וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפכה למפלצת": פייסבוק מואשמת בהפצת שנאה שהובילה לרצח העם במיאנמר

צוות חקירה של האו"ם הטיל אחריות על הרשת החברתית בכך שאפשרה לגורמים בודהיסטיים קיצוניים להסית נגד הרוהינגיה המוסלמים. לפי ארגוני זכויות אדם, מיאנמר מנהלת קמפיין של טיהור אתני נגד המיעוט הנרדף

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

חוקרים מטעם האו"ם מאשימים את פייסבוק בכך שהיה לה "תפקיד מכריע" בהפצת השנאה נגד מיעוט הרוהינגיה המוסלמי במיאנמר, ואחד הצוותים אף האשים את הרשת החברתית בכך ש"הפכה למפלצת".

האו"ם וארגוני זכויות אדם אומרים כי כוחות הביטחון במדינה בעלת הרוב הבודהיסטי עורכת טיהור אתני נגד המיעוט משולל הזכויות החי בצפון המדינה, וכ-700 אלף איש נמלטו לבנגלדש השכנה מאז פתח הצבא במבצע נגד "מורדים" במדינת המחוז ראקין.

עדויות רבות שנאספו מצביעות על קמפיין שיטתי של רצח, אונס ושריפת בתים של המיעוט, אך מיאנמר מכחישה את הטענות נגדה ואומרת כי היא מנהלת מאבק לגיטימי בארגוני טרור. בכיר בממשלה דרש בימים האחרונים מהאו"ם להציג בפניו ראיות שיבססו את טענותיו.

לקריאה נוספת בנושא
משמידים ראיות לרצח העם: מיאנמר משטחת כפרים של המיעוט המוסלמי

גל הפליטים המוסלמים במיאנמר. רויטרס
מאות אלפים ברחו. תינוק רוהינגי בבנלגדש/רויטרס

בדוח ביניים שהתבסס על 600 ריאיונות עם קורבנות ועם עדי ראיה בבנגלדש, במלזיה ובתאילנד, נאמר כי גורמים בודהיסטיים לאומניים משתמשים בפייסבוק כדי להסית לאלימות ולשנאה נגד הרוהינגיה ונגד מיעוטים אתניים אחרים.

"אני חוששת שפייסבוק הפכה למפלצת ולא למה שהיא הייתה אמורה להיות במקור", אמרה ינגהי לי, שמובילה את אחד הצוותים החוקרים. עוד אמרה לי כי מיאנמר פתחה במבצע חדש נגד הרוהינגיה, הכולל ירי ארטילרי.

יו"ר צוות משימת החקירה, מרזוקי דרוסמן, אמר כי הרשת החברתית תרמה בצורה משמעותית למידת השנאה נגד הרוהינגיה בקרב הציבור הרחב. "נאומי שנאה הם, ללא ספק, חלק מכך", הוסיף.

מפייסבוק נמסר כי "אין מקום לדברי שנאה" וכי היא פועלת יחד עם מומחים במיאנמר "כדי לפתח משאבים וקמפיינים נגד התבטאויות שנאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully