כלי רכב מסחרי מסוג "סוואנה", ואיתו שני בני אדם נוספים שהובאו על ידו כפועלים בשכר. הוא אף שילם להם כ-200 שקלים עבור יום עבודה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
כשצבע אדום הוא לא הפחד היחיד: בדרום מיואשים מהפשיעה החקלאית
ארגון הפשע שגנב אבוקדו בעשרות אלפי שקלים בצפון
הכבש ה-27: תושב הצפון כבן 20 נעצר בחשד לגניבת צאן

גנב אבוקדו בכמות של 1.5 טון. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
עשרה חודשי מאסר לגנב האבוקדו/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

מכתב האישום עולה כי בשלושת ימי הקטיף הוא הצליח לגנוב מהמטע קרוב ל-1.5 טונות אבוקדו. חלק מהסחורה הגנובה הוא מכר בטורעאן ובכפר כנא. אחרי הגניבה הראשונה מחיר האבוקדו שמכר עמד על עשרה שקלים עבור שלושה קילוגרמים. אחרי הגניבה השנייה המחיר צנח ל-1.5 שקלים עבור 1 ק"ג.

כשהגיע לגנוב בפעם השלישית, הבחין מנהל מטעי האבוקדו של מעגן בצוות הקוטפים. הוא הזעיק למקום משטרה שהצליחה לעצור את העבריינים. נגד הצעיר הוגש כתב אישום על ידי יחידת התביעות במחוז צפון של המשטרה.

הסחורה הגנובה שנתפסה במסגרת פרשיית ?זהב ירוק? , 18 בפברואר 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
מכר את הסחורה הגנובה במכיר מוזל/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

מלבד עונש מאסר בפועל, נגזרו על הצעיר שישה חודשי מאסר על תנאי ופסילת רישיון נהיגה לתשעה חודשים. בהחלטתה על עונש המאסר ציינה השופטת שרון-גרין כי "חקלאים עושים לילות כימים בטיפוח גידוליהם, לאורך זמן הם משקיעים משאבים כספיים רבים ולצדם עבודה פיזית מפרכת, זמן רב ומרץ בלתי נדלה, עד אשר רגע לפני שהם קוטפים את פרי עמלם, תרתי משמע, מגיע אדם וגוזל אותו מהם. נקל לשער את הנזק הכלכלי לחקלאים, שרווחיהם ממילא מצומצמים, את עוגמת הנפש הנגרמת להם כשמתגלה גניבה כזו ואת הכעס הגואה בהם בראותם את עמלם יורד לטמיון".

השופטת ציינה עוד כי "חומרת מעשיו של הנאשם באה לידי ביטוי בחזרה על העבירה, בתכנון המדוקדק שקם לה, בשכירת הפועלים, הצטיידות ברכב מתאים, ובעזות פנים של הגעה למטע בשעות היום ולעשות בו כבשלו".

סניגורו של הנאשם, עו"ד ניזאר עבוד, אמר לבית המשפט כי הוא שוקל לערער על הגזר הדין ובשל כך ריצוי העונש נדחה לתחילת חודש מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully