וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירות - וסערות השבת: חצי שנה לבחירות המקומיות, תמונת מצב

14.3.2018 / 14:29

בסקר מיוחד של וואלה! NEWS נשאלו תושבי 11 הרשויות המקומיות הגדולות על מידת תמיכתם בראשי הערים המכהנים. ראש עיריית ב"ש וגבעתיים זוכים לפופולריות, לסרי באשדוד נפגע מסערת השבת, צור צולל עקב החשד לפלילים. למרות החשדות לשחיתות, תושבי נתניה לא נטשו את פיירברג

עריכת וידאו: ניר חן

הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות, וראשי הערים נערכים למשימה. יש בהם כבר כאלו שהודיעו כי לא יתמודדו על קדנציה נוספת בבחירות, ויש מי שמחממים את המנועים לקראת חודש אוקטובר. לצד ההערכות לבחירות בתקופה האחרונה, אירעו לא מעט אירועים תקשורתיים שהביאו את ראשי הערים לעלות לכותרות בעיתונות הארצית.

כך למשל ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי שיצא נגד השלטון המקומי והודיע כי יחלק דוחות לעסקים שיפעלו בשבת, והעלה את זעם תושביו כנגדו ולאחר מכן חזר בו והעלה את חמתם של תומכיו. מעצרו של ראש עיריית ראשון לציון דב צור בפרשת ביטן וההודעה של הפרקליטות על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר. על סדר היום הציבורי עלה גם יונה יהב בחיפה והמאבק הסביבתי נגד מכל האמוניה, וראש עיריית תל אביב רון חולדאי שעירו הפכה למוקד במחלוקת בין גירוש מבקשי מקלט לקבלתם כפליטים וכן ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שחדשות לבקר רומז כי יתמודד בבחירות הארציות הבאות.

ראשי העיר הגדולות – אחוזי תמיכה לבחירות הבאות. --, מערכת וואלה! NEWS
ראשי העיר הגדולות – אחוזי תמיכה לבחירות הבאות/מערכת וואלה! NEWS, --

סקר של מכון המחקר "סי. איי. מידע שיווקי" בראשות המנכ"ל נועם רז ובשיתוף "פאנל וויו" שהוכן עבור וואלה! NEWS מציג היכן עומדים ראשי הערים שנמצאים בסערה תקשורתית, פוליטית ופלילית, ומה מעמדם בקרב תושביהם. הסקר בדק אם יתמכו התושבים קדנציה נוספת או שמא הם מתנגדים להמשך כהונתם. הסקר נעשה במדגם מייצג בקרב 1,500 תושבים מעל גיל 17 בעלי זכות בחירה ב-11 מהערים הגדולות בישראל.

אופיר פינס ,שר הפנים לשעבר ומייסד המכון לחקר השלטון המקומי באוניברסיטת תל אביב, התייחס לתוצאות הסקר ובכלל למצבם של ראשי הערים הבולטים ברחבי הארץ, "אנחנו מדברים על תקופה מאוד ראשונית לפני שהתחילו מסעות הבחירות, לפני שיודעים מי מתמודד, פוליטיקה היא בחירה בין אלטרנטיבות, בסקר בוחנים את ראש העיר בעד ונגד. יכול להיות שכשהם יעמדו מול מתמודדים אחרים - התוצאות יביאו להחזרת התמיכה בהם ולהיפך", אמר פינס. על הסקר אמר, "הסקר מציג אמירה מאוד ברורה שרוב ראשי הרשויות יצטרכו לעבוד קשה כדי להיבחר שוב, רובם נמצאים מתחת לחמישים אחוזי תמיכה".

בדקנו עם חוקרי שלטון מקומי, אנשי תקשורת, קמפיינרים ובכירים בשלטון המקומי היכן טעו ראשי הערים ואיפה הצליחו, אילו צעדים היו נכונים ומה יכלו לעשות אחרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

באר שבע: דנילוביץ' זוכה לתמיכה ונישא על גבי הצעירים

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' בן 47 הוא ראש העיר השמיני של העיר ונבחר בשנית בשנת 2013 עם כ-92% מקולות הבוחרים. בדומה להלך הרוח בבחירות הקודמות ,דנילוביץ' שומר על מגמת תמיכה גדולה: 82% מהמשתתפים בסקר אמרו כי ירצו שימשיך בתפקידו, 8% ענו כי לא ירצו שימשיך בתפקידו ו-10% לא יודעים.

רונן צור, איש האסטרטגיה שבעברו הוביל כמה קמפיינים לרשויות המקומיות, הסביר את הפופולריות והאהדה לדנילוביץ' באזור הדרום, "רוביק ראש עיר מוערך ודומיננטי מאוד נהנה מהערכה גדולה לקצב ההתפתחות האימתני של העיר ותשתיות המציבות אותה בצמרת הערים בעלות איכות החיים ורמת התנגדות נמוכה מאוד - גם היעדר אופוזיציה שאינה יכולה לצמוח תחת ראש עיר המצליח ללכד את רוב התושבים והקהילות סביבו. רוביק הוא גם מנהיג עירוני הנחשב נערץ על צעירי העיר, ואלו יוצרים דינמיקה על כלל התושבים ולכן התוצאה כה מובהקת".

טקס יום הזכרון, הפועל באר שבע בטרנר 30 באפריל 2017. בני בן סימון
דנילוביץ'/בני בן סימון

גבעתיים: ה"פוסטר" של שינוי העיר קוטף את הפירות

ראש עריית גבעתיים רן קוניק, בן 50 הוא ראש העיר השישי של העיר גבעתיים ונבחר בבחירות בשנת 2013 עם 51% תמיכה מקולות הבוחרים. בסקר הנוכחי לקוניק יש תמיכה של 70% מהנשאלים שהודיעו שימשיך בתפקידו, 7% אמרו כי לא ירצו שימשיך בתפקידו, ו-22% מהמשתתפים בסקר ענו כי הם לא יודעים.

זוהי רק הקדנציה הראשונה של קוניק, ונכון לרגע זה נדמה כי אין לו מתחרים, עידו מינקובסקי, יועץ תקשורת ודובר עיריית חיפה לשעבר הסביר מדוע, "בין אם זה התפוצצות האוכלוסין בתל אביב והסביבה, השכירויות הבלתי נגמרות או פשוט תיעוב מהסיאוב שאפיין את העיר הזקנה ביקום, קוניק הוא כנראה פוסטר של השינוי שקרה בעיר. בין אם בזכותו ובין אם לא, בתקופתו רחוב כצנלסון עבר למקום שבו הולכים לישון בשש בבוקר ולא שמתעוררים באותה השעה".

מועצת העיר גבעתיים נגד חוק המרכולים ר' העיר: "הקפיאו את קידום החוק". עריכה: תום זואילי, מערכת וואלה! NEWS
קוניק/מערכת וואלה! NEWS, עריכה: תום זואילי

חולון: מלך היציבות בשלטון המקומי לא מאבד מכוחו

ראש עיריית חולון מוטי ששון בן 71 הוא ראש עיר ותיק, בשנת 2013 הוא נבחר לתקופת כהונה חמישית עם 62.9% תמיכה ברחבי העיר. בסקר הנוכחי ששון מקבל 48% תמיכה מתושביו הנדגמים שאמרו כי ירצו שימשיך בתפקידו, 35% ענו כי לא ירצו שימשיך בתפקידו ו-17% ענו כי הם לא יודעים.

איש האסטרטגיה והתקשורת רונן צור, הסביר על תדמיתו של ששון בשלטון המקומי שעדיין שומרת על מעמדו בסקרים. "מלך היציבות של השלטון המקומי. מוטי ששון הוא מעין מנטור של ראשי ערים, ואחרי שנים רבות כל כך שומר על יציבות מרשימה כתוצאה משמירת איכות החיים הגבוהה בעיר".

גם שר הפנים לשעבר אופיר פינס התייחס לריצתו של ששון לעוד קדנציה ואמר, "מוטי ששון ראש עיר ותיק עם הרבה שנות ניסיון ,אחד מראשי הרשויות הטובים בישראל, אבל אין ספק שאתה כבר רץ לקדנציה שישית זה בא בחשבון בסקרים, תמיד יהיו תושבים שירצו לעשות שינוי, יחד עם זאת 48 אחוזים הוא מספר גבוה לראש עיר כל כך ותיק, זה מראה על הערכה גבוה לעשייה, אם אני יכול להמר הוא יבחר עוד פעם".

נתניה: למרות עננת השחיתות - התושבים עם פיירברג

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג בת 66 ראש עיר ותיקה המכהנת מאז שנת 1998 ונבחרה בשנת 2013 לקדנציה רביעית עם 72% תמיכה מצד תושביה. מעל פיירברג בשנה האחרונה מרחפת עננה של חשדות בפלילים, לאחר שבמרץ האחרון המליצה המשטרה להעמידה לדין בגין אשמת קבלת שוחד והיא כעת מחכה להחלטת הפרקליטות בעניינה. לצד חשדות אלו והסיקור השלילי אליו נחשפה בשנים האחרונות, סקר זה מראה כי האהדה כלפיי פיירברג ברחבי העיר ממשיכה להיות חזקה. 47% הביעו את רצון שתמשיך לכהן כראש העיר, 35% השיבו כי לא ירצו שתמשיך בתפקידה ו-18% עדיין לא יודעים.

"מעל פיירברג מרחפת עננה על מועמדותה, חקירות משטרה וכדומה. המספרים הגבוהים מראים שיש הערכה גבוהה לעבודתה כראש עיר, אני מניח שאם לא היו על הראש שלה חקירות היא הייתה מקבלת מספרים גבוהים יותר, ולמרות זאת יחד עם החקירות ובמידה והפרקליטות לא תקבל עד אז החלטה היא תוכל להיבחר שוב", הסביר פינס את אחוזי התמיכה הגבוהים.

פינס השווה בינה לראשי ערים אחרים שחשודים בפלילים ואחוזי התמיכה שלהם ירדו, "הסיפור של נתניה התחיל לפני שנתיים, הזמן עושה הבדל. הסיפור של ראשון לציון הוא עכשווי ולכן צרוב בתודעה של התושבים. פיירברג כבר חזרה לעבודה והיא במקום אחר עומדת הזכות שהיא מכהנת כראש עיר טובה לאורך שנים ,התושבים זוכרים לה את זה. בסופו של יום היועמ"ש יקבע אם היא תוכל להתמודד או לא וזה מה שבמידה רבה יקבע את עתידה".

ירושלים: ברקת קורץ להנהגת הליכוד - והתמיכה בו יורדת

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בן 58 נבחר בשנת 2013 עם 51% תמיכה, כשאביגדור ליברמן ואריה דרעי מריצים מועמדים משלהם שלא מתגורר בירושלים. ברקת רומז חדשות לבקרים כי הוא הולך להתמודד בבחירות הארציות במסגרת הליכוד, אך טרם הודיע על כך, וסביר להניח שיתמודד לקדנציה נוספת בבחירות לראשות העיר. בסקרו הנוכחי ברקת מקבל 43% תמיכה מתושביו הנדגמים שהביעו רצון שימשיך בתפקידו, 31% ענו כי לא ירצו שימשיך בתפקידו, ו-26% עדיין לא החליטו.

"צריך לזכור שניר ברקת עצמו או סביבתו סימנו את הפוליטיקה הארצית וזה לא סוד, אין ספק שהאמירות האלו שלו בפומבי הורידו במקצת את אחוזי התמיכה שלו", הסביר שר הפנים לשעבר. ולדבריו, "מעבר לכך ירושלים היא מאוד הטרוגנית ומורכבת מאוכלוסיות של חרדים, דתיים, חילונים וערבים, אני מניח שזה לא פשוט לייצר קונצנזוס במספרים גבוהים, יחד עם זאת אני מאמין שאם יתמודד לבחירות נוספות הוא יבחר".

טקס אשכבה לחיים גורי. ראובן קסטרו
ברקת/ראובן קסטרו

תל אביב: הגרעין הקשה של חולדאי מעניק לו יתרון

ראש עירית תל אביב רון חולדאי בן 71 מכהן בתפקידו מאז שנת 1998. בשנת 2013 נבחר לכהונה רביעית עם 53% תמיכה. תל אביב עלתה לכותרות בשנה האחרונה בעיקר ערב המחלוקת על גירוש מבקשי המקלט שריכוזם הגדול נמצא בתל אביב, העלייה במספר הדוחות וההכנסות מהם נהנית העיר על חשבון התושבים וכן חוק המרכולים אותו ביקש דרעי להעביר ואליו התנגד חולדאי. בסקר זה קיבל חולדאי מתושביו 39% תמיכה, 31% מתנגדים ו 31% לא יודעים. יש לציין כי מלבד איש העסקים יאיר צברי, אף מועמד עדיין לא הודיע על התמודדותו בבחירות מול חולדאי.

צור הסביר את התמיכה בחולדאי ואמר, "נתונים שחוזרים על עצמם כמעט מדי מערכת בחירות עם הובלה משמעותית של חולדאי לצד אחוז גבוה של 'לא יודעים'. הבשורה הרעה למתחריו של חולדאי היא שהנתונים הללו מעידים על גרעין קשה גבוה מאוד לחולדאי אחרי שנים ארוכות מאוד בראשות העיר, והגרעין הזה צפוי להתחזק כאשר יתקרב מועד הבחירות ויודגשו פעולותיו של חולדאי שהפכו את תל אביב לאחת הערים המובילות בעולם באיכות החיים.

רון חולדאי בהזנקת מרתון תל אביב, 23 בפברואר 2018. רונן טופלברג, דוברות עיריית תל אביב, מערכת וואלה!
חולדאי/מערכת וואלה!, רונן טופלברג, דוברות עיריית תל אביב

פתח תקווה: מצבו של ברוורמן גבולי

ראש עיריית פתח תקווה ,איציק ברוורמן בן 59 זוהי הקדנציה הראשונה של ברוורמן בתפקיד ראש העיר, כשבשנת 2013 לא הצליח לנצח את יריביו בסבב הראשון ונאלץ לקיים סביב בחירות שני כדי להבטיח את בחירתו. בסיבוב הראשון קיבל 25% מכלל הקולות, ומאחר ואף מתמודד לא הגיע למכסת ה-40%, נערך סביבו שני בינו לבין ראש העיר המכהן אורי אוהד אז נבחר לתפקיד עם 58% תמיכה. פתח תקווה עלתה לכותרות השנה בעיקר עקב סוגיית מבקשי המקלט שריכוזם בפתח תקווה הוא השני אחרי תל אביב עם 2,293 - נתון שנחשף לבקשת וואלה! NEWS. בהקלטה שנחשפה נשמע ברוורמן אומר "אתה עובר בכיכר המייסדים, אתה רואה חבר'ה שחורים שותים בירה. לא נעים". על פי הסקר מעמדו של ברוורמן אינו יציב, והתמיכה בו עומדת על 36%. מנגד, 35% ענו כי אינם תומכים בברוורמן, ו-30% נוספים אמרו כי אינם יודעים.

שר הפנים לשעבר אמר כי, "ברוורמן מכהן כקדנציה ראשונה והוא לא רק עומד לבחירה מחודשת הוא גם נמצא בבחינה. המבחן האמיתי של ראש רשות הוא אחרי קדנציה ראשונה. הוא ראש עירייה איכותי, הסגנון שלו בעוכריו, הוא לא מספיק מוחצן ולכן הוא לא מספיק נוכח בתודעה הציבורית אך יש לו עוד זמן לשפר את הדבר הזה".

אשדוד: לסרי משלם על הדוחות לעסקים בשבת

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי בן 60, זוהי הקדנציה השנייה של לסרי, כשבאוקטובר 2013 נבחר בתמיכה של 54% מקולות הבוחרים. במהלך כהונתו פרצו שורה של מבצעיים צבאיים כמו "עופרת יצוקה", "עמוד ענן" ו"צוק איתן", כשרקטות נורו לכיוון העיר אשדוד. אך הסערה הציבורית המשמעותית אליה נקלע לסרי הייתה לאחרונה כשיצא נגד מרכז השלטון המקומי ותמך באופן פומבי בחוק המרכולים שהוביל דרעי והודיע על חלוקת דוחות לעסקים שיפעלו בשבת. בכך הביא לזעם ציבורי גדול בקרב תושביו שהפגינו מול העירייה בכל מוצאי שבת, ורתמו את התקשורת הארצית, שר הביטחון ששם פעמיו לעבר העיר כדי להביע את מחאתו. לסרי נכנע לבסוף והודיע בשבוע שעבר כי הוא חוזר בו מהחלטתו. ככל הנראה מהלכים אלו הראו אותותיהם בסקרים, אחוזי התמיכה של לסרי בסקר הנוכחי ירדו ל-28%. 54% ענו כי הם מתנגדים לכהונה נוספת ו-17% אינם יודעים.

"עושה רושם שההתרסקות של המנייה של לסרי בבורסה האשדודית מקורה ותחילתה רק בחוק המרכולים. ההתקפלות הראשונית שהביאה ועליו את חמת זעם התושבים אל מול הזעם מהצד הנגדי של ההתקפלות", הסביר איש התקשורת עידו מינקובסקי את הירידה החדה בתמיכה בלסרי. "אי אפשר לצפות מעיר נמל שמחולקת בין חרדים, גוש ענק של חבר העמים ומשפחת רביבו להישאר רגועה בהחלטות כאלה. מה גם שאירועים רחבים יותר כמו ועד עובדי נמל אשדוד או התעלמות ממשלתית בזמן מבצעיים צבאיים לא ממש הוסיפו".

יחיאל לסרי מועמד לראשות עיריית אשדוד. אוגוסט 2013. יותם רונן
לסרי/יותם רונן

חיפה: יהב סומך על הערבים והחרדים

ראש עיריית חיפה יונה יהב בן 73, מכהן בתפקיד מאז שנת 2003 וזוהי הקדנציה השישית שלו כראש העיר, כאשר בשנת 2013 גבר על יריבו ניצב יעקב בורובסקי עם 49% תמיכה. בשנה האחרונה שמו של יהב עלה לכותרות בשורה של מאבקים חברתיים וסביבתיים ביחס לעמדתו לזיהום האוויר בעיר. יהב טען כי המפעלים של "האחים עופר" בעיר אינם מזהמים. יתרה מכך, כשכבר החליט יהב לפעול למען נושאים סביבתיים בפינוי מיכל האמוניה, הדבר שימש לו כחרב פיפיות כשתקפו אותו פעילים סביבתיים כי צעד זה נעשה מאוחר מדי. מהצד השני, תקפו אותו עובדי מפעל חיפה כימיקלים שהיו תחת חרב הפיטורין. בסקר זה אחוזי התמיכה של יהב עומדים על 24% בלבד. 55% הביעו כי הם מתנגדים להמשך כהונתו ו-28% השיבו כי הם עדיין לא יודעים.

את הירידה בתמיכה ביהב הסביר מינקובסקי שהיה דוברו לפני כמה שנים, כי "לאורך השנים ממשלת ישראל הזדכתה על הצפון והדרום. חיפה הייתה הנפגעת המרכזית. מכיוון שאין מדינה מחוץ לכביש 1, יונה יהב נשאר לבדו מול המפעלים. להוסיף את זה שהוא כבר שלוש קדנציות ראש עיר ויש שחלוף אוכלוסיות - זה יוצר מראית עין של פופולריות נמוכה כשכל המתמודדים מולו הם צעירים. מה שלא מבינים זה שבחיפה הבחירות הן פוליטיות. המגזר הערבי והחרדי ועוד רק עשרה אחוזים מה'אוכלוסייה הרגילה' תביא אותך להיות ראש עיר גם בקדנציה הרביעית אם לא יקרה משהו דרסטי".

ראש עיריית חיפה הציג את הדוח שהזמין על סכנות מיכל האמוניה המוצב בעיר. ערן גילווארג
יהב/ערן גילווארג

ראשון לציון: לאור החשדות - דב צור צולל האחוזי התמיכה

ראש עיריית ראשון לציון דב צור בן 62 נבחר לכהונה שנייה בשנת 2013 עם מספר גבוה של אחוזי תמיכה של 71% ונחשב עד לא מזמן לראש עיר אהוד. אלא שעם התפוצצות פרשת דוד ביטן ושורת המעצרים שלו ושל בכירים בעירייה - מעמדו ברחבי העיר עומד בסימן שאלה. צור חשוד בעבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון. הסקר מציג ירידה תלולה של צור באחוזי התמיכה. על פי הסקר צור זוכה ל-17% בלבד תמיכה בקרב תושביו 55% לא ירצו שימשיך ן-28% לא יודעים.

ד"ר דורון נבות, ראש התוכנית ללימודי דמוקרטיה בבית הספר למדעי מדינה באוניברסיטת חיפה המתמחה בשחיתות וחקר הפוליטיקה הישראלית הסביר אילו צעדים עשה צור שהביא את דעת הקהל לירידה באחוזי התמיכה. "הטענות והחשדות על התנהלותו של דב צור החלו עוד הרבה לפני המעצרים בפרשת ביטן, דב צור לכאורה מסובך היטב בפרשות נדל"ן בהיקף משמעותי בליבת העיר".

"זה החל עוד בסיפור של עו"ד רועי בר (היועץ המשפטי של העירייה שהורשע ונכנס לכלא, ד"י) שעבד עם צור והתברר כעבריין. מדובר בפרשה גדולה שמטילה צל כבד על שיקול הדעת של צור, לאחר מכן מגיעה לכותרות מערכת היחסים המסואבת עם איש העסקים המקומי ארז מוסאצ'ו, עוד דבר שגורם לפגיעה באמון התושבים, והאירוע השלישי הוא פרשת ביטן ששם הוא נעצר ואפילו הורחק מהעירייה לכמה ימים", אמר נבות. "כמובן שצור נהנה מחזקת החפות ברמה הפלילית, אך לציבור יש את מלוא הזכות לבוא בחשבון עם אדם במישור הציבורי ובוודאי במישור האלקטוראלי".

פרשה 1803- הוארך מעצרו של ראש עיריית ראשל"צ, דב צור, והוא הורחק ל-30 יום מטיפול בענייני העירייה. ניב אהרונסון
צור/ניב אהרונסון

רמת גן: לאחר הגשת כתב האישום - זינגר במצוקה

ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר בן 69, זוהי כהונתו הראשונה של זינגר בתפקיד ראש העיר, הוא נבחר בשנת 2013 עם 52% מול כרמל שאמה-הכהן שזכה ב-37.4%. כהונה שהחלה ברגל שמאל כשבתחילת כהונתו נעצר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות. הפרקליטות הודיעה לאחרונה כי תעמיד את זינגר לדין בכפוף לשימוע באשמה של שוחד עבירות מרמה והפרת אמונים. בקרב תושבי רמת גן שנדגמו בסקר 16% הביעו תמיכה וירצו שימשיך לכהונה נוספת, 44% ענו כי לא ירצו שימשיך לכהונה נוספת ו-40% לא יודעים.

ד"ר נבות, הסביר את אחוזי התמיכה הנמוכים שקיבל זינגר בניגוד לפיירברג שעננת השחיתות שמעליה לא ריסקה את מעמדה, "אחד ההבדלים הוא אם אתה חושב שראש העיר שלך הוא איש ביצוע, ואם הוא מקדם את האינטרסים של העיר. בישראל מגלים סובלנות עד גבול מסוים לשחיתות, זה נכון במישור המקומי וגם במישור הארצי, מה שמנחה את הבוחרים אלו שיקולי תועלת, כל עוד הציבור חשוב שהשחיתות לא מזיקה לביצוע התפקד אז העניין המוסרי נדחק לשוליים. השחיתות נתפסת כגילוי של 'בולדוזריות'", הסביר ד"ר נבות. "זינגר מההתחלה לא נתפס כאיש ביצוע, המעורבות שלו בשחיתות לא נתפסה כגילוי עוצמה אלא כגילוי חולשה, תמימות וחוסר יכולת לנהל, והתדמית שנוצרה לו של מי שהסתבך כי הבטיח הרבה הבטחות ולכן אין סיבה לתמוך בו".

ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר בבית משפט השלום בראשון לציון, ינואר 2015. ניב אהרונסון
זינגר/ניב אהרונסון

לדברי נעם רז, מנכ"ל חברת "סי. איי. מידע ומחקר שיווקי", "התוצאות מעניינות מאוד ושונות מאוד מעיר לעיר. באופן כללי, כשליש מתושבי הערים הגדולות מעוניינים להחליף את ראש העיר המכהן. נראה כי ראש העיר לא יכול לחמוק מעין הבוחר.בולטות במיוחד רמת גן וראשון לציון כאשר רק 16% היו רוצים לראות את ישראל זינגר ממשיך בכהונתו ורק 17% היו רוצים לראות את צור ממשיך להיות ראש עיר".

רז הוסיף כי "שני ראשי עיר בולטים מאוד בסקר הם דנילוביץ' וקוניק שהם ראשי עיר צעירים, דינמיים ודומיננטיים. לדנילוביץ' תהיה זו כהונה שלישית, הוא בולט מאוד בפעילותו הענפה לביסוס באר שבע כבירת הנגב באמצעות פיתוח ותעסוקה. גם גבעתיים בכהונתו של קוניק משנה את דמותה מהעיר המנומנמת ליד תל אביב, לעיר ברים ומסעדות. קוניק זכה לאחרונה לכותרות ולאהדה ציבורית בזכות הובלת הפעילות נגד הפעלת חוק המרכולים".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully